Permalänk

Discord hjälp! (No route)

Hej!

min polare har problem med discord kom efter en mini dc. Efter denna när han försöker connecta till någon discord så står de bar (No route).

Har testat det mesta.. installerat om discord/flusha dns/restetta router/dödat brandväggar/ändra dns server till 8.8.8.8 ect.

observera att discord funkar via han telefon samt via webappen i webläsaren. progreammet på datorn fungerar om man använder sig av en vpn.

Tips på att lösa detta konstiga problem mottages med öppna händer

/mvh tobbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av nofear_00:

Hej!

min polare har problem med discord kom efter en mini dc. Efter denna när han försöker connecta till någon discord så står de bar (No route).

Har testat det mesta.. installerat om discord/flusha dns/restetta router/dödat brandväggar/ändra dns server till 8.8.8.8 ect.

observera att discord funkar via han telefon samt via webappen i webläsaren.

Tips på att lösa detta konstiga problem mottages med öppna händer

/mvh tobbe

Jag googlade, och det första jag fick fram var:

Citat:

A lot of Discord users are prevented from joining voice channels by the No Route error. The No Route error falls into the same category as the ICE Checking and Stuck RTC Connecting errors. In all cases, Discord is being stopped in its tracks when trying to connect to a voice server

Jag har haft lite hög ping i ljudkanaler som jag försökt mitigera med portforward. Han kan försöka med det också. Be honom göra en portforward med portar 45000-60000 och peka mot datorn han använder. Det är ett väldigt stort port-spann men Discord verkar skita i att använda vissa portar utan slumpar i detta spann.

Från min sida är det en total rövare, om det hjälper. Men det verkar vara ett känt problem.

Edit: Här finns det tips.
https://appuals.com/how-to-fix-no-route-error-on-discord/

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

@Louwsy Shroom: testat allt på den sidan, men portforward kanske är värt att testa !

Permalänk
Medlem
Skrivet av nofear_00:

@iBurningMan: testat allt på den sidan, men portforward kanske är värt att testa !

Hur gick det? Hjälpte det något?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova