Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Samsung Galaxy S9 - Ljudet försvinner under samtal?

Permalänk

Samsung Galaxy S9 - Ljudet försvinner under samtal?

Hej!

Jag har haft ett problem med min Galaxy S9 så länge jag kan minnas. Problemet består i att ljudet i örat försvinner under samtal. Ibland är det borta redan från start (jag hör alltså inte ens att signalerna går fram). Om jag sätter på högtalarfunktionen så hör jag ju samtalet. Och när jag sedan stänger av högtalarfunktionen så kan ljudet vara tillbaka i örat, men det kan försvinna lika fort som det kommer.

Jag har provat att fabriksåterställa telefonen, både via menyn men även via servicemenyn. Jag har provat att återställa till min gamla telefon via smart switch och jag har provat att ha den helt fabriksåterställd. Telefonen har dessutom vart skickad från tele2 till ett samsung repair center i tyskland där man påstår att man bytt ut komponenter, återställt den och uppdaterat den. Första samtalet jag gjorde och felet kvarstår.

Just nu sker det inte lika ofta som innan. Förr var det varje samtal, men nu händer det några gånger om dagen. Telefonen är köpt via Tele2 men abonnemanget är hos Telia. Hos Telia har jag försökt med nytt simkort samt felsökt abonnemanget för att utesluta att problemet ligger där.

Så, därför tänkte jag fråga här - innan jag skickar iväg min kära telefon på nytt och blir av med den i ytterligare 3 veckor på reparation, om detta fel låter bekant för någon och om det finns nån känd software-bugg som detta skulle kunna bero på?

Tack på förhand!

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Eftersom ljudet verkar fungera om du byter till Högtalare så kanske inte detta hjälper så mycket men du kan ju testa att stänga av VoLTE/LTE-Röstsamtal.

Inställningar > Anslutningar > Mobilnätverk

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2