Halvdefekt HP Elitebook Folio 1040 G1

Permalänk
Hedersmedlem

Halvdefekt HP Elitebook Folio 1040 G1

Jag har haft den som surf/skrivdator under tiden jag studerade och hade flera boenden. Nu när jag har plockat fram den igen kan jag lika gärna försöka bli av med den då jag inte längre har nytta av den. Det enda jag har gjort mekmässigt är att byta kylpasta på den för cirka ett år sedan.

HP Elitebook Folio 1040 G1:
14" tunn ultrabook
Intel Core i5-4200U
8GB RAM, DDR3 1600MHz
180GB Intel "Pro" SATA SSD
1600x900 (TN-panel)
Vikt 1,57kg

Batteriet på datorn är defekt. Datorn fungerar perfekt om du har laddaren ikopplad. Det står att batteriet är anslutet och laddas men det gör det inte och datorn dör direkt utan laddaren. När så sker får jag BIOS checksum-fel vid nästa start men den startar alltid om igen och fungerar precis som vanligt. Batteriet är lättillgängligt i botten av datorn och går att byta fort om man vill.

Eftersom datorn är lite äldre kan det vara lite fiffel med drivrutiner i Windows 10 men det är inga problem om du väl hittar vad du behöver ladda ner. Jag har hittat drivrutiner till det bakgrundsbelysta tangentbordet, knapparna för trådlös anslutning och ljudet samt tror jag fingeravtrycksläsaren men jag har aldrig testat den så jag vet inte funktionen på den. Jag kan inte komma på något som inte fungerar som det ska.

Datorer med liknande spec går för 1400-1500kr på Tradera så jag kör budstart runt 900kr med tanke på batteriet. Kan mötas i/runt Jönköping eller skicka datorn men då står köparen för frakt och det är endast förhandsbetalning som gäller. Det finns referenser här om ni vill ha det.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kan hämta imorgon batteri-delen gör att jag inte vill gå över 900:-

edit: 1000kr vid snabb affär. där vi möts upp hos dig, eller någon annanstans i jkpg och swishar?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700