Samsung Galaxy Fold stresstest

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Fold stresstest

Det är alltså en maskin man riggat för att vika och öppna Samsung Galaxy Fold. Jag tycker det är bra att man som utomstående instans verkligen testar skiten ur vad jag vill kalla en av årets största tech-kalkoner hittills. Samsung lär vara nervösa, men förmodligen väldigt nöjda om det visar sig fungera prickfritt.

Första försöket går upp till 100 000 vikningar och jag tycker nog vi ska hålla rena spoilers över hur det går/gick gömda, medan spekulation får jäsa fritt. Målsättningen var 200k vikningar.

Permalänk
Inaktiv

Telefonens skärm gick sönder vid 119.000 öppningar och vid 120.000 så gick gångjärnet sönder.

https://feber.se/mobil/cnet-testar-hur-manga-ganger-samsung-f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Första försöket går upp till 100 000 vikningar och jag tycker nog vi ska hålla rena spoilers över hur det går/gick gömda, medan spekulation får jäsa fritt. Målsättningen var 200k vikningar.

Skrivet av anon298854:

Telefonens skärm gick sönder vid 119.000 öppningar och vid 120.000 så gick gångjärnet sönder.

https://feber.se/mobil/cnet-testar-hur-manga-ganger-samsung-f...

så gick det med det.

Permalänk
Medlem

Men 119 000 vikningar motsvarar 50 vikningar per dag i 6.5 år, så även om jag tvivlar på att den kommer att hålla lika bra i en smutsig och utsatt verklighet, så är det ändå väldigt bra.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Man räknade med att det motsvarar cirka 3 års användning. Jag tror nog vi kollar telefonen oftare än 50 gånger per dag. Fundera över hur ofta man bara kollar den per timme.

Permalänk
Inaktiv

Ja, ibland blir det ju flera gånger i minuten man kollar luren.

Permalänk
Medlem

I verkligheten... utanför detta "syntetiska test" lär den väl hålla för kanske knappt hälften av antalet vikningar.