Microsoft slopar Sets – funktion för gruppering av flikar i Windows

Permalänk
Melding Plague

Microsoft slopar Sets – funktion för gruppering av flikar i Windows

Sets var tänkt att ge Windows 10 en systemöverskridande funktion för flikar i appar och gruppering av dessa. Nu meddelar Microsoft att funktionen slopas helt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Åh nej! Det var min favoritfunktion...

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

Använder inga appar - om nu inte vanliga klassiska grejer som Anteckningar och Kalkylatorn räknas som appar. Jag följde guider på nätet för att avinstallera allt som har med "appar" att göra. Men självfallet känns Windows 10 bloated fortfarande och man känner sig ansatt från alla håll och kanter när man slår på datorn.

Kan inte komma på en enda grej som tillkommit sen XP:s tid som känns värt. Möjligtvis att Windows kan självdiagnosticera nätverksfel bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

@Överklockad_gasklocka: Kalkylatorn och tror jag Anteckningar är UWP program( universal windows platform), dvs det man brukar benämna Appar, eller tidigare Metroappar, finns mer som är UWP som man använder lite då och då, tex om du inte bytt ut Start menyn till nått annant så härstammar alla dessa tiles från UWP program.

På sikt kommer mer vanliga idag (tredjepartsprogram) win32 program bli UWP, alt både och som en hel del är idag, även drivrutiner.

Har inte avinstallerat dessa "appar" men känner mih heller inte ansatt, då jag inte ser tex förslag/reklam/live tiles som är väldigt irriterande, har tagit bort/diseblat allt sånt, samt kör inte med Microsofts startmeny

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Använder inga appar - om nu inte vanliga klassiska grejer som Anteckningar och Kalkylatorn räknas som appar. Jag följde guider på nätet för att avinstallera allt som har med "appar" att göra. Men självfallet känns Windows 10 bloated fortfarande och man känner sig ansatt från alla håll och kanter när man slår på datorn.

Kan inte komma på en enda grej som tillkommit sen XP:s tid som känns värt. Möjligtvis att Windows kan självdiagnosticera nätverksfel bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag körde en moddad windows 10 som hade avinstallerat appar helt och hållet, inte ens calc fungerade, vilket var det enda jag saknade.. Men efter någon av de stora updatesen så kom ALLT tillbaka utan att jag godkände skiten. Så antar att man aldrig kommer bli av med apparna.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

@rinosaur: Är nog för att det bildas en "ny" installation av Windows 10 vid dessa. Knepet är att man måste vänta på skaparen av ditt moddade Windows till att släppa en uppdaterad variant, inte skriva över med en ny, färsk "så här ska det se ut"- variant

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

@rinosaur: Är nog för att det bildas en "ny" installation av Windows 10 vid dessa. Knepet är att man måste vänta på skaparen av ditt moddade Windows till att släppa en uppdaterad variant, inte skriva över med en ny, färsk "så här ska det se ut"- variant

Jo jag antar det.. Jäkla bök att hålla på dock saknar gamla goda xp..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Jag körde en moddad windows 10 som hade avinstallerat appar helt och hållet, inte ens calc fungerade, vilket var det enda jag saknade.. Men efter någon av de stora updatesen så kom ALLT tillbaka utan att jag godkände skiten. Så antar att man aldrig kommer bli av med apparna.

Skönt nog i nästa version av Windows 10, som borde släppas till allmänheten under Maj månad, så kommer man kunna avinstallera en hel del appar. Här är en lista:

3D Viewer.
Calculator.
Calendar.
Groove Music.
Mail and Calendar.
Movies & TV.
Paint 3D.
Snip & Sketch.
Sticky Notes.
Voice Recorder.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Stardock Groupy. Allt jag vill ha är tabbar i Explorer men är gör mycket att begära av Microsoft.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFlaX:

Skönt nog i nästa version av Windows 10, som borde släppas till allmänheten under Maj månad, så kommer man kunna avinstallera en hel del appar. Här är en lista:

3D Viewer.
Calculator.
Calendar.
Groove Music.
Mail and Calendar.
Movies & TV.
Paint 3D.
Snip & Sketch.
Sticky Notes.
Voice Recorder.

Varför vill man ta bort dessa program, oavsett om de används eller ej?

Skrivet av LeVvE:

Jag kör med Stardock Groupy. Allt jag vill ha är tabbar i Explorer men är gör mycket att begära av Microsoft.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, ska kikas på!

Permalänk

@ggustavsson Jag har bytt ut startmenyn till classic shell. Något jag är glad över och som jag inte drabbats av på min nya Win 10-installation är det här då man råkar föra muspekaren mot kanten av skärmen och det dyker upp allt möjligt konstigt jox (det kanske tillhörde nån annan windowsversion?).

Huvudsaken man slipper de där programmen som man direkt ser är avskalade appar till för en aningslös touchscreenanvändare, helt utan menyer eller fyrkantiga former. Typ som pdf-visningsappen som fan inte ens har någon stängknapp.

Tacka vet jag program som CPU-Z som man direkt ser att det är ett lättviktigt äkta PROGRAM och inte nån mjuk flytande bubbla med fördunklade funktioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

@Överklockad_gasklocka: Kör med Startisback funkar riktigt bra, det där joxet som kom fram i högerkant var Windows 8, höll på att få psykbryt på denna, försökte med alla möjliga och omöjliga saker för att bli av med den, men nejdå den skulle tvunget hoppa ut i tid och otid när man minst önskade det... Windows 10 när det kom var som att bli av med tandvärk mot Windows 8.x

Mitt Windows 10 ser ut och fungerar ungefär som Windows 7, minus Aero då, försöker inte få tillbaka Aero utseendet då det bara blir buggit, använder dock stardocks program Shadow FX, (man kan styra och ställa med skuggor runt fönster med det) blir lite mer djup på skrivbordet.

En stor del av Windows 10 är ju byggd runt UWP, UWP är nog ingen nackdel i sig men gör att Win 10 känns lätt schizofrent, tex inställningar på flera ställen, Nya inställningar UWP, gamla kontrollpanelen som är win32 baserad, osv

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag hade velat ha gruppering av ikoner på skrivbordet som på Androids skrivbord typ.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Varför vill man ta bort dessa program, oavsett om de används eller ej?

För att de tar upp plats i startmenyn. Förr kunde man gömma allt sånt genom att göra en mapp, fylla den med skräp och döpa den till nåt så den kom längst ner i listan. Nu skall den visa allt vad man än gör, så då blir det att avinstallera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFlaX:

Skönt nog i nästa version av Windows 10, som borde släppas till allmänheten under Maj månad, så kommer man kunna avinstallera en hel del appar. Här är en lista:

3D Viewer.
Calculator.
Calendar.
Groove Music.
Mail and Calendar.
Movies & TV.
Paint 3D.
Snip & Sketch.
Sticky Notes.
Voice Recorder.

Lägg till:
Windows Photos
Wallet
MS 3D viewer
BingNews
2-3+ versioner av Candy Crushed shit
Your Phone
Fitbit
Calc (för man lägger in den vettiga från Win 7/8.1 eller liknande)

Och samtliga ovan ska naturligtvis slitas ut i provision-package nivå också.

Snipt-tool antar jag man får hacka in gammal ver manuellt också nu också, då det blivit en "app".
*suck*

Skrivet av MsSmith:

Varför vill man ta bort dessa program, oavsett om de används eller ej?

Enkelt... för Windows kommer bråka som F A N så länge något den anser vara bättre är installerat, med sina default skit.
Allt från PDF till bildhanterare osv finns så satans mycket bättre program, som nollställs för Microsoft vill bestämma. De behöver verkligen åka dit på en "explorer choise" domstol igen tydligen. Tar du dock bort deras alternativ, slipper du alla "Windows har återställt en default app..." mög.

Och...

...om du nu förmodan vill ha dessa program. Tar det 1-2 min att lägga till lokalt på ditt konto, utan att förpesta systemets alla konton med det. Och då alla dessa ändå lägger sig lokalt (inte i roaming) så är de totalt värdelösa i riktiga företagsnätverk ändå då inga inställningar följer med din profil.

Så därför åker de ut ut OSet, så kan användaren ha möget lokalt istället

Skrivet av ggustavsson:

@Överklockad_gasklocka: Kör med Startisback funkar riktigt bra, det där joxet som kom fram i högerkant var Windows 8, höll på att få psykbryt på denna, försökte med alla möjliga och omöjliga saker för att bli av med den, men nejdå den skulle tvunget hoppa ut i tid och otid när man minst önskade det... Windows 10 när det kom var som att bli av med tandvärk mot Windows 8.x

Mitt Windows 10 ser ut och fungerar ungefär som Windows 7, minus Aero då, försöker inte få tillbaka Aero utseendet då det bara blir buggit, använder dock stardocks program Shadow FX, (man kan styra och ställa med skuggor runt fönster med det) blir lite mer djup på skrivbordet.

En stor del av Windows 10 är ju byggd runt UWP, UWP är nog ingen nackdel i sig men gör att Win 10 känns lätt schizofrent, tex inställningar på flera ställen, Nya inställningar UWP, gamla kontrollpanelen som är win32 baserad, osv

Kan ge Open-Shell som tips också.
Är Classic-Shell i en ny anda med öppen källkod och en otrolig massa möjligheter att justera allt från start-meny ikonen till hela layout på menyn, till att aktivera eller stänga av bitar av startmeny, sök, taskbar och massa generella inställningar i explorer fönster.

Kör det själv som primär meny, och shift+Win som vanliga Win 10 menyn. Högerklick menyn är kvar som vanligt, Shift+Höger ger open-shell menyn. Så man kan välja vilken man vill använda med en knapp. Och du kan spara allt i en XML fil, som kan laddas in i profiler.

PS. Om nu verkligen nästa Windows heter just 19H1... har MS verkligen gett upp tidtabeller, och kör bussen alla spansk stil... den går när den går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

För att de tar upp plats i startmenyn. Förr kunde man gömma allt sånt genom att göra en mapp, fylla den med skräp och döpa den till nåt så den kom längst ner i listan. Nu skall den visa allt vad man än gör, så då blir det att avinstallera.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha - har aldrig sett det då jag kör med en startmeny ersättare. Tycker dock många av dessa program är bra att ha så det var mest därför jag undrade.

Skrivet av Paddanx:

Enkelt... för Windows kommer bråka som F A N så länge något den anser vara bättre är installerat, med sina default skit.
Allt från PDF till bildhanterare osv finns så satans mycket bättre program, som nollställs för Microsoft vill bestämma. De behöver verkligen åka dit på en "explorer choise" domstol igen tydligen. Tar du dock bort deras alternativ, slipper du alla "Windows har återställt en default app..." mög.

Och...

...om du nu förmodan vill ha dessa program. Tar det 1-2 min att lägga till lokalt på ditt konto, utan att förpesta systemets alla konton med det. Och då alla dessa ändå lägger sig lokalt (inte i roaming) så är de totalt värdelösa i riktiga företagsnätverk ändå då inga inställningar följer med din profil.

Så därför åker de ut ut OSet, så kan användaren ha möget lokalt istället

Kan vara rimligt, har dock personligen inte stött på sådana problem vid de större uppgraderingarna. Jag brukar generellt föredra Microsofts egna program (MPC-BE och Adobe, samt Chrome är väl det jag mestadels installerar utöver) Men jag är ju en av de få som fortfarande använder Windows Phone så jag är lite partisk i sammanhanget

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Men jag är ju en av de få som fortfarande använder Windows Phone så jag är lite partisk i sammanhanget

Skönt att man inte är ensam!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Men jag är ju en av de få som fortfarande använder Windows Phone så jag är lite partisk i sammanhanget

Vad kan man göra med en sådan?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Bra. En helt efterbliven och överflödig funktion. Vill man hoppa mellan program så finns taskbaren, sen kan individuella program som behöver tabbar implementera det. Typ browsers. Vad är meningen med Windows om man har ett fönster för alla program? Hela funktionen med Sets började ju pga användare ville ha tabs i Explorer så nu kanske MS kan fixa det ist efter att ha slösat en jävla massa tid och ansträngning på att fixa ett problem som inte fanns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Vad kan man göra med en sådan?

Tog och lade den på hyllan i början av månaden och bytte till min jobbtelefon som är en Huawei P10 och skulle ha den som privatlur och sedan uppgradera till Huawei P30 eller Nokia PureView 9. För en vecka sedan gick jag tillbaka och tog upp min 950XL som huvudtelefon och P10 som jobbtelefon. Har också en Huawei M3 surfplatta med mig i vardagen som jag i värsta fall internetdelar till ifall det är något som saknas på 950XL.

Den stora skillnaden på apparna (de som finns vill säga) är att de i princip är reklamfria och det som fungerar fungerar också riktigt bra. Jag använder inte särskilt mycket appar överlag utan det är i princip Office paketet, EasyPark, TeamViewer, Kalendern, Remote Desktop, mitt företags CRM- system, Volvo- appen, SAS- appen, Docusign, Plex, Likegram (Instagram ersättare), SlimSocial (Facebook ersättare), Groove för att streama musik i bilen direkt från Onedrive. Kameran tar också bilder helt i klass med Samsung S9 eller S10 och senaste iPhones.

Med Android är systemet alltid långsamt någon gång. Det kan hacka i menyer eller RAM-minnet tar slut. Känslan och interfacet som helhet är helt enkelt något jag föredrar. Och så denna förplåtade reklam...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Tog och lade den på hyllan i början av månaden och bytte till min jobbtelefon som är en Huawei P10 och skulle ha den som privatlur och sedan uppgradera till Huawei P30 eller Nokia PureView 9. För en vecka sedan gick jag tillbaka och tog upp min 950XL som huvudtelefon och P10 som jobbtelefon. Har också en Huawei M3 surfplatta med mig i vardagen som jag i värsta fall internetdelar till ifall det är något som saknas på 950XL.

Den stora skillnaden på apparna (de som finns vill säga) är att de i princip är reklamfria och det som fungerar fungerar också riktigt bra. Jag använder inte särskilt mycket appar överlag utan det är i princip Office paketet, EasyPark, TeamViewer, Kalendern, Remote Desktop, mitt företags CRM- system, Volvo- appen, SAS- appen, Docusign, Plex, Likegram (Instagram ersättare), SlimSocial (Facebook ersättare), Groove för att streama musik i bilen direkt från Onedrive. Kameran tar också bilder helt i klass med Samsung S9 eller S10 och senaste iPhones.

Med Android är systemet alltid långsamt någon gång. Det kan hacka i menyer eller RAM-minnet tar slut. Känslan och interfacet som helhet är helt enkelt något jag föredrar. Och så denna förplåtade reklam...

https://i.imgur.com/P40u4Bb.jpg

Kör på jobbtelefonen(en Samsung S6 från sommaren år 2016) samma lista som dig fram t.o.m. RDP samt Box och lite firmagrejer som Airwatch, Lockout, Total Recall, PingID m.m. Inga problem med minne och aldrig sett reklam på den telefonen förutom när man surfar. På den privata CAT S60 så har jag aldrig sett reklam(förutom vid surf) eller slöhet/problem med minne. Dock så verkar telefonen vara ett måndagsex.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Kör på jobbtelefonen(en Samsung S6 från sommaren år 2016) samma lista som dig fram t.o.m. RDP samt Box och lite firmagrejer som Airwatch, Lockout, Total Recall, PingID m.m. Inga problem med minne och aldrig sett reklam på den telefonen förutom när man surfar. På den privata CAT S60 så har jag aldrig sett reklam(förutom vid surf) eller slöhet/problem med minne. Dock så verkar telefonen vara ett måndagsex.

Hur kan du aldrig ha sett reklam? Appar så som Facebook, Instagram, Messenger med flera är nedlusade av dem på Androidsidan medan de lyser med sin frånvaro i Windows varianten. Sambon hade dock också en Samsung S6 och vi har inte upplevt problem med prestanda där. Rörande prestandaproblemen på P10 så blev jag mycket förvånad men det är lite samma med plattan så antingen är det Huaweis mjukvara eller hur jag använder apparna.

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på Windows 10: kör XP vettja, eller Linux

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Ni som klagar på Windows 10: kör XP vettja, eller Linux

Skickades från m.sweclockers.com

Man gör det redan, tyvärr så kräver fortfarande jobbet Windows dock med all Linux satsning av MS för att inte hamna på efterkälken så kanske inom någon snar framtid man kan köra nån Linux dist som primary och ha Win10 buggen som backup.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Hur kan du aldrig ha sett reklam? Appar så som Facebook, Instagram, Messenger med flera är nedlusade av dem på Androidsidan medan de lyser med sin frånvaro i Windows varianten. Sambon hade dock också en Samsung S6 och vi har inte upplevt problem med prestanda där. Rörande prestandaproblemen på P10 så blev jag mycket förvånad men det är lite samma med plattan så antingen är det Huaweis mjukvara eller hur jag använder apparna.

Har inga Facebook, Instagram eller Messenger. Vilka andra "med flera" är kan jag inte gissa mig till men uppenbart så använder vi bägge två våra telefoner på olika vis.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

@Veni: Då blir man ju lite nyfiken och undrar vad du gör med din telefon eller vilka appar du använder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

@Veni: Då blir man ju lite nyfiken och undrar vad du gör med din telefon eller vilka appar du använder?

Detta är vad den privata luren har i "App" listan:

ActiveGPS, Acrobat Reader, AFWall+, AndroidTS GPS, AnTuTu 3DB..., AnTuTu Benchmark, AnySoftkeyboard, BankID, Barcode Scanner, Battery Charge Limit, Benify Sweden, Calculator, Calender, Cameram Chrome, Clock, ClockSync, Coinbase, ConnectBot, Contacts, DJI GO, Downloads, DroneTracker, eBay, ES File Explorer, Expedia, FireFox, FM Radio, GetPassword, Google, Greenify, HERE WeGo, Hike, Iberia, K-9 Mail, Kodi, LATAM Airlines, Locker, LugLoc, Maps, Messaging, MIFARE Classic Tool, MyFLIR, Network Info, NoRoot Firewall, OfficeSuite, Offline Calender, OI Notepad, OI Safe, Open Camera, Opera Opera Mini, Orbot, Orfox, Phone, Photos, Play Store, PlayMemories, PostNord, Proximo, RD Client, Rocket Player, Santander, Security Expert, Settings, Skandia, Skånetrafiken, Skipp, SMSOTP, Spårningsklient, Speaker Dry, SuperSU, Swedbank, TagInfo, TagWriter, TeamViewer, Termux, Total Recall, Transdrone, UPS, VIRB, Wifog, WM22.

Ett fåtal som används dagligen. BankID och WM22 används då och då. Total Recall och Rocketplayer sköter sitt i bakgrunden så dom behöver jag inte ens se.

Firmaluren har färre program.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

@Veni: Det var en sparsmakad men specifik lista och förstår att du har mindre reklam än gemene man. Men att du inte sett reklam genom appar som eBay eller Expedia exempelvis köper jag inte (som jag ser det är det inte appar man använder för att surfa).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

@Veni: Det var en sparsmakad men specifik lista och förstår att du har mindre reklam än gemene man. Men att du inte sett reklam genom appar som eBay eller Expedia exempelvis köper jag inte (som jag ser det är det inte appar man använder för att surfa).

Jag tror att vi väljer att tolka vad reklam är.

Expediaprogrammet har jag inte sett någon reklam i. Bild på hotellet jag skall till tolkar jag inte som reklam. eBay är en säljplattform, så det är som att kalla första sidan hos Dustin för att vara reklam. Reklam för mig är t.ex. att gå in på SweC för att kolla forumet eller nyheterna och samtidigt så får jag reklam högst uppe som har ingen relevans alls till nyheterna eller forumet hos SweC.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Jag tror att vi väljer att tolka vad reklam är.

Expediaprogrammet har jag inte sett någon reklam i. Bild på hotellet jag skall till tolkar jag inte som reklam. eBay är en säljplattform, så det är som att kalla första sidan hos Dustin för att vara reklam. Reklam för mig är t.ex. att gå in på SweC för att kolla forumet eller nyheterna och samtidigt så får jag reklam högst uppe som har ingen relevans alls till nyheterna eller forumet hos SweC.

Nä det hade nog inte jag gjort heller, men de här företagen som är kopplade till Expedia som exempel Hertz och Avis - som kommer när man har bokat, är själva definitionen av vad reklam är.