Z270 moderkort köpes för I7700k

Permalänk

Z270 moderkort köpes för I7700k

Hej,

Är ute efter ett moderkort till en I7700k.
Show me what you got

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

@aakerlind

ROG MAXIMUS IX HERO

https://www.asus.com/se/Motherboards/ROG-MAXIMUS-IX-HERO/

Fungerar bra, endast moderkort.

1000 + ev frakt.

Permalänk
Skrivet av elixyr:

@aakerlind

ROG MAXIMUS IX HERO

https://www.asus.com/se/Motherboards/ROG-MAXIMUS-IX-HERO/

Fungerar bra, endast moderkort.

1000 + ev frakt.

Tack för ditt svar verkar intressant men då en fråga, varför ska jag köpa ditt som är dyrare begagnat istället för denna som är ny? En genuin fråga

https://cdon.se/hemelektronik/asus-prime-z270-p-moderkort-atx...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har ett MSI Z270 att sälja billigt förutsatt att du inte ska köra 4 RAM-stickor. Verkar vara en minimal böjd pin som gör att det bara funkar med Dual-Channel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@aakerlind:

Om du bara ska ha ett basic kort så köp det på CDON. Ska du ha top of the line så köp maximus kortet.
Skilljer i features som ljudkrets bla.

Om man surfar runt på asus hemsida kan man göra en side by side jämförelse. Försökte länka men det gick inte.

Nypriset på maximus kortet var mellan 2600-3000.

Permalänk
Skrivet av chrippe7:

Jag har ett MSI Z270 att sälja billigt förutsatt att du inte ska köra 4 RAM-stickor. Verkar vara en minimal böjd pin som gör att det bara funkar med Dual-Channel.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror helt på vad billigt betyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av aakerlind:

Beror helt på vad billigt betyder

300-400:- någonstans. Ska kolla upp exakt modell när jag kommer hem imorgon kväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av elixyr:

@aakerlind:

Om du bara ska ha ett basic kort så köp det på CDON. Ska du ha top of the line så köp maximus kortet.
Skilljer i features som ljudkrets bla.

Om man surfar runt på asus hemsida kan man göra en side by side jämförelse. Försökte länka men det gick inte.

Nypriset på maximus kortet var mellan 2600-3000.

Ah jag förstår. Hur gammalt är det? Funkar allt bra samt finns det tillverkargaranti kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@aakerlind: Köpt här på forumet i somras. Tippar på 2-3år. Kan tänka mig att det köptes i samma veva då 7700k släpptes.
Vitt jag vet ingen garanti etc kvar.

Permalänk
Skrivet av elixyr:

@aakerlind: Köpt här på forumet i somras. Tippar på 2-3år. Kan tänka mig att det köptes i samma veva då 7700k släpptes.
Vitt jag vet ingen garanti etc kvar.

För mig är det ingen egentlig skillnad att köpa ditt jämfört med det på cdon eftersom jag inte kommer överklocka eller är den som letar någon extra fps i spel som csgo. Däremot lockar det med bättre ljudkrets.
Jag köper ditt för 800kr plus frakt, annars kan jag lika gärna köpa det andra billigare här i tråden som enbart orkar med 2 stickor eller köpa nytt från cdon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aakerlind:

För mig är det ingen egentlig skillnad att köpa ditt jämfört med det på cdon eftersom jag inte kommer överklocka eller är den som letar någon extra fps i spel som csgo. Däremot lockar det med bättre ljudkrets.
Jag köper ditt för 800kr plus frakt, annars kan jag lika gärna köpa det andra billigare här i tråden som enbart orkar med 2 stickor eller köpa nytt från cdon

Skickades från m.sweclockers.com

OK Deal. Skicka mig ett PM så gör vi upp.

Permalänk
Skrivet av elixyr:

OK Deal. Skicka mig ett PM så gör vi upp.

Har skickat PM nu

Skickades från m.sweclockers.com