Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Corsair XC7/9600k går alldeles för varm. NH-D15 vs Corsair XC7

Permalänk
Medlem

Corsair XC7/9600k går alldeles för varm. NH-D15 vs Corsair XC7

Har nyligen bytt från luft till custom vatten, med Corsairs XC7 vattenblock till cpu kylaren.
Hade en noctua NH-D15 tidigare.
Med noctua kylaren peakade jag på runt 76-77 grader beroende på rums temp, med nya xc7 vattenblocket slår jag upp i 86 utan att vattnet ens hunnit bli varmt...
Kör en 9600k på ett z390 tuf pro gaming, XD5 pump/res, XC7 cpu block, XG7 gpu block, 1st 240mm kylare och 1st 360mm kylare, med totalt 6 fläktar då.
Clockat till 4.9ghz stabilt, kör samma klock nu som på noctuan.
Har monterat om kylaren å bytt pasta 3 ggr bara idag, provat rekommenderad version av "bricka - standoff - block - fjädersäte - fjäder - bricka - tumskruv" samt en massa andra kombinationer....
Vattnet når equilibrium på 40c, har kört en sjuhelvettes massa tester. (Har givare på vattnet, därav vet jag när det slutar stiga)
Kör jag bara bench på CPU:n går vattnet aldrig högre än 36-36.5, kör jag bara gpu går vattnet upp i 40c och fläktarna håller det där, samma när jag kör både cpu och gpu.
Jag peakar alltså på cpun så fort jag startar testet, och siffrorna säger att jag inte har nog bra kontakt, men kylpasta är utsmetad och fin varje gång jag lyft blocket, vandrar mellan 42-59 i idle bara nu när jag sitter och skriver dehär, och samma sak där, det säger mig att kylaren inte har nog kontakt...
Jag har provat allt jag kan komma på, delid är enda idén jag har kvar, men inte läst många som haft bekymmer med 9600k.
Och varför ska noctuan som jag vet inte var 100 platt utprestera ett vattenblock?
Jag har slut på idéer, vet inte vad jag ska göra, HJÄLP!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Vilken spänning på processorn? 9600K är fastlödd så risken finns att du dödar processorn och skulle processorn överleva så får du sitta och ta bort all TIM på IHSn och DIE.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Vzano: Men döden..... offset +50mv. (LLC +5)
Den har gått varm så länge jag haft den. men 86c på en xc7 block är skadat... ska inte kunna hända.
Cpun är platt iaf, glömde kolla blocket innan jag drog dit allt vatten. Så jävla drygt kolla det atm.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Rastrom:

@Vzano: Men döden..... offset +50mv.

Säger inte om VCORE ligger på 1,1V eller 1,7V....

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Säger inte om VCORE ligger på 1,1V eller 1,7V....

vcore 1.234 (enligt cpuid, bios visar bara stock)
Ber om ursäkt för det dumma svaret, tänkte inte till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rastrom:

vcore 1.234 (enligt cpuid, bios visar bara stock)
Ber om ursäkt för det dumma svaret, tänkte inte till.

Vandrar lite, men mellan 1.234 och 1.288

Permalänk
Inaktiv

Måste vara något galet, min 9700k blir inte änns så varm när jag kör den med en Noctua D15S och all core 5.4GHz.

Permalänk
Medlem

@Rastrom: Byt tillbaka till din NH-D15 genast så du får hanterbara temperaturer.
Det svarar inte på din fråga om varför det blir så här tyvärr. Men är det verkligen värt att hålla på mer efter allt du redan gjort när det funkade bra med NH-D15?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

@Rastrom: vad kör du för rpm på fläktarna? vad har du för vattentemp när datorn är idle? Nu har jag ingen koll på det cpu blocket men antar att det är som de flest blocken att det finns en specifik vatten in och en för ut, är vattenflödet åt rätt håll så att säga? pumpen går som den ska?

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@Rastrom: Byt tillbaka till din NH-D15 genast så du får hanterbara temperaturer.
Det svarar inte på din fråga om varför det blir så här tyvärr. Men är det verkligen värt att hålla på mer efter allt du redan gjort när det funkade bra med NH-D15?

Vatten är alltid vatten! får undersöka mer efter julhelgen, tackar för alla svar ändå!

Skrivet av JohanssoN85:

@Rastrom: vad kör du för rpm på fläktarna? vad har du för vattentemp när datorn är idle? Nu har jag ingen koll på det cpu blocket men antar att det är som de flest blocken att det finns en specifik vatten in och en för ut, är vattenflödet åt rätt håll så att säga? pumpen går som den ska?

Fläktarna och pumphastighet styrs av vattentempen, idle ligger vattentempen på ca 33-34 grader, fläktarna går inte alls under 34 och pumpen ligger runt 2k rpm.
Inlet och outlet är kopplat rätt på blocket, pumpen går åt rätt håll, har flödesmätare så man ser att det snurrar.
Vattnet är alltså långt svalare än dom 43-44 som den är som lägst under idle, spikar upp till 58 bara nu när jag sitter och skriver detta, precis som att blocket inte har kontakt med cpun... fattar inte vad som är fel!
Kan givaren som mäter cpu tempen vara fuckad för mig? Att readouts är fel så att säga?

Här kommer en screen på HWinfo https://imgur.com/MyH8f2p - detta är idle.

Permalänk
Skrivet av Rastrom:

Vatten är alltid vatten! får undersöka mer efter julhelgen, tackar för alla svar ändå!

Fläktarna och pumphastighet styrs av vattentempen, idle ligger vattentempen på ca 33-34 grader, fläktarna går inte alls under 34 och pumpen ligger runt 2k rpm.
Inlet och outlet är kopplat rätt på blocket, pumpen går åt rätt håll, har flödesmätare så man ser att det snurrar.
Vattnet är alltså långt svalare än dom 43-44 som den är som lägst under idle, spikar upp till 58 bara nu när jag sitter och skriver detta, precis som att blocket inte har kontakt med cpun... fattar inte vad som är fel!
Kan givaren som mäter cpu tempen vara fuckad för mig? Att readouts är fel så att säga?

Här kommer en screen på HWinfo https://imgur.com/MyH8f2p - detta är idle.

Jag föreslår att du sätter en fast rpm på både pump och fläktar, om fläktarna inte ens går när vattentempen ligger på 33c.

Jag kör på det sättet, fixed rpm, funkar bra för mig min vatten temp brukar ligga på 25c och då är rumstempen ca 23 grader

Då slipper man även att fläktarna varvas upp och ner beroende på last.

Testa det och återkom med resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Inaktiv

Som sagt, byt tillbaka till D15 kylaren då den verkar bättre än din vattenkylning setup.

Jag kör min 9700K i all core 5.4GHz med en D15S och har bra temps.

Permalänk
Skrivet av Rastrom:

Här kommer en screen på HWinfo https://imgur.com/MyH8f2p - detta är idle.

kollade på din screenshot nu igen och såg att din VCCIO ligger på 1.312v det är för högt, du kör förmodligen på auto men sänk den iaf till ca 1.175 du kan förmodligen köra så lågt som 1.100.

andra saken jag såg va VCCSA (SYSTEM AGENT) som ligger på nästan 2v (1.984v) det kan ju bios omöjligen ha ställt in på auto? det kan inte vara speciellt nyttigt för moderkort och cpu, VCCIO och VCCSA bör inte överstiga 1.25v om man inte kör nån extrem OC på ram minnen enligt vad jag har läst iaf, men nästan 2 volt låter direkt skadligt för datorn

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanssoN85:

Jag föreslår att du sätter en fast rpm på både pump och fläktar, om fläktarna inte ens går när vattentempen ligger på 33c.

Jag kör på det sättet, fixed rpm, funkar bra för mig min vatten temp brukar ligga på 25c och då är rumstempen ca 23 grader

Då slipper man även att fläktarna varvas upp och ner beroende på last.

Testa det och återkom med resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Testat sätta fixed på både pump och fläktar nu, ser ingen förändring! Kör du cpu och gpu på din loop? För jag får inte ens ner tempen på vattnet till 25c när fläktar och pump går på max! Datorn i idle, 27c med pump å fläktar på max. Har ett 2080ti kopplat på loopen också.

Skrivet av anon298854:

Som sagt, byt tillbaka till D15 kylaren då den verkar bättre än din vattenkylning setup.

Jag kör min 9700K i all core 5.4GHz med en D15S och har bra temps.

Vet inte om du kört custom vatten nån gång, men det är inte så bara att byta tillbaka, inte heller så bara i inköpspris på grejerna.
Hela vatten setupen är corsair hydro x serien.

Skrivet av JohanssoN85:

kollade på din screenshot nu igen och såg att din VCCIO ligger på 1.312v det är för högt, du kör förmodligen på auto men sänk den iaf till ca 1.175 du kan förmodligen köra så lågt som 1.100.

andra saken jag såg va VCCSA (SYSTEM AGENT) som ligger på nästan 2v (1.984v) det kan ju bios omöjligen ha ställt in på auto? det kan inte vara speciellt nyttigt för moderkort och cpu, VCCIO och VCCSA bör inte överstiga 1.25v om man inte kör nån extrem OC på ram minnen enligt vad jag har läst iaf, men nästan 2 volt låter direkt skadligt för datorn

Både VCCIO och System Agent stod på Auto, manuellt ställt VCCIO på 1,1 och system agent på 1,050, dock visar ändå HWinfo System Agent som 1.984, så antingen tjall på linan, å mb skiter i vad jag ställer in, eller så rapporterar HWinfo fel på System Agent!
Gjorde ingen skillnad att manuellt mata in värderna där för temperaturen heller!

Permalänk

@Rastrom: Jag kör både cpu och gpu i samma loop ja (9900k+2080ti) hur varmt har du i rummet där datorn står?

Jag hade försökt att få VCCIO till 1.1 och VCCSA till 1.15 om jag vore dig, säker på att du ändrar på rätt ställe i bios? du har inget auto OC påslaget

Vad har du för moderkort? såg nu att du har ett asus moderkort, då borde VCCIO+VCCSA vara strax under där du ställer in volt för cpu (jag antar att asus bios ser likadant ut i stort sett oavsett modell)

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanssoN85:

@Rastrom: Jag kör både cpu och gpu i samma loop ja (9900k+2080ti) hur varmt har du i rummet där datorn står?

Jag hade försökt att få VCCIO till 1.1 och VCCSA till 1.15 om jag vore dig, säker på att du ändrar på rätt ställe i bios? du har inget auto OC påslaget

Vad har du för moderkort? såg nu att du har ett asus moderkort, då borde VCCIO+VCCSA vara strax under där du ställer in volt för cpu (jag antar att asus bios ser likadant ut i stort sett oavsett modell)

Jo är säker på att jag ändrar på rätt ställe! Nae inget auto OC på! VCCIO ligger nu på 1.1 och VCCSA ställde jag in på 1.050 men när datorn är bootad är den tillbaka på 1.984!
Har ett : ASUS TUF Z390-PRO GAMING, S-1151
Får se om det blir att riva loopen idag å se om jag hittar något konstigt, men gpun kyls hur sjukt bra som helst, bara cpun som är över hela världen med spikes å höga temps..

Permalänk
Medlem

Rev hela loopen idag, tog isär cpu block bara för vetskapens skull & rengjorde det, satt en ny loop ordning (trots att jag vet att inte det inte kommer göra någon skillnad, men testa kan man alltid), tidigare var det pump/res - gpu - cpu - kylare - kylare - tillbaka till res. Nu är det pump/res - gpu - kylare - cpu - kylare - tillbaka till res, just det gjorde ingen skillnad, som väntat.
Suttit och pillat vidare i bios, men trots att System Agent är ställd manuellt så visar HWinfo 1.894v oavsett vad jag gör!
Fått ner tempen litegrann, peak på 79 under syntetisk load nu, ligger runt 74, ska leka vidare i bios å se om det inte går få ner mer, men börjar vara nära D15 tempen nu, förstår bara inte hur den kan utprestera! Corsairs block måste ju suga balle alltså...
Vidare har jag satt min pump & fläkt hastighet, så pumpen går som minst 3000rpm, och fläktarna går minst 600rpm, sen rampar dom upp efter vattentempen och matar allt dom har vid 40c vattentemp, det verkar ha gett någon grad också! Kör jag corsairs "hydro x mode" så spikar den typ 88-90c när vattnet är 30c för att pumpen går knappt.
Har ni några fler tips eller tips på ett jävligt bra cpu block till 115x så är det välkommet!
Om inte, så får jag tacka er alla för all hjälp, och önska er en fortsatt god jul, och ett snart gott nytt år!

Edit:
Den ligger fortfarande runt 40 idle, och spikar upp till 63 bara av att starta chrome, vandrar väldigt mycket, stör mig på det, får se om det går lösa i bios.

Permalänk

@Rastrom: Väldigt konstigt de där med VCCSA.

min loop har jag köpt från EK, jag kan inte klaga på deras cpu block iaf, men kan säkert finnas bättre.

hoppas du får till det, tråkigt om man får typ samma kylning som en D15 när man lagt massa pengar på en custom loop.

vad får du för temp på GPU´n när du spelar nåt krävande spel förresten?

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem

@JohanssoN85:
Jo skumt, men känner att jag måste lita på det bios säger, tror knappast den ändrar efter jag manuellt ställt in den, tror mer på att HWinfo inte läser rätt eller så är mobo skadat.
Jo det är trist! Men börjar misstänka att blocket inte är bättre än så, dom har lagt mer pengar på rgb å lull lull än faktisk prestanda.
Inte hunnit spela något än, men dom syntetiska tester jag kört har sett ruskigt bra ut!
Kortet låg på luft i 84-85, samma test nu är 53-54, så det är över 30c skillnad, värt det bara där alltså!
Ska se om jag hinner spela något ikväll, kör en edit isf!
Exakt vilket block kör du? Av ren nyfikenhet! Sitter typ redan å kikar på nya cpu block, för den går fan obekvämt varm bara på stock, så tror som sagt, blocket som felar.

Edit:
Kört Star Wars : Jedi Fallen Order nu en halvtimma, och gpu tempen överstiger aldrig 52 grader på Epic i grafik, och håller lätt över 100 fps där jag var ner på 90 å snudda tidigare (1440x3440@). Så Sjuuuuuukt nöjd på gpu sidan! Går prova klocka där lite nu, inte vågat det tidigare! #HappyFace

Permalänk

@Rastrom: Jag har deras Velocity full nickel block så ta en titt på det, verkar som att EK ska släppa en nya serie snart också om man kollar på deras hemsida.

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem

@JohanssoN85:

Den såg gode fin ut alltså! Bättre än plast arslet jag har nu! (Googla Corsair XC7)
Min tanke var, gå helt corsair, så kommer det funka fint, men uppenbarligen gör det ju inte det.
Dom har en D5 i pump/res combon, för dom är inte helt funtade, gpu blocket har dom i mitt tycke helt klart lyckats med, men cpu blocket... en D15 ska inte utprestera ett vattenblock...
En fråga, hade du i min sits gjort som han tidigare skrev, gått över till d15 som jag vet fungerar, eller nöjt dig med okej temps även om man får byta block?
För mig är det inte så "bara" att sätta dit D15 igen, det är ju typ en dags jobb att ta bort allt som har med vatten att göra, för att sen börja montera det som har med luft att göra..
En dag är att ta i, men det är inte så "Bara" lixom..

Permalänk

@Rastrom: Ja XC7 såg lite plastig ut håller jag med om.

Jag hade förmodligen inte gett upp vattenkylningen, när man har lagt ner massa tid och pengar på det så vill man ju få det att funka.
Men samtidigt kostar det ju ännu mer om du ska köpa ett nytt block igen, och får du ändå inte till det efter det så blir det ju jäkligt surt.

Vad kör du för cpu test och vilken temp får du som max?

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Avstängd

Har precis byggt en loop med två radiatorer och får ca 23-27 vattentemperatur vid skrivbordsarbete. 6 fläktar som börjar vid 600 rpm. Har du 30 grader låter det inte rätt. Tror pumpen, en EK D5, börjar vid 40 procent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanssoN85:

@Rastrom: Ja XC7 såg lite plastig ut håller jag med om.

Jag hade förmodligen inte gett upp vattenkylningen, när man har lagt ner massa tid och pengar på det så vill man ju få det att funka.
Men samtidigt kostar det ju ännu mer om du ska köpa ett nytt block igen, och får du ändå inte till det efter det så blir det ju jäkligt surt.

Vad kör du för cpu test och vilken temp får du som max?

Kör Aida64 CPU, FPU , Cache, Memory & Gpu, för att belasta hela systemet och få mer "verkliga" siffror. Sitter och fundera om jag ska beställa en 9700k eller ett nytt moderkort.... nått av dom tror inte jag är riktigt riktig... Har fan inte råd med både och... hade jag haft det hade jag beställt på en gång!

Skrivet av sweborn:

Har precis byggt en loop med två radiatorer och får ca 23-27 vattentemperatur vid skrivbordsarbete. 6 fläktar som börjar vid 600 rpm. Har du 30 grader låter det inte rätt. Tror pumpen, en EK D5, börjar vid 40 procent.

Coarsair suger på kalibrera deras sensorer har jag sett! När jag startar datorn efter den vilat över natten läser den 26c, har ca 21 i rummet just nu, så tror att det spökar endel där!
Men drar man av det den nu verkar "Fela" (Ca 5c) så är jag nere på 23-25, ungefär som du!
Har ett par till givare utplaserat, bla luft in till kylaren, den läser 25.8 nu, och den är inte i kontakt med något, har åter igen 21 i rummet.

Permalänk
Medlem

Körde en F5 i bios nyss, direkt in i windows efter det sen startade jag ett nytt stresstest på aida64, peak 56, stabil runt 52.
Även om det är aningen högt för en 9600k med kylningen som jag har så börjar jag tro det är moderkortet som spökar...
Jävla synd jag inte gjorde dehär för en timme sen, hunnit beställa en 9900k... Thats life I guess..

Edit:
Så fort jag klicka i att gpun skulle stressas också så peaka jag direkt på 61, sen ligger den runt 57-58 stabilt, så slutar jag stressa gpun, då faller tempen tillbaka till 52-53. Precis som att cpun blir belastad när jag belastar gpun?

Permalänk
Medlem

Jul å nyår å skit!
Inte fått hem min 9900k än, men beställde en 120mm kylare samt ett gäng fittings innan jul, som jag hunnit få hem nu!
Tömde allt och satt dit det jag fått hem ikväll!
Innan jul, när jag körde aida64 för allt som gick, så låg vatten tempen på drygt 42 grader...
Nya fittings, 1 120mm kylare och rent "batteri vatten" så är vattnet 39.2... Tappat nästan 3 grader på 1 120mm kylare och några 90 gradare.... Jag tror inte kylaren och adaptrarna gjort sån skillnad, jag tror Corsairs "kylvätska" rent jävla suger..
Rent "batteri vatten" (destilerat vatten) utpresterar corsairs jävla skit vätska.
Efter jag spolat systemet och sen fyllt, så ser jag ändå "skräp" runt cpu blockets inlet..
Nu kör jag 5.0 ghz på 9600k och + 120mhz på core samt plus 1300mhz på 2080ti.
På "Corsair-s" vatten körde jag 4.9 på 9600k och stock på 2080ti.
Peakar nu på 85 på cpun, men stabil temp runt 73, och gpun peaka på 54, stabil runt samma.
Säker på att NH-D15 inte utpresterar längre, tror mest jag haft otur med ihs på cpun,
Gpu på luft låg på 85, cpu på 4.9 runt peak 80, stabil 72-74 nått.
Nu går allt på samma loop.
Även om cpun går "Varm" så kan jag leva med det nu tills 9900k landar! Suger tempen då så byter jag cpu block!
Gott nytt på er!

/Skägget.

Permalänk
Medlem

Som det ser ut just nu.

Fick fel uppsättning kablar från inet, så därför kör jag stock till mb.
Har inte "tränat" upp resten av kablarna än.

Permalänk
Avstängd

Vackert bygge!

Vad är det för tangentbord som skymtas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rastrom:

Som det ser ut just nu.

Fick fel uppsättning kablar från inet, så därför kör jag stock till mb.
Har inte "tränat" upp resten av kablarna än.

Det var väldigt fint

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweborn:

Vackert bygge!

Vad är det för tangentbord som skymtas?

Det som skymtar på bilden är ett Akai Professional MPK Mini MKII midi keyboard, men tangentbordet jag kör är ett Razer Blackwidow Elite med dom "klicka" switcharna, är sjukt nöjd!
Tillfredställande att skriva, om än högljudt, så är det fan värt det!