Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Klarar min dator det nya codet?

Permalänk
Medlem

Klarar min dator det nya codet?

Tjena! Tror jag ska köpa det nya modern warfaret men e lite osäker på att min dator kan klara av det.

Processor: AMD A8-6600k APU with Radeon(tm) HD graphics 3.90 GHz
Ram: 8GB
Windows 10 pro
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1650
700Gb över på hårddisken
Intel core I5

Klarar min dator det nya codet?

Vet inte vad mer för specs som kan behövas men om det e något som saknas skriv gärna det så lägger jag till det.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burree:

Tjena! Tror jag ska köpa det nya modern warfaret men e lite osäker på att min dator kan klara av det.

Processor: AMD A8-6600k APU with Radeon(tm) HD graphics 3.90 GHz
Ram: 8GB
Windows 10 pro
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1650
700Gb över på hårddisken

Klarar min dator det nya codet?

Vet inte vad mer för specs som kan behövas men om det e något som saknas skriv gärna det så lägger jag till det.
Tack på förhand

Inte enlig min-spec på spelets hemsida.
Din APU presterar sämre än en FX-6300 vid fler än fyra trådar.
https://www.callofduty.com/modernwarfare/pc

Vill du inte att din CPU ska vara flaskhalsen bör datorn ha åtta kärnor och 16GB RAM.

Permalänk
Medlem

Spelbart, nja.. men räkna med allt på lägsta och då ändå har lägre fps.
CPUn kommer vara din största flaskhals

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

@Mordekai:

Tack för svaret

Föreslår du att jag bör köpa i7? Eller räcker det att köpa mer ram? kollade på sidan du länkade och så som jag fattade det funkar i5 helt ok

Permalänk
Medlem

Om du ändå är beredd att köpa ny hårdvara? Så kan du jua lltid köpa spelet först och se hur det är och sedan köpa ny hårdvara om du inte är nöjd. Skulle då rekommendera Ryzen 3600 på ett kompatibelt B450 moderkort och 16Gb (2x8GB) DD4 3200MHz minnen om du köper nytt. Går ju även att köpa något begagnat CPU+moderrkort+minnen. För bästa upplevelse även ett nytt grafikkort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burree:

Tjena! Tror jag ska köpa det nya modern warfaret men e lite osäker på att min dator kan klara av det.

Processor: AMD A8-6600k APU with Radeon(tm) HD graphics 3.90 GHz
Ram: 8GB
Windows 10 pro
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1650
700Gb över på hårddisken
Intel core I5

Klarar min dator det nya codet?

Vet inte vad mer för specs som kan behövas men om det e något som saknas skriv gärna det så lägger jag till det.
Tack på förhand

Du har ju skrivit att processorn är en AMD A8-6600K, sedan i slutet står det Intel Core i5.

Du måste nog förtydliga, vilken processor? Vilket moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Om du ändå är beredd att köpa ny hårdvara? Så kan du jua lltid köpa spelet först och se hur det är och sedan köpa ny hårdvara om du inte är nöjd. Skulle då rekommendera Ryzen 3600 på ett kompatibelt B450 moderkort och 16Gb (2x8GB) DD4 3200MHz minnen om du köper nytt. Går ju även att köpa något begagnat CPU+moderrkort+minnen. För bästa upplevelse även ett nytt grafikkort.

Om du läser kraven för ULTRA förstår man att spelet kan använda åtta kärnor, det är alltså inte vettigt att uppgradera till en sexkärnig processor eftersom den kommer vara flaskhals vid hög FPS.

AMD Ryzen 3600 är en bra processor men inte guds gåva till mänskligheten, i det flesta fall är det fortfarande bättre med en Intel CPU för en speldator. För detta case skulle jag gå på en Intel 9700K.

Permalänk
Medlem

@Mordekai: I Sweclockers test av 3600 så har den bättre spelprestanda än 2700X i alla spel om jag inte missminner mig. Kan nästan garantera att en 3600 klarar MW galant.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burree:

Tjena! Tror jag ska köpa det nya modern warfaret men e lite osäker på att min dator kan klara av det.

Processor: AMD A8-6600k APU with Radeon(tm) HD graphics 3.90 GHz
Ram: 8GB
Windows 10 pro
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1650
700Gb över på hårddisken
Intel core I5

Klarar min dator det nya codet?

Vet inte vad mer för specs som kan behövas men om det e något som saknas skriv gärna det så lägger jag till det.
Tack på förhand

Vilket är det.du har? AMD A8 eller en core i5? Om det är en i5 så borde det funka på lägre inställningar.

Förresten, du vet att du kan ångra köp via Steam om du bara spelat max två timmar? Så testa helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Förresten, du vet att du kan ångra köp via Steam om du bara spelat max två timmar? Så testa helt enkelt
Skickades från m.sweclockers.com

Spelet finns inte på Stream utan på Battle.net.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burree:

@Mordekai:

Tack för svaret

Föreslår du att jag bör köpa i7? Eller räcker det att köpa mer ram? kollade på sidan du länkade och så som jag fattade det funkar i5 helt ok

Du har lagt till Intel Core I5 i slutet på din post efter att jag svarade. Det finns en mängd Intel Core i5, vissa (framförallt mobila varianter) är inte heller tillräckliga.

En snikdator som klarar spelet bygger idag på en AMD Ryzen 3600 eller en Intel Core 9400F.
Exempel på komponenter;

En lite mer hållbar lösning bygger på AMD Ryzen 3700X eller Intel 9700k.
Exempel på komponenter;

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

@Mordekai: I Sweclockers test av 3600 så har den bättre spelprestanda än 2700X i alla spel om jag inte missminner mig. Kan nästan garantera att en 3600 klarar MW galant.

Jag tror det också. Samtidigt kan jag lova att en 9400F presterar lika bra i detta spel som AMD Ryzen 3600. Verkar som deras rekommendation för ULTRA gällande CPU var lite överdriven.