Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Bästa VPN?

Jag vill skaffa en VPN men är extremt dålig på detta område. De krav jag har är att det skall vara bra hastighet samt stabilt. Några tips?

Permalänk
Medlem

Kommer ju endast vara subjektiva åsikter, men efter att ha provat Ipredator, Anonine, OVPN, Mullvad så kan jag med handen på hjärtat säga att jag rekommenderar Mullvad mest.

De har alltid vart tillmötesgående, snabb support och skyller inte ifrån sig vid minsta klagomål (som t.ex. OVPN gjorde under de tre år jag använde dem)

Permalänk
Medlem

Har använt Mullvad, OVPN och Integrety under åren och alla har fungerat väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Mullvad, alla dagar i veckan

Permalänk

Mullvad är helt klart den bästa jag har provat hittills, drar inte ner hastigheten så mycket på anslutningen heller, jämfört med de andra jag har provat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör själv Bahnhofs OpenVPN, fungerar bra.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Kört OVPN sen de lanserade i princip, har fungerat galant alla år.

Permalänk
Medlem

Jag drar till med AzireVPN, bra och stabilt för min del har funkat kalas bra sen dag ett samt mycket hjälpsam support.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag lägger in en till rekommendation för Mullvad VPN också. Har testat en del, bland annat OVPN och Private VPN.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

beror lite på vad ens definition av "bäst" är. personligen är mullvad den enda jag litar på. det är dom enda jag anser vara helt transparanta med det dom gör samt att dom inte lever på att annonsera, vilket ger ännu mer förtroende. om du använder den pga. att du skulle bli "anonym" eller vad det nu kan tänkas vara, tänk på att du istället ger bort allt du gör via din vpn till leverantören av din vpn. bästa vore väl egentligen att hosta en egen.

Permalänk
Inaktiv

ExpressVPN för den fixar Netflix och alla andra strömmnings tjänster, har testat NordVPN och mullvad men jag får lägre hastighet och dom fixar INTE Netflix.

Permalänk
Medlem

Jag har bara provat en och det är OVPN. Det är stabilt, snabbt och bra support. Har varit kund hos dom strax över ett år nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hye:

beror lite på vad ens definition av "bäst" är. personligen är mullvad den enda jag litar på. det är dom enda jag anser vara helt transparanta med det dom gör samt att dom inte lever på att annonsera, vilket ger ännu mer förtroende. om du använder den pga. att du skulle bli "anonym" eller vad det nu kan tänkas vara, tänk på att du istället ger bort allt du gör via din vpn till leverantören av din vpn. bästa vore väl egentligen att hosta en egen.

Dom flesta leverantörer lagrar inte dina surfvanor.

ExpressVPN’s logging policy was put to the test in December 2017 when one of ExpressVPN’s Turkish VPN servers was seized and inspected by Turkish authorities investigating the assassination of Russian ambassador to Turkey, Andrei Karlov. The investigators could not find any customer connection logs.

In case you’re still wondering, you’re safe with ExpressVPN.

Permalänk
Medlem

Kör på den inbyggda i Opera´s browser. Funkar...tror jag. Knackar Henrik Pontén på dörren har jag fel...

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Även jag är ute efter en ny VPN som är prisvärd och bra allround (behöver inte vara snabbast, ha flest servrar osv, utan snarare medel-bra på allt). Jag kan absolut tänka mig att tänka mig att teckna 1, 2, 3- eller kanske 5 år om priset blir avsevärt lägre då.

Jag var nöjd med NordVPN. Dock gick min precis ut och jag tänkte nu testa annan leverantör, mestadels för att det är "kul" att se hur andra presterar, delvis p.g.a. "skandalen" nu nyligen när en av deras servrar i Finland blev utsatt för intrång. Letar runt bland alla BF-deals nu för att hitta något bra budgetalternativ som klarar minst 5 enheter samtidigt, helst 10.

SurfShark verkar intressant, någon som har testat dem? Även ibVPN är på min radar, men behöver nog göra lite mer research om dem.

Skrivet av anon301768:

ExpressVPN för den fixar Netflix och alla andra strömmnings tjänster, har testat NordVPN och mullvad men jag får lägre hastighet och dom fixar INTE Netflix.

Jag vill bara inflika med att NordVPN klarade Netflix för mig för någon vecka sedan (US och NL), och har gjort det de senaste 2 åren, eller om det är 3 år. Du kan behövas att testa någon/några av deras servrar dock (av alla tusen de nu har..), men då är det lätt att spara den som favorit för snabb anslutning därefter. Det kan behövas att göra om detta ibland dock så är inte 100% Plug 'n Play men det ska inte vara något större problem om man kan avvara 5 minuter för att hitta optimal server några få gånger per år.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Dom flesta leverantörer lagrar inte dina surfvanor.

ExpressVPN’s logging policy was put to the test in December 2017 when one of ExpressVPN’s Turkish VPN servers was seized and inspected by Turkish authorities investigating the assassination of Russian ambassador to Turkey, Andrei Karlov. The investigators could not find any customer connection logs.

In case you’re still wondering, you’re safe with ExpressVPN.

personligen litar jag inte på det, bara för att leverantören själv påstår sig inte logga något. beroende vad man använder sin vpn till kan det vara mer än bara "dina vanor" som loggas och eventuellt säljs vidare. expressvpn har väl bevisat sig vara safe, men det betyder inte att "dom flesta" är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions

Mullvad funkar riktigt bra, och lite kul att det är ett lokalt företag också.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kör PrivateInternetAccess och har inget att klaga på. Har bredbandet 250/100 och det begränsas ej nämnvärt av deras VPN.