K: gtx 980m, 970m quadro m5000m (till bärbar)

Permalänk

K: gtx 980m, 970m quadro m5000m (till bärbar)

Letar efter ett mxm grafikkort till en bärbar dator. Typ gtx 980m, 970m eller quadro m5000m. Möjligtvis ett 1060 mxm.

Har du en defekt laptop med fungerande grafikkort kan det vara intressant.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej, har ett 670m mxm till salu, men är kanske för lågspeccat för dig?

Har också ett 980m som jag kaaaanske skulle kunna tänka mig att släppa beroende på pris, men har egentligen planer på att själv att skaffa en annan laptop att sätta det i, har letat lite men ännu inte fixat någon laptop. Kortet kommer från min msi gt70-laptop som slutade ta laddning och fick pensioneras. Fick hjälp av "Svet" (nån slags administratör/guru på msi-forum som gör egna custom vbios till just det kortet man har, bara att googla tex "980m vbios svet msi" för mer info). Enligt honom gjorde han följande på mitt vbios:

Citat:

Changes in short:
* unlocked gpu core OC limit of +135 when OCing on the fly via software[nvidia inspector], now its +540
* optimizing power levels to reduce the power throttling as much as possible by vbios level
* enable power control on the fly.
* extend voltage limits
* over-voltage adjustable on the fly via nvidia inspector:
http://www.techspot.com/downloads/5077-nvidia-inspector.html
* extend throttling of the temp limits to avoid early GPU core throttling because of the temp.
* apply other performance optimizations to able to reach high clocks when OCing.
* enable temp adjustments on the fly
* apply minor factory OC
* disable non High performance P-States exclude idle one to maximize the results.
* apply a fix for nvidia card cannot be used properly by the system.

Båda grafikkorten har fungerat utan problem för mig. Uppgraderade till 980m 2018 och har själv inte överklockat det, mer än Svets "minor factory OC".

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk

@pback: ska efterforskat om min dator är kompatibel med den bios modden, ett stock 980m från en msi ska dock funka. Funkar det är jag intresserad och vi får diskutera pris

Permalänk
Medlem

Vilken modell på laptop är det? (jag kan ju skicka han ett pm på msiforumet och fråga om han vet). Tror också jag har kvar en backup på mitt orginal-vbios, men inte 100% säker).

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0