Permalänk

Corsair LL 120 RGB som insug.

Ska se om jag lyckas förklara så ni förstår.

Håller på att sätta ihop en ny burk och ska nu installera en Corsair H100i RGB inne i chassit. Jag monterat radiatorn på fronten på ett Be Quirt Dark Base 700 White Edition chassi och vill ha detta som insug. Fläktarna skruvas innerst eftersom jag vill ha LED funktionen i chassit på dessa fläktar. Nu går det ju bara att montera fläktarna på ett sätt för att få insugsfunktionen och då blir de felvända med LED ringen in mot radiatorn istället för in i chassit. Jag kommer alltså inte att se själva LED ringen.

Går det att programmera fläktarnas rotationsriktning i Corsairs mjukvara eller är det bara att skicka fläktarna trots att dem är nyinköpta?

I övrigt så har jag en LL 120 RGB som utsug i bak och tre likadana i taket även dem som utsug (på dessa kommer LED ringen åt rätt håll). I botten har jag även en 140mm Be Quiet fläkt som insug och den är dold.

Det känns ju lite märkligt att behöva ha 6 stycken RGB fläktar som utblås och bara en 140mm i botten som insug bara för att få samtliga RGB ringar in mot centrum av chassit.

Hoppas jag inte krånglade till det för er. Det kanske finns någon jättesimpel lösning på det hela som jag inte gå tänkt på.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Nej det är inget att göra om du absolut måste ha ringen synlig. Jag kör insug i botten och ut i front och topp. Det ger inte ett optimalt flöde men temperaturerna är nog låga att utseendet fick gå före.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

@macmann1:

Tack för snabbt svar. Då blir det nog så att jag struntar i RGB funktionen på de 2 frontfläktarna som sitter skruvade i radiatorn. Synd bara att jag inte tänkte till riktigt innan för så hade jag inte behövt köpa så många extra RGB fläktar som jag gjorde.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest