Death Stranding, nästa spel från Hideo Kojima

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tjobbo:

Har haft någon enstaka krasch, efter någon timme, blev bättre när jag drog ner memory streaming till low/default! Kör med DLSS oxå, vet att många har problem med det på reddit, så vet inte vart problemet ligger! Om det har med minnesläckage att göra? =/

Blir att prova! Fick en så lagom kul krasch nu..
Verifierar installationen igen, fungerade rätt bra efte jag gjorde det senast.

Spoilers, precis vid start av 4e kapitlet:

Var precis klar med WW1-segmentet... poängen rullades ut och.. krasch. Och nu vägrar spelet åter att starta. När det väl fungerar igen måste jag troligen spela om hela det segmentet igen. Börjar ju bli rätt så spännande...

Dold text

Bara jag är klar med spelet, och får en liten lucka, blir det nog fan Metal Gear Solid V: The Phantom Pain igen. Längtat tillbaks till spelet länge och Death Stranding ger mersmak faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Blir att prova! Fick en så lagom kul krasch nu..
Verifierar installationen igen, fungerade rätt bra efte jag gjorde det senast.

Bara jag är klar med spelet, och får en liten lucka, blir det nog fan Metal Gear Solid V: The Phantom Pain igen. Längtat tillbaks till spelet länge och Death Stranding ger mersmak faktiskt.

Såg att jag bara är på Kapitel 3 fortfarande, försöker att bygga alla vägar innan jag tar på mig mer uppdrag

Laddade faktiskt ner Phantom pain igår till steam, fick ett riktigt sug efter det spelet, har bara spelat det 13 timmar såg jag. Så någon gång efter Death Stranding blir det att spela det, när tiden finns.
Kommer ju så många spel nu som man vill spela, men ingen tid

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tjobbo:

Såg att jag bara är på Kapitel 3 fortfarande, försöker att bygga alla vägar innan jag tar på mig mer uppdrag

Laddade faktiskt ner Phantom pain igår till steam, fick ett riktigt sug efter det spelet, har bara spelat det 13 timmar såg jag. Så någon gång efter Death Stranding blir det att spela det, när tiden finns.
Kommer ju så många spel nu som man vill spela, men ingen tid

Någon dag senare, jag är på 7, eller om det är 8. Spelet får mer djup helt klart. Sedan fastnar jag lätt med pakettransporterandet. Uppe i 55+ timmar, level 320+ eller något. Tycker det är synd att jag kom av mig spelet på PS4 men upplevelsen sparad till PC. Gillar man Kojimas verk är detta definitivt inget man bör missa. Pakettransporter är inte allt spelet har att erbjuda.

Så sugen på MGS nu!

Edit:

Permalänk
Inaktiv

Ny hotfix från Nvidia som ska fixa texturproblemet:
https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5046

Edit: Fungerar bra här vad det verkar. Inte haft några större problem med att starta spelet, inte märkt av texturproblemet. 1080Ti i mitt fall.

Permalänk
Medlem

Hittade det på biblioteket. Kanonlir och sjukt snyggt på ps 4 pro. La direkt ner tanken på att köpa pc versionen.

Synd må monster energy reklamen och facebooklikestjoller men finns mer än nog kojima för att kompensera.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Moderator
Moderator

Game of the year 2020 av PCGamer.

https://www.pcgamer.com/uk/game-of-the-year-2020-death-strand...

Edit: Intressant nog så fick spelet 85% i deras recension jämfört med t.ex. Doom Eternal och Crusader Kings 3 som fick 94%.
Enligt https://www.pcgamer.com/highest-PC-game-review-scores-2020/ var det 17 spel som hade högre betyg.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Det är ett spel som växer på en så inte underligt att med mer speltid så ökar det i värde

Är inne på andra svängen nu. Första på PS 4 Pro nu på PC. Brukar inte göra detta men det var speciellt och för 6 euro slog jag till!

Fantastiskt lir. Har absolut fördel av att ha kört igenom det en gång lirar nog effektivare nu med logistiken. Minns inte vilken svårighetsgrad jag körde innan troligen normal. Kör på hard nu. Har inte vart svårt men har stora problem med återhämtningen nu! Har låst upp lake city knot delen av kartan och måste ta mig tillbaks till lake city för att få vila ordentligt. Vila i fält och jag får bara tillbaks en av fyra staplar! Hade missflyt hade stulit ett fordon men fick slut på batteri 10 meter före en laddningsstation och min pcc hade blivit stulen av de jag stal fordonet ifrån så måste kuta till fots

Minns aldrig jag hade dessa problem med tidigare genomspelningar men då tror jag att vila i fält gjorde att man återfick hela stapeln. Fast jag minns knappt jag någonsin behövde vila i fält.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det är ett spel som växer på en så inte underligt att med mer speltid så ökar det i värde

Är inne på andra svängen nu. Första på PS 4 Pro nu på PC. Brukar inte göra detta men det var speciellt och för 6 euro slog jag till!

Fantastiskt lir. Har absolut fördel av att ha kört igenom det en gång lirar nog effektivare nu med logistiken. Minns inte vilken svårighetsgrad jag körde innan troligen normal. Kör på hard nu. Har inte vart svårt men har stora problem med återhämtningen nu! Har låst upp lake city knot delen av kartan och måste ta mig tillbaks till lake city för att få vila ordentligt. Vila i fält och jag får bara tillbaks en av fyra staplar! Hade missflyt hade stulit ett fordon men fick slut på batteri 10 meter före en laddningsstation och min pcc hade blivit stulen av de jag stal fordonet ifrån så måste kuta till fots

Minns aldrig jag hade dessa problem med tidigare genomspelningar men då tror jag att vila i fält gjorde att man återfick hela stapeln. Fast jag minns knappt jag någonsin behövde vila i fält.

Det är intressant hur olika man tycker och upplever saker. Själv försöker jag gillar Death Stranding men det går verkligen inte. Själva gameplay tycker jag är intressant men hur världen fungerar är bara too wierd för mig. Svår att relatera till antar jag.
Hade samma problem med spelet Control. När det är för mycket övernaturligt så tappar jag intresset tror jag.
Cyberpunk hade en väl del sådant med nätverket men det var så liten del ändå att spelet fick mig sitta som klistrad till slutet.

Death Stranding är sjukt välgjort på alla sätt men vi klickar helt enkelt inte. Världen det utspelar sig i är bara för surrealistisk/övernaturlig och abstrakt för mig. Det är nog ett spel som man antingen älskar eller inte gillar alls!