Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

https://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/282010/capsule_616x353.jpg?t=1561964391

Trodde inte att jag skulle sitta och spela ett spel från 1997 år 2024, men köpte det på rea för nostalgi och att jag "missade det då" även om jag visste vad det var. Hade faktiskt kul så blev att köra (hehe) igenom det.

Hehe där snackar vi old-school
Har du provat den halvmoderna Carmageddon: Max Damage? (2017)
Har för mig den bygger i grunden på en uppdaterad version av samma fysikmotor, så det känns fortfarande bekant!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hehe där snackar vi old-school
Har du provat den halvmoderna Carmageddon: Max Damage? (2017)
Har för mig den bygger i grunden på en uppdaterad version av samma fysikmotor, så det känns fortfarande bekant!

Faktiskt inte! Får kanske ta och spana in det då jag gillade ettan så pass mycket.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Faktiskt inte! Får kanske ta och spana in det då jag gillade ettan så pass mycket.

Den rekommenderas varmt även från mitt håll, hade inte jättehöga förväntningar som gammalt Carmageddon 1 och 2 fan men älskade typ nästan varenda sekund med senaste utgåvan.

Edit: har aldrig spelat TDR mer än ett demo vid lanseringen så har ingen riktig erfarenhet av den. Men lär väl knappt kosta något på typ GOG, speciellt vid rea.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Edit: har aldrig spelat TDR mer än ett demo vid lanseringen så har ingen riktig erfarenhet av den. Men lär väl knappt kosta något på typ GOG, speciellt vid rea.

Det är väl knappast några pengar så kan ju vara värt att testa, men TDR 2000 var spelmässigt en uddafågel för mig iallafall vill jag minnas.
Annat utvecklarteam och annan "känsla"... Vill minnas att styra runt bilen på banorna kändes OK, men något med hela krockhanteringen var "otillfredsställande" i brist på bättre ord.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Dying Light 2 (PC).

Måste säga att jag gillade första spelet bättre över lag. Tyckte bl.a. att det var mycket av gameplayet i 2:an som kändes mer "janky". Sen stötte jag på flertalet buggar och glitchar under min genomspelning. Med saker som att jag föll genom golvet i en hiss, uppdrag som inte gick att slutföra för att det inte gick att interagera med objekt/personer (löste sig med omstart av spelet), nattuppdrag som buggade ur så att fiender som inte skulle vara där på natten var där ändå (löste sig också med omstart) o.s.v. Sen så tycker jag att starten av spelet kändes trög och oinspirerad, men det blev bättre längre fram.

Bortsett från detta (ovan) så tycker jag att spelet som helhet var helt okej. Tillräckligt bra för att jag skulle känna att jag ville spela vidare iallafall. Jag gjorde inte riktigt alla sidoaktiviteter, men det mesta tror jag. Om spelet startade lite meh (som typ en 5:a/6:a av 10) så avslutade det betydligt bättre (nästan uppåt en 8:a av 10), för mig personligen iallafall. Kanske kan vara värt runt en 7:a av 10 som helhet, för mig.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Mega Man 2: Efter veckans kazoo-quiz fick jag suget att höra lite vettig spelmusik och jösses vad det där spelet håller än. Otroligt utmanande och så fort man tog sig över tröskeln med begränsade kontroller, så kändes det som att vara 8 bäst igen. Nu är det bara att fortsätta kötta på med trean när det finns tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Mega Man 2: Efter veckans kazoo-quiz fick jag suget att höra lite vettig spelmusik och jösses vad det där spelet håller än. Otroligt utmanande och så fort man tog sig över tröskeln med begränsade kontroller, så kändes det som att vara 8 bäst igen. Nu är det bara att fortsätta kötta på med trean när det finns tid.

Bonusklipp:

Underbart spel för övrigt, och bland de bästa soundtracken någonsin. Men de hade bra inspiration med.

Edit: Inlägg 666, The number of the beast! (Fulsjunger Iron Maidens klassiker)

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Känns inte mer än rätt att flika in med Diablo 3.

Köpte det på release-dagen, men inte spelat det förrän nu. Ger det 2/5. Bra gameplay, men i slutändan noll utmaning. Därtill en story som till och med manusförfattarna till Days of our Lives skulle skämmas över.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Farcry 5.
Men är mer nöjd med Detroit be human (playstation).
Deckare med Robotar. Så sjukt bra spel. Spelade om det 4 gånger direkt.

Permalänk
Medlem

Ghost of Tsushima, bra spel, otroligt hur jag missat det

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Zelda: Minish Cap. Tog närmare 20 år, alltid fastnat på slutbossen. Klarade det tillslut. Äntligen!
Har två grejer kvar jag tänkt göra, sen blir det till nästa spel. Första spelet på rätt länge nu som jag klarat av. Har inte haft orken helt enkelt men nu så...

Har aldrig spelat igenom Zelda: Oracle of Ages och Seasons så lite sugen på att fortsätta med dessa. Zelda: Majoras Mask har jag också kvar men timern stressar mig. Orginal-Zelda samt Zelda 2 har aldrig klarats av. Var med på tiden när dessa var relativt nya men framförallt Zelda 2 är nog lite för svårt för mig än idag. Orginal Zelda borde klaras av bara för sakens skuil.

Sen fattas några titlar, Four Swords Adventure till GBA samt Spirit Tracks till DS är nog de enda i övrigt som är kvar.

Eh, får se vad det blir.

Men Minish Cap? Ganska stark 8/10. Spelet har hållit bra, då GBA nästan matchade 16:9 så ser det rätt bra ut även på widescreen-skärmar. Finns lite småbuggar, Kinstone-systemet var ett intressant koncept men hade gärna sett ett system för att lättare hålla reda på vad man klarat och vad som är kvar.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Så där då var Ratchet and clank rift apart PC versionen avklarad och vilket popcorn spel! Tog en tillbaka till pojkrummet och bland de första spelen jag köpte själv. Väldigt tung drivet i 4k med RT så fick stänga av RT i spelet då det vart för mycket för datorn, grafiken är dock magnifik

Story och kontroller är 4.5/5. Riktigt trevlig underhållning Rekommenderas som söndagsunderhållning

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Så där då var Ratchet and clank rift apart PC versionen avklarad och vilket popcorn spel! Tog en tillbaka till pojkrummet och bland de första spelen jag köpte själv. Väldigt tung drivet i 4k med RT så fick stänga av RT i spelet då det vart för mycket för datorn, grafiken är dock magnifik

Story och kontroller är 4.5/5. Riktigt trevlig underhållning Rekommenderas som söndagsunderhållning

Ska nog faktiskt lägga lite tid på spelet idag tror jag. Kom en hyffsad bit men kom av mig. Är ju inte ett jättelångt spel samtidigt.

Nu körde jag all grafik på max iofs, jäklar vad spelet poppar ihop med OLED.
Det lilla jag spelade på PS5 poppade rätt bra med, oavsett hårdvara, så länge det rullar, ser det ju bra ut. Men vill ju ha lite extra. Kortet ska ju inte bara folda trots allt.

Har en liten deadline, 26e/27e april kommer Manor Lords. Allt jag har igång då kommer nog släppas. Såvida det inte är några allvarliga problem i början av Early Access-släppet.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...