Dreamhost? Andra alterantiv?

Permalänk
Medlem

Dreamhost? Andra alterantiv?

Hej,

Hjälper en bekant med att se över alternativ för deras stuga i Sälen. De har precis fått öppen fiber och håller på att se över bredbandsleverantörer samt tv-tjänster. Min spontanta tanke var att Dreambox-lösning måste vara det mest ekonomiska lösningen och med ett rejält utbud.

Jag har själv aldrig använt en sådan lösning och googlade mig fram till en sida i Sverige som heter Dreamhost som hade ett årspaket för motsvarande 125:-/månaden vilket verkade hyfsat rimligt. Någon som kan dela med sig av ev. erfarenheter av Dreamhost? Är det krångligt att använda? Det kommer vara en stuga som är uthyrd, så det kommer vara flertalet olika familjer och man får utgå från att de inte kan/är intresserade av teknik.

Sidan har även något "startpaket" med hårdvara för 2900:-, är det bra pris? Tack på förhand!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Livsnjutare 😎

IP-TV är ju bra annars... finns ett gång aktörer.
Jag körde själv NordicOne IP-TV innan.

Nu är det sommar och dum-burk säsongen får en paus till vintern kommer.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat själv så det är hörsägen, men enligt den så ska https://nordiciptv.net/ vara bland det bästa/eller det bästa du kan få. Tusentals HD-kanaler för 1300/år är inte så illa... Du kan få testa 24h gratis, det är bara att trycka på den rubriken på deras sida och följa anvisningarna. Kan ju aldrig skada att testa eller hur?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

IP-TV är ju bra annars... finns ett gång aktörer.
Jag körde själv NordicOne IP-TV innan.

Nu är det sommar och dum-burk säsongen får en paus till vintern kommer.

Skrivet av aMp:

Jag har inte testat själv så det är hörsägen, men enligt den så ska https://nordiciptv.net/ vara bland det bästa/eller det bästa du kan få. Tusentals HD-kanaler för 1300/år är inte så illa... Du kan få testa 24h gratis, det är bara att trycka på den rubriken på deras sida och följa anvisningarna. Kan ju aldrig skada att testa eller hur?

Jag är som sagt öppen för förslag Ovan har exakt samma priser och utbud som Dreamhost, så då är det nog eventuella erfarenheter som gäller

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Alla dessa tjänster är väl olagliga?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Alla dessa tjänster är väl olagliga?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nu-ar-det-olagligt-att-tit...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Alla dessa tjänster är väl olagliga?

Skickades från m.sweclockers.com

Aha, då kanske det inte ens är tillåtet att diskutera detta här?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av twk:

Alla dessa tjänster är väl olagliga?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av trickeh2k:

Aha, då kanske det inte ens är tillåtet att diskutera detta här?

Det är nog mer utav en gråzon skulle jag säga, men kolla vidare på egen hand.
Dumt om det blir långa utläggningar och man kommer in på fel spår etc.

Jag kommer inte gå in djupare på det i alla fall.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Det är nog mer utav en gråzon skulle jag säga, men kolla vidare på egen hand.
Dumt om det blir långa utläggningar och man kommer in på fel spår etc.

Jag kommer inte gå in djupare på det i alla fall.

Hur är det en gråzon när jag ger dig en källa på att det är olagligt?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Då tackar jag för input so far så får jag leta vidare någon annanstans!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hur är det en gråzon när jag ger dig en källa på att det är olagligt?

Jag hitta denna. Vet inte hur den stämmer men den annonsen är rätt mkt nya, den i SVT verkar ju handla mer om när man faktiskt körde med Kort i sin boxer.

https://www.magazin24.se/vastra-malardalen/piratfenomenet-ipt...

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §7*

Även om pirat-TV är lite av en gråzon har vi vald att inte tillåta sådana diskussioner. Vi (Sweclockers) kan ju hållas ansvariga för allt som som postas i forumet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...