Evga Gtx 1080 Ti Kingpin värde?

Permalänk
Avstängd

Evga Gtx 1080 Ti Kingpin värde?

Hej,

Jag undrar dagens värde på Evga Gtx 1080 ti Kingpin?
Kartong med alla tillbehör samt kvitto o garanti finns med.

Vad skulle man föredra, 1080 ti Kingpin, eller RTX 2080/2080S?

Mvh

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@EntenS: Skulle snarare säga 6k+, kingpin korten har generellt sett bättre andrahandsvärde pga att dom används till extreme OC/rekord osv. Finns gott om folk som sitter och jagar rekord med äldre hårdvara. Det är dock värdet/vad du får betala på t.ex ebay där marknaden är större för sånt.

Är man inte intresserat av OC aspekten så är det ju dock inte mer än ett bra 1080 Ti vilket gör att det är värt max 4-4,5K rent prestandamässigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EntenS:

Ett referens säljs för 4000-4400kr och 3e parts kylare säljs för 5k+

Skrivet av KalBumling:

@EntenS: Skulle snarare säga 6k+, kingpin korten har generellt sett bättre andrahandsvärde pga att dom används till extreme OC/rekord osv. Finns gott om folk som sitter och jagar rekord med äldre hårdvara. Det är dock värdet/vad du får betala på t.ex ebay där marknaden är större för sånt.

Är man inte intresserat av OC aspekten så är det ju dock inte mer än ett bra 1080 Ti vilket gör att det är värt max 4-4,5K rent prestandamässigt.

Jag har ett 1080ti Kingpin, köptes förra året hos Evgas hemsida.
Jag har inte så mkt tid för datorn numera och tänker sälja kortet så någon annan
kan ha nytta med härliga kortet, sen var man sugen på nya serien men inte värt då det finns
knappt tid.

Kommer fixa en annons under helgen.

Tack för tipset!

Permalänk

1080 2500kr
Ti 5000kr
KP 6000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knotvillage:

1080 2500kr
Ti 5000kr
KP 6000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Alright

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Ti 5000kr
Skickades från m.sweclockers.com

Vete fan om jag tycker ett begagnat Ti är värt 5k när du kan få ett 2070 Super på komplett för 5,4K. Visserligen rea endast idag, men det visar på vad det går att få tag på nytt med full garanti om man shoppar runt lite.

Permalänk
Skrivet av KalBumling:

Vete fan om jag tycker ett begagnat Ti är värt 5k när du kan få ett 2070 Super på komplett för 5,4K. Visserligen rea endast idag, men det visar på vad det går att få tag på nytt med full garanti om man shoppar runt lite.

Avslutades 26/1.

https://www.tradera.com/item/380846101

Avslutades 27/12

https://www.tradera.com/item/378819337

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

@Knotvillage: Att folk betalar dom priserna på tradera är jag inte förvånad över, det är trots allt bara snäppet under blocket när det kommer till överpriser. Fråga dig själv om du skulle ge 5,2k för ett kort utan garanti för nån procent mer i prestanda över ett 2070 Super för 5,4k. Trådskaparen frågade trots allt vad ett Ti var värt, inte hur mycket man kunde ockra ut det för om man hittar rätt idiot till köpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

@Knotvillage: Att folk betalar dom priserna på tradera är jag inte förvånad över, det är trots allt bara snäppet under blocket när det kommer till överpriser. Fråga dig själv om du skulle ge 5,2k för ett kort utan garanti för nån procent mer i prestanda över ett 2070 Super för 5,4k. Trådskaparen frågade trots allt vad ett Ti var värt, inte hur mycket man kunde ockra ut det för om man hittar rätt idiot till köpare.

Är inte det ekonomiska värdet av en vara det som en köpare är villig att betala?

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Skrivet av RetarDeD:

Är inte det ekonomiska värdet av en vara det som en köpare är villig att betala?

Det är lite så jag tänker. Om dom flesta 1080 Ti går för 5500 på Tradera är det inte ockerpriser. Då är det marknadspriser. Värdet som folk betalar.

Kul att döma ut alla på Blocket och Tradera som idioter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Är inte det ekonomiska värdet av en vara det som en köpare är villig att betala?

Om du tycker det så kan du ju börja köpa upp saker på Swec och sälja dom på blocket/tradera. Det går alltid att hitta oinformerade människor om man har tålamod och ork. Det betyder inte att dom priserna är marknadspriset och vad en genomsnittsköpare är villig att betala. Du ska också ta i beaktande att det försvinner rätt mycket i avgifter på tradera (10% av slutpris om ja inte minns fel). Så för dig som säljare beror det på hur du värdesätter din tid om du vill få ut någon/några hundringar max över "Swec pris", dvs vad någon med koll på marknaden är villig att betala.

Skrivet av Knotvillage:

Kul att döma ut alla på Blocket och Tradera som idioter.
Skickades från m.sweclockers.com

Det sa jag inte, jag sa att det är där du kan hitta "idioterna", dvs människor som inte orkar informera sig om en saks värde. Orkar man inte göra 5 min av research innan man spenderar pengar så beter man sig rätt idiotiskt enligt min mening. Det betyder inte att alla köpare där är idioter, men dom köparna betalar inte heller överpriser. Det finns gott om fynd att göra även på tradera och blocket för välinformerade köpare med tålamod, men det är också där man rätt ofta ser helt absurda priser.

Permalänk

Jag tycker fortfarande att Tradera/Blocket ger ett bättre marknadspris än här. Exempel till. För det får man nästan ett 5600XT som är bättre med 3 års garanti. Idioti eller marknadspris...?

https://www.tradera.com/item/383685853

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Om du tycker det så kan du ju börja köpa upp saker på Swec och sälja dom på blocket/tradera. Det går alltid att hitta oinformerade människor om man har tålamod och ork. Det betyder inte att dom priserna är marknadspriset och vad en genomsnittsköpare är villig att betala. Du ska också ta i beaktande att det försvinner rätt mycket i avgifter på tradera (10% av slutpris om ja inte minns fel). Så för dig som säljare beror det på hur du värdesätter din tid om du vill få ut någon/några hundringar max över "Swec pris", dvs vad någon med koll på marknaden är villig att betala.

Det sa jag inte, jag sa att det är där du kan hitta "idioterna", dvs människor som inte orkar informera sig om en saks värde. Orkar man inte göra 5 min av research innan man spenderar pengar så beter man sig rätt idiotiskt enligt min mening. Det betyder inte att alla köpare där är idioter, men dom köparna betalar inte heller överpriser. Det finns gott om fynd att göra även på tradera och blocket för välinformerade köpare med tålamod, men det är också där man rätt ofta ser helt absurda priser.

Jag tycker ingenting, definitionen av ekonomiskt värde av en vara är väl såvitt jag förstår det som andra är villiga att betala för den.
Så att säga att saker och ting inte är värda det andra betalar för de är fel.
Produkten är kanske inte värd det för dig, men då pratar vi bruks-värde.

Så att länka till Tradera och sen dra av eventuella kostnader borde vara det rimligaste.

Jag har inget intresse i att försöka tjäna hundralappar på köp/sälj.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Master of Overkill

6-7k skulle jag säga.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Ska man hårdra det lite så att sälja saker härinne är som att sälja is till en eskimå. Vidgar man vyerna kan man få 2-3 gånger mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KalBumling:

@Knotvillage: Att folk betalar dom priserna på tradera är jag inte förvånad över, det är trots allt bara snäppet under blocket när det kommer till överpriser. Fråga dig själv om du skulle ge 5,2k för ett kort utan garanti för nån procent mer i prestanda över ett 2070 Super för 5,4k. Trådskaparen frågade trots allt vad ett Ti var värt, inte hur mycket man kunde ockra ut det för om man hittar rätt idiot till köpare.

Jag har ju 4 års garanti kvar samt skicket är som nytt.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BenjiBE:

Jag har ju 4 års garanti kvar samt skicket är som nytt.

Skit i honom, kortet är skit rare och skit bra och grym garanti pajar det om 3 år får du ett för samma värde dvs typ ett kort för 12k.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Skit i honom, kortet är skit rare och skit bra och grym garanti pajar det om 3 år får du ett för samma värde dvs typ ett kort för 12k.

Alright! Lägger upp annonsen ikväll. Ska bara packa upp kortet o ta lite "rare" bilder.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Skit i honom, kortet är skit rare och skit bra och grym garanti pajar det om 3 år får du ett för samma värde dvs typ ett kort för 12k.

Vissa som ger råd verkar ge dom efter eget behov. Behöver man det inte finns inget värde. Avslutade annonser på Tradera ger ett mycket bra marknadspris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Knotvillage:

Vissa som ger råd verkar ge dom efter eget behov. Behöver man det inte finns inget värde. Avslutade annonser på Tradera ger ett mycket bra marknadspris.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade lätt payat 6k för de om jag behövde de kanske 6500.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Hade lätt payat 6k för de om jag behövde de kanske 6500.

Syftade bl.a på inlägg 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Hade lätt payat 6k för de om jag behövde de kanske 6500.

Då får du buda på kortet.
Alltså älskar kortet men spelar enbart cs go och Overwatch när det finns tid,
Lite overkill med Kingpin. Vill gärna byt ner mig plus mellan skillnad så
Slipper man köpa nytt kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

@Knotvillage: Att folk betalar dom priserna på tradera är jag inte förvånad över, det är trots allt bara snäppet under blocket när det kommer till överpriser. Fråga dig själv om du skulle ge 5,2k för ett kort utan garanti för nån procent mer i prestanda över ett 2070 Super för 5,4k. Trådskaparen frågade trots allt vad ett Ti var värt, inte hur mycket man kunde ockra ut det för om man hittar rätt idiot till köpare.

Avslutade affärer på tradera är fakta. Vad du tycker är en subjektiv åsikt. Kan jämföras med stockholmsbörsen och hur aktiers värde baseras på köphistorik, sedan kan man ju tycka vad man vill och analysera hur värdet kommer att utvecklas framöver osv.

Sedan kan man ju diskutera vilken plattform det är som definierar värdet, är det den med de mest tekniskt kunniga eller är det den där marknaden samt omsättningen är som högst? Det hela landar nog i på vilken plattform man har tänkt att sälja på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan bli smått irriterad när vi ska framstå som ett seriöst forum där vi har koll på saker inom detta område. Sen håller folk på med gissningslekar när dom ger råd. TS skriver ju inte vad skulle NI betala för 1080 KP utan vad man kan tänkas få. Senaste gången var någon som gav råd på en 2600K rigg, några hundra. Återigen, har man ingen koll så skriv inget.

Skulle jag gå bli medlem på ett forum och be om råd och dom visade sig vara helt fel, om man hårdrar det en ekonomisk skada så skulle jag aldrig vända mig dit igen.

Alla som hänger här har förmodligen en dator, smartphone, padda. Gå in på Tradera och sök på avslutade annonser så får man svart på vitt. När jag skrev att en 2600K rigg var värd 1500 så var det en som skrev att det var ett grymt överpris. Jag sålde en 2600K för 500, och 16gb ram för 400 härinne. Mobo fick jag 600kr för på Blocket. Skulle vara kul att veta var i dessa 1500 överpriset låg när det såldes på dryga veckan.

Ska snart göra samma resa med en 2700K rigg så då får jag ännu mer att gå på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kan bli smått irriterad när vi ska framstå som ett seriöst forum där vi har koll på saker inom detta område. Sen håller folk på med gissningslekar när dom ger råd. TS skriver ju inte vad skulle NI betala för 1080 KP utan vad man kan tänkas få. Senaste gången var någon som gav råd på en 2600K rigg, några hundra. Återigen, har man ingen koll så skriv inget.

Skulle jag gå bli medlem på ett forum och be om råd och dom visade sig vara helt fel, om man hårdrar det en ekonomisk skada så skulle jag aldrig vända mig dit igen.

Alla som hänger här har förmodligen en dator, smartphone, padda. Gå in på Tradera och sök på avslutade annonser så får man svart på vitt. När jag skrev att en 2600K rigg var värd 1500 så var det en som skrev att det var ett grymt överpris. Jag sålde en 2600K för 500, och 16gb ram för 400 härinne. Mobo fick jag 600kr för på Blocket. Skulle vara kul att veta var i dessa 1500 överpriset låg när det såldes på dryga veckan.

Ska snart göra samma resa med en 2700K rigg så då får jag ännu mer att gå på.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du vill bli än mer irriterad så skall du kika på de annsorer där personer som har kraftigt undervärderat andras prylar för att sedan annonsera sina egna prylar till en bra mycket högre värdering .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knotvillage:

Kan bli smått irriterad när vi ska framstå som ett seriöst forum där vi har koll på saker inom detta område. Sen håller folk på med gissningslekar när dom ger råd. TS skriver ju inte vad skulle NI betala för 1080 KP utan vad man kan tänkas få. Senaste gången var någon som gav råd på en 2600K rigg, några hundra. Återigen, har man ingen koll så skriv inget.

Skulle jag gå bli medlem på ett forum och be om råd och dom visade sig vara helt fel, om man hårdrar det en ekonomisk skada så skulle jag aldrig vända mig dit igen.

Alla som hänger här har förmodligen en dator, smartphone, padda. Gå in på Tradera och sök på avslutade annonser så får man svart på vitt. När jag skrev att en 2600K rigg var värd 1500 så var det en som skrev att det var ett grymt överpris. Jag sålde en 2600K för 500, och 16gb ram för 400 härinne. Mobo fick jag 600kr för på Blocket. Skulle vara kul att veta var i dessa 1500 överpriset låg när det såldes på dryga veckan.

Ska snart göra samma resa med en 2700K rigg så då får jag ännu mer att gå på.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, fin tanke där

Skrivet av Elektron:

Om du vill bli än mer irriterad så skall du kika på de annsorer där personer som har kraftigt undervärderat andras prylar för att sedan annonsera sina egna prylar till en bra mycket högre värdering .

Menar du allvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BenjiBE:

Tack, fin tanke där

Menar du allvar?

Jag syftar dock inte på någon specifik person i denna tråden utan det var en observation jag gjorde i en annan tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

Jag syftar dock inte på någon specifik person i denna tråden utan det var en observation jag gjorde i en annan tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Synd att det finns såna människor