Artiklar ej kronologiskt på första sidan :(

Permalänk
Medlem

Artiklar ej kronologiskt på första sidan :(

Hej,

Har observerat på sista tiden att artiklar inte kommer kronologiskt på förstasidan.

Har inget minne av att jag har irriterat mig på det tidigare och undrar ifall detta är något nytt som SweC börjat med.

Hur som helst så tar det nu längre tid för mig att kolla av ifall det kommit något nytt på sidan, då det kan finnas flera snäpp längre ner på sidan - under artiklar som är flera dagar (veckor) gamla.

Om det är så för andra än mig så kan jag förstå varför redaktionen gjort så här - det håller ju kvar mig på siten några sekunder extra och i teorin så tittar jag kanske på annonserna den tiden .. men i praktiken är det bara irriterande.
Som irriterad så blir annonserna inte eller sedda i gott ljus.

Ang just ordningen för nya artiklar - har det skett en ändring ?

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Hedersmedlem

Hej @Gustav-P

Det är så för alla, du får ganska enkelt skylla på redaktionen
Du kan läsa mer om hur vi tänker i Ordning på nyheter-feedbacktråden. Vi tar givetvis gärna emot förslag på förbättringar!

Du kan välja att gå via arkivet ifall du vill se allt i kronologisk ordning: https://www.sweclockers.com/arkiv

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Du kan välja att gå via arkivet ifall du vill se allt i kronologisk ordning: https://www.sweclockers.com/arkiv

Vilken bra tips.. jag är där

Detta löser ju mitt "problem"

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Kan fylla i här! Att vi gör detta har ingenting med annonser att göra överhuvudtaget, det har aldrig ens varit uppe på tapeten när vi diskuterat detta internt. Det handlar enbart om att lyfta bra innehåll vi lägger mycket tid på för de medlemmar som inte besöker oss troget flera gånger dagligen, utan kanske bara någon gång per dag eller mer sällan. Vi vet att dessa individer missar viktiga nyheter (som ofta lyfts inom ett dygn) och större artiklar / tester när vi bara kör kronologiskt.

Tillhör man den skara entusiaster som besöker oss frekvent dagligen finns som nämnt arkivet om detta upplevs som ett problem. Nackdelen då är att man inte ser de diskussionstrådar, gallerier, etc. som vi lyfter på framsidan.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Hejsan,

Har nu personligen stört mig (eller blivit lurad) på detta ett tag så tänkte att jag fick gå in och ge feedback .

Jag är en av dem som oftast är inne flera gånger dagligen och är van vid att alltid börja med en snabb titt på dagens artiklar om något nytt dykt upp vilket leder till att jag återkommande blir lurad att något nytt spännande har släppts eller hänt för att sen se att det är samma som jag läste för 2veckor sen.
Jag förstår varför ni har gjort denna ändring och gissar att ni har statistik som visar det är fler som kommer tycka detta är en förbättring än försämring.

Så nu till lite konstruktiv feedback baserat på egen erfarenhet .

Lägg till lite enkel logik där ni kollar när användaren senast va inne och baserat på det så lägger ni in äldre "rekomenderade artiklar" i flödet för de som behöver det och för de som mig som är inne ofta så slipper vi dessa "gamla" inlägg och kan som tidigare bara gå direkt till huvudsidan istället för Arkivet.

Sen så skulle jag nog ta bort den extra menyn med (Hemsida, Nyheter, Artiklar, tips) fler val/undermenyer för användaren är oftast sämre, lägg till arkivet i huvudmenyn och ta bort Nyheter helt (90% av flödet är nyheter så ser inte behovet för denna).

Som sagt detta är mina personliga åsikter.

Mvh Jonas

Permalänk
Hedersmedlem

@Ortovox: Tack för att du tar dig tid och skriver feedback till oss jag ska försöka svara så gott jag kan!

En lösning som funkar för alla typer av besökare vore såklart bäst! Vi har diskuterat en liknande lösning men funderar över exakt hur det skulle fungera samt olika designlösningar. Tackar för förslaget.

Håller helt med dig om navigationsmenyn, den känns inte up to date och bör (ska) ses över. Det är dock ett ganska stort ingrepp och därför tar det lite längre tid att genomföra tyvärr. Det är helt rätt i att flera meny-nivåer och för många val oftast stjälper snarare än hjälper, allra helst hade jag sett att vi tar bort undermenyn helt och hållet och integrerar underflikarnas innehåll på annat sätt. Anledningen till att vi inte bara tar bort de överflödiga flikarna är just för att innehållet som finns på de sidorna måste ses över, kanske ändras och flyttas eller få nya länkvägar.

Nyhets-fliken finns efter önskemål tillgänglig för de som bara vill läsa SweClockers nyheter. Vi får se hur det blir när vi tids nog börjar rensa bland flikarna

Permalänk
Medlem

@Gurt: Tack för svaret, intressant att höra lite om era tankar och ska bli intressant att se hur ni ändrar menyupplägget när ni väl får tid, vet att allt måste prioriteras mot annat arbete .

Mvh Jonas