Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem

Doom Eternal

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragglarna:

Hollow Knight.
Sen på bollen men hypen var riktig. Väldigt bra även om jag typ buttonmashade nästan alla bossar. Lär vara oslagbart för 15€.

Det är helt fantastiskt, köpte min kopia 2018 och spelat av och till sen dess. Det bästa ordet jag kan komma på för att beskriva spelet är hatkärlek Klarade hela spelet (112% och alla achievements) så sent som i december -21, tog över 350h nötande...

OnT: Om @fragglarna tyckte han var sent på bollen kommer jag med nåt mycket äldre: Banjo Kazooie. Haft spelet i många år till N64 men klarade det inte förrän häromveckan

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk

Demon’s Soul remake inkl. Platinum trophy på PS5.

Får se om nästa spel på denna tråd för min del blir Elden Ring/Forbidden West eller om jag hinner med något DS/Bloodborne/Sekiro innan de släpps! 😃

Permalänk
Medlem

Dark Souls 3. Äntligen.

En så fantastiskt tryckande atmosfär har jag aldrig erfarit i något tidigare spel, den är helt otrolig. Nästan desperat.

Gameplay är också otroligt tight, vilket gör att när man väl lär sig det så känns det otroligt värdefullt.

Nu dags för NG+.

Permalänk
Avstängd

Senast klarade spelet är Wonderboy på Sega Master system 8-bitars var det nog.
Det var också nånstans tidigt 90-tal jag spelade det.

Sedan så tröttnar jag oftast på spelet långt innan jag klarat av dem. Witcher 3: wild hunt spelade jag 2.5 timmar enligt steam.

Har 198 spel på steam och har nog inte klarat av någon av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

jag tycker det är det bästa Assassins Creed… gillar vikingahistoria, dynamiken är bra i spelet osv

Här har de snott vikingahistorian från vikings. Dock egen tolkning av boneless

Gillar man odyssey gillar man valhalla om det nu heter nte är främst sjöstriderna som lockar.

Jag saknar de gamla liren där man var assassin och inte brutal massmördare dock.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Här har de snott vikingahistorian från vikings. Dock egen tolkning av boneless

Gillar man odyssey gillar man valhalla om det nu heter nte är främst sjöstriderna som lockar.

Jag saknar de gamla liren där man var assassin och inte brutal massmördare dock.

spelade Valhalla innan Odyssey (väntade på Xbox s X...), när jag sen köpte Odyssey var ju fightsystemet helt värdelöst
Odyssey är säkert bra, men Valhalla så mycket bättre gameplay så att säga

Angående lönnmördare så vill jag minnas nåt AC i Frankrike, man smög runt bland gäster i slottet typ... det jag fastnade för var hinderbanorna, satt i timmar för att få högsta poängen

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Livsnjutare 😎

Firewatch (igen) då det nu finns på Xbox Gamepass.

Spelade igenom det via GOG för längesedan på PC, men kände att det var dags för en ny omgång nu på Xbox'en. Riktigt, riktigt mysigt spel för de som missat denna pärla.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Shadow of the Tomb Raider

Spel #1 för 2022

Sista spelet i trilogin. Väldigt vackert spel från 2018. Striderna var bättre än tidigare 2 spelen men tyckte ändå de va ganska "meh". Men i övrigt var spelet trevligt.

7,5 toasts av 10

Spelats med handkontroll
Speltid ca 8-10h

https://www.youtube.com/watch?v=tdEfROL2Wx8&ab_channel=IGN

Nästa på tur blir God of War på PC.

Permalänk
Medlem

Supraland: Six Inches Under, har dock en del kvar för att få ihop 100%

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Firewatch (igen) då det nu finns på Xbox Gamepass.

Spelade igenom det via GOG för längesedan på PC, men kände att det var dags för en ny omgång nu på Xbox'en. Riktigt, riktigt mysigt spel för de som missat denna pärla.

Lirat igenom dag 1 väldigt mysigt som sagt. Det skulle haft VR stöd bara! Men finns det någon omspelningsvärde? Känns ju inte som man har direkt många val

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

The Gunk XSX. Trevligt, kort och ganska snyggt plattform spel.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av oqvist:

Lirat igenom dag 1 väldigt mysigt som sagt. Det skulle haft VR stöd bara! Men finns det någon omspelningsvärde? Känns ju inte som man har direkt många val

Jag gillar Achivements så jag spelade om det utav den anledningen, samt att är man smått senil som jag är, så glömmer man av delar utav story’n osv och det blir delvis ett nytt spel.

Men, bra spel kan man spela igen även om man vet var som skall hända osv, bara för att få den där känslan du vet

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Spel nummer 2 avklarat i år... ett ganska kort spel drygt 2 timmar men väldigt bra
A Juggler's Tale var bättre än jag först trodde och storyn var mörkare än vad man skulle tro av trailern... fast förstås spelet är ju inspirerat av Grimm. Man är en marionettdocka och spelets dockföraren är även speakerrösten som talar i rim och jag tyckte det funkade bra. En väldigt trevlig spelupplevelse.
Vet inte genren exakt... men personligen kallar jag den för Limbo-genren sidoscrollande pussel plattformsspel... som typ Limbo, Inside och Little Nightmares..etc..

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Wolfenstein New Order
Wolfenstein Old Blood
Wolfenstein II - The New Colossus

Sena kvällar efter barnen lagt sig, tog ca en månad för alla tre.

Jag fullkomligt älskar Wolfenstein. Alla dessa tre spel är ju helt fantastiska.

Klarade Doom 2016 och Doom Eternal i december. Sjukt bra, men inte lika roliga som Wolfenstein

Inte trodde jag 1992 när jag klarade Wolfenstein 3D och 1993 när jag klarade Doom att jag skulle sitta och spela "samma" spel 30 år senare...

Permalänk
Medlem

Strange Horticulture, kan starkt rekommendera det. Påminner om Papers, Please (fast har inte samma tidspress), där det gäller att identifiera olika växter och m.h.a. dessa hjälpa butikens kunder med sina problem.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Avstängd

Trine 4. Riktigt bra, speciellt DLC:t melody of mystery. Stundtals inte direkt enkelt.

(FB komprimerade bilder)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

Serious Sam Siberian Mayhem

Bra, rätt svettiga strider, gillade det mesta förutom sista fighten

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

Innan Dying Light 2 (får gärna patchas lite till...inte bråttom att spela)

Dying Light 1. Bättre än jag minns det, grafiskt så håller det fortfarande mycket bra. Lite trist QTE sista boss, lite fantasilöst.
+DLC The Following,nästan som ett spel i sig självt om man gör alla sidouppdrag. 2 olika slut. Kul att kunna köra på zombies.
+DLC Hellraid. Har inget med ovanstående att göra, är ett minispel i oldschool format där man slåss i riddartider.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Titan Quest. På Android den här gången.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Kan inte ens minnas när jag sist klarade ett spel.
Tror jag var väldigt nära att klara Witcher 3 men tröttnade precis innan slutet. Innan dess? Ingen aning.

Spelar dock många spel som inte går att "klara", t.ex. Cities Skylines, Farming Simulator, X4 Foundations, NMS, ETS2/ATS o.s.v.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Avstängd

Creeper World 4, Farsite Expedition avklarad, tror jag tagit alla achievements för att planeter.
Nu är det bara random kartor kvar.

Permalänk
Medlem

Mutant Year Zero:Road to Eden, fick det gratis i från Epic, gillade det så mycket att jag även köpte DLC:n Seeds of Evil.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem

Cod mw3. Var tvungen efter jag kört remastrarna.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

100% i Kirby Planet robobot. The true arena är inget jag känner för att spela igen.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Kingdom rush Origins
Kingdom rush Tower defense
Bra spel offline vid flyg/tåg mm

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Star Wars: Jedi Fallen Order Nivåer som var en snitslad bana att följa och ständiga lådor med meningslös kosmetik (annan färg på olika delar på light sabern, nytt paint job på rymdskeppet). Storyn var kanske inte jätteengagerande, men jag körde i alla fall klart det.

Permalänk
Medlem

Phantasy Star Adventure och Phantasy Star Gaiden till Sega Game Gear samt alla Phantasy Star II Text adventures till Sega Mega Drive (allt via MiSTer fpga).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

XCOM 2: War of the Chosen på Legend/Ironman. Jag har visserligen klarat det på lägre svårighetsgrader förut, men L/I är utmanande nog att jag tycker att det förtjänar en liten post.

Permalänk
Medlem

God of War (PC)

Spel #1 för 2022. Då var man äntligen i hamn med årets första spel då. Gjorde allt man kan kunde utan att spela New Game+. Bra spel med lätt enformigt på slutet. Första God of War spel jag spelat.