Homeworld 3 utannonserat – veteraner från gamla spelen leder arbetet

Permalänk
Melding Plague

Homeworld 3 utannonserat – veteraner från gamla spelen leder arbetet

Med veteraner från tidigare spel bakom rodret och en vision om ett moderniserat Homeworld avtäcker nu Gearbox spelseriens framtid – Homeworld 3.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu snackar vi!
"Äntligen!"

Sitter just nu och spelar ettan remastered.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Har köpt/sponsrat med $50!

Hoppas all lore blir riktigt utfläskad, jag tyckte det var intressant med det mer personliga perspektivet i Deserts of Kharak också så more lore till folket!

Permalänk
Medlem

Tidigast fjärde kvartalet 2022. Man har avsatt tid åtminstone.

Permalänk
Avstängd

Yes 💖

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Gillar trenden att gamla strategiserier återupplivas, får remakes eller ”spiritual successors” (andliga uppföljare?). Nu var aldrig Homeworld min grej, men det finns en hel del annat. Det var några år där när det kändes tomt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Ä N T L I G E N !

Ett av spelvärldens bästa strategi serier.

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

Oj, oväntat men kul

Permalänk
Medlem

Vilken glad nyhet...! 😍

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Medlem

Deserts of Kharak var rätt så genommediokert men jag gillar storyn i serien. Får se vad som händer.

Permalänk

Fan va nice!
Dags att spela igenom Remastered igen!

Permalänk
Medlem

Blev inte så meddragen i Deserts of Kharak spelmässigt men absolut älskade Remastern som släpptes. Stora realtids rymdstrider 😍

Permalänk
Medlem

Jag har inte vågat köra remastered då detta spel tillhör mina absoluta topp 5 spel. Vissa spel skall man minnas för vad dom var och jag är rädd för att man blir besviken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 3 och Homeworld 3...min spelframtid är räddad! Väntar bara på Xcom3 också.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Baldurs Gate 3 och Homeworld 3...min spelframtid är räddad! Väntar bara på Xcom3 också.

https://phoenixpoint.info/ - kanske du ska spana in om du inte sett det

Permalänk
Medlem
Skrivet av piffster:

https://phoenixpoint.info/ - kanske du ska spana in om du inte sett det

Var med och backade det men drog mig ur när de svek vissa delar av communityn i våras eller när det var. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Har följt spelet aktivt sedan HW1 '99. Är en av de aktiva i dagens Community (tyvärr ganska spridd på Facebook sidor och diverse Discord servrar) och känslan är fantastisk. Massor med folk som var 15 är nu 35, jag var 34, och har tillbringat en stor del av sitt vuxna liv med att hänga kvar, hoppats, fått Remastered och nu 3:an till hösten 2022.

Gissa om nygamla projekt tar fart, är själv inblandad i ett av de äldsta och kända, Point Defense Systems, som vi nu planerar att få igång i Remastered. Tyvärr har Gearbox's speluppdateringar skapat problem för många Mods, men nu finns motivationen att få igång dem igen. BBI, BlackBirdInteractive, består av en del som varit modders och Homeworld teamet leds och sätts ihop av Rob Cunningham som funnits med hela vägen tillbaka till Alex Gardens vision av Homeworld.

Crowdfundingen har väckt frågetecken, men i skrivande stund närmar det sig 5 miljoner kronor på några dagar. BBI och Gearbox har försäkrat att spelet är finansierat även om Crowdfundingen via Fig inte ger en dollar, men är en signal om fansens engagemang och en väg till inflytande i spelets utformning. Hur detta skall implementeras vet jag inte.

Samtidigt finns givetvis känslan av att det kanske är ganska smart att ha så många fans i en ålder där inkomsten mestadels är fast och med pengar att spendera, huruvida det är en medveten strategi eller inte spelar nog inte så stor roll för alla vill se ett Homeworld 3 och de flesta känner att Rob Cunningham har tillräckligt kontakt med fanbasen och tillräckligt med inflytande över spelet för att det skall bli tillräckligt bra och uppskattat av en majoritet av fansen.

Det finns ingen bättre nyhet för många. Det finns ingen jämförbar känsla någon annanstans i spelvärlden utom bland andra som upplevt något liknande med sina favoritspel med ett så passionerat engagemang som detta. Tro mig, när Rob kom upp på scenen på PAX så var det oändligt många glädjetårar som rann.

Spelets känsla, historia, dramatik, musiken, anspelningen på att även om man är ensam har man en födslorätt att hävda, att det lönar sig att slåss för något (inte enbart bokstavligt) är en av de djupa sammanhållande faktorerna bland fansen och återkommer många gånger i kritikers skrivelser om det.

Visa signatur
Permalänk
Sötast

Wooop!

Hade inte en aning att de släppt deserts of kharak, och hade helt ärligt glömt Homeworld remastered.

Köpte båda på steam, 85% off just nu!

Permalänk
Medlem

Jag minns att HW:Remastered kritiserades för att försöka emulera HW1 och HW2 utan att göra det riktigt bra. Speciellt problematiskt var det med HW1 som inte betedde sig som originalet.
Hur beter sig HW:Remastered nu jämfört med tidigare?
Bör/måste man använda mods för att få en upplevelse likt originalen av båda spelen eller är det bättre att försöka få tag på originalen?

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Meshify C, Core i7-8700k @ 5,0 GHz (AVX -3) luftkyld med Cryorig R1 Universal, Asrock Z370 Fatal1ty Professional Gaming i7, 64 GB Corsair Dominator Platinum @ 3466 MHz CL16 (XMP), ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti Gaming, Win10 Pro, Acer XB271HU (gamla bilder med GTX 970)
i7-8700k 5.0 GHz OC: CPU 50x, Vcore 1,310V, LLC 2 (1=max, 5=min), BCLK 100.0, AVX offset -3, Cache 45x
Server: Xeon E3-1226v3 3,3 GHz, 32 GB ECC DDR3, VMware ESXi 6, 10 Gbps fiber

Permalänk
Medlem

@kai
HW:Remastered är huvudsakligen an grafikuppdatering och buggfix. Jag har inte satt mig in i alla små skillnader, men för mig som spelat alla kampanjer och otaliga Skirmishes i alla versioner märks det ingen direkt skillnad. Visst kan det finnas någon irriterande sak jämfört med originalet, men jag får nog leta på Gearbox's Forum för att hitta den.

Visa signatur