Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Gammal Acer Aspire 5332 - går ej att köra på batteri, batterilampan blinkar

Permalänk
Medlem

Gammal Acer Aspire 5332 - går ej att köra på batteri, batterilampan blinkar

Jag köpte en gammal Acer Aspire 5332 för att ha för enklare sysslor, lite YouTube och Binding of Isaac Rebirth. Laptopen fungerar perfekt med inkopplad strömadapter, men stängs av omedelbart när sladden dras ut. LED för batteri blinkar orange varje sekund när batteriet är inkopplat. Med batteriet som följde med hade jag 0% trots att batteriet fått laddas i flera dagar. Jag köpte ett nytt batteri från SubTel för att testa. Skillnaden blev att batteriet alltid står på 100%, men datorn stängs av direkt när strömadaptern kopplas ur. Det står heller aldrig att batteriet laddas.

Själva laddaren är troligtvis inte original då den är märkt med "HIPRO" och inte Acer, men har exakt samma värden som originalet inkl polaritet.

Jag gjorde en battery-report i Windows och det verkar som att det är problem där med då det inte finns någon info alls, men det kanske beror på att laptopen inte körts på det nya batteriet alls? Jag har verkligen ingen koll på hur laptops fungerar.

BATTERY 1
NAME -
MANUFACTURER COMPAL
SERIAL NUMBER -
CHEMISTRY Lion
DESIGN CAPACITY -
FULL CHARGE CAPACITY -
CYCLE COUNT -

Jag har beställt en ny laddare. Tror ni att det löser problemet eller vad ska man hitta på i detta läge? Jag har inte skruvat upp laptopen för att kolla på moderkortet, men då har jag ingen aning vad jag ska titta efter heller.

Bra flytt förövrigt. Har uppgraderat till en SSD, installerat Windows 10 samt uppgraderat minnet från 3 till 4 GB.

UPPDATERING 2019-09-20:
Jag har fått den nya laddaren och var bättre kvalitet på den rakt av, men tyvärr blev det ingen skillnad i övrigt. Batterilampan blinkar ännu. Jag får ta en rejäl titt på innandömet. Om ni har några förslag så skulle det uppskattas mycket.