Artiklar ej kronologiskt på första sidan :(

Artiklar ej kronologiskt på första sidan :(

Hej,

Har observerat på sista tiden att artiklar inte kommer kronologiskt på förstasidan.

Har inget minne av att jag har irriterat mig på det tidigare och undrar ifall detta är något nytt som SweC börjat med.

Hur som helst så tar det nu längre tid för mig att kolla av ifall det kommit något nytt på sidan, då det kan finnas flera snäpp längre ner på sidan - under artiklar som är flera dagar (veckor) gamla.

Om det är så för andra än mig så kan jag förstå varför redaktionen gjort så här - det håller ju kvar mig på siten några sekunder extra och i teorin så tittar jag kanske på annonserna den tiden .. men i praktiken är det bara irriterande.
Som irriterad så blir annonserna inte eller sedda i gott ljus.

Ang just ordningen för nya artiklar - har det skett en ändring ?

Hej @Gustav-P

Det är så för alla, du får ganska enkelt skylla på redaktionen
Du kan läsa mer om hur vi tänker i Ordning på nyheter-feedbacktråden. Vi tar givetvis gärna emot förslag på förbättringar!

Du kan välja att gå via arkivet ifall du vill se allt i kronologisk ordning: https://www.sweclockers.com/arkiv

Skrivet av screamin-daemon:

Du kan välja att gå via arkivet ifall du vill se allt i kronologisk ordning: https://www.sweclockers.com/arkiv

Vilken bra tips.. jag är där

Detta löser ju mitt "problem"

Kan fylla i här! Att vi gör detta har ingenting med annonser att göra överhuvudtaget, det har aldrig ens varit uppe på tapeten när vi diskuterat detta internt. Det handlar enbart om att lyfta bra innehåll vi lägger mycket tid på för de medlemmar som inte besöker oss troget flera gånger dagligen, utan kanske bara någon gång per dag eller mer sällan. Vi vet att dessa individer missar viktiga nyheter (som ofta lyfts inom ett dygn) och större artiklar / tester när vi bara kör kronologiskt.

Tillhör man den skara entusiaster som besöker oss frekvent dagligen finns som nämnt arkivet om detta upplevs som ett problem. Nackdelen då är att man inte ser de diskussionstrådar, gallerier, etc. som vi lyfter på framsidan.