Permalänk
Medlem

Destiny 2 tappar uppkopplingen

Hej,

En av mina söner har ett problem med Destiny 2 som jag inte lyckas hjälpa honom med.
Vi har fiberanslutning och bytte nyligen bredbandsleverantör från Telia till Viasat. Plötsligt får han problem med att han spelar 5-10 min och sedan tappar uppkoppling och blir utloggad ur spelet.
Det kommer upp olika felkoder varje gång men alla tycks relatera till internet uppkopplingen på ett eller annat sätt.

Vi har provat att köra både trådlöst och med kabel, från början via en switch som sitter i grabbens rum men det gick mycket bättre om vi hoppade över den och körde kabeln direkt från routern in i hans dator. Men det är inte helt bra ännu utan problemet kvarstår.

Nu vet jag inte längre vad jag kan testa och vänder mig därför hit för att se om någon har något tips eller idé om hur jag kan fortsätta felsöka. Finns det något jag kan gör a för att kontrollera kvaliteten på uppkopplingen. Hastigheten är långt över det 250/250 som utlovats.

Kan tilläggas att jag har 3 söner till som alla spelar lite olika onlinespel men ingen av dem upplever några problem.
Men vet inte var jag skall fortsätta leta.

Tack på förhand!