Trådlösa in-ear till stationär dator

Permalänk
Medlem

Trådlösa in-ear till stationär dator

Hej,

Vi väntar tillökning den närmaste tiden, och jag har en känsla av att det kommer behövas hörlurar som komplement till högtalarna till datorn.

Jag tänkte skaffa ett par trådlösa in-ear (med sladd mellan). Är det någon som har något bra förslag på sådana? Sen behöver jag något sätt att koppla ihop dem med datorn eftersom den är stationär och saknar Bluetooth. Finns det ens några USB-adaptrar med Bluetooth 5?

För några år sedan hade jag en billig USB-adapter parad med några billiga hörlurar. Den kombinationen gjorde att ljudet kom ur fas med bilden mer och mer ju längre man använde dem (ljudet stannade upp men bilden fortsatte, och plötsligt började ljudet på samma ställe som det slutade). Är det ett vanligt problem, eller berodde det på kvaliteten jag hade på grejerna? Borde man ha Bluetooth 5 för att slippa det?

Budget är ca 1 000 för lurar + adapter, men kan nog gå upp till 1500 om det är värt det.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart