Funderingar om Oneplus 7T?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Funderingar om Oneplus 7T?

Jag har fått in en Oneplus 7T i samband med en pre-brief. I och med att SweClockers inte testar telefoner tänkte jag att jag kan svara på frågor ni har om telefonen i den här tråden, och då kanske frågor som den officiella informationen inte svarar på.

  • Exempel på sådana frågor är det om det batterisparande läget, och om de har ändrat något med hur appar stängs ner för att spara batteriladdning. Jag frågade om detta och pr-representanten menade att Oxygen OS 10 (med Android 10!) frågar användaren om den vill stänga ner appar som varit aktiva i bakgrunden och belastat systemet. Jag frågade om de kunde ge mer detaljer om hur det batterisparande läget förändrats sedan OxygenOS 9, men de skulle återkomma om det när de frågat utvecklarteamet.

  • OLED-skärmen levereras av Samsung och kan nå 1000 nits ljusstyrka. Den är platt, så alla ni som ondgjort er över de välvda kanterna i Oneplus 7 Pro behöver inte oroa er! Skärmförhållandet har växlats till 20:9.

  • Det är för tidigt för att uttala mig om kameran, men jag gillar makro-läget! Jag tar relativt ofta bilder på produkter eller spelomslag och då tenderar "vanliga" kamera-appar att bråka en hel del med fokus. Makroläget är ju byggt för detta, och av det lilla jag testat hittills sköter sig Oneplus 7T bra här. Nattläget Night Scape fungerar nu också med vidvinkel-fotografi. Det är trevligt, men jag hoppas att nattfotot fungerar bättre än med Oneplus 6T där det "hade förbättringspotential" för att uttrycka det diplomatiskt. @emilakered vet.

  • Fingeravtrycksläsaren i skärmen bygger fortfarande på en optisk avläsning medelst kamera. Den belyser nu fingret med vitt ljus istället för grönt, och ska vara av en nyare generation enligt Oneplus. Under mitt hastiga testande tycker jag hittills att den är snabbare och mer pålitlig än den i Oneplus 6T.

Telefonens framsida:

Telefonens baksida:

Makrofotografi:

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Moderator
Testpilot

Är det samma pris som för OP 7, Samt är det fortfarande 90 Hz?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

kanske inte just 7t men os:et
kan du på något sätt aktivera do not disturb i x antal timmar som du kan välja varje gång du aktiverar det?
Har det på sony men fanns inte på huawei eller samsung

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB