Köpråd - RTX 2070. Värt det eller kommer det att flaska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe016:

Jag har rtx 2070 och gsynk 165hz 1440p . Jag skulle rekommendera rtx 2080 för den upplösningen. I vissa spel så måste jag dra ner till medium/low för att ligga över 100 fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag har sagt tidigare så tycker jag redan att 2070 priserna är lite på det dyra hållet för min smak, men det kanske är värt att skaffa ett 2080 trots allt, för att framtids säkra lite och få bättre prestanda. Får se om jag kan lyckas snappa upp ett kort under någon form av rea-försäljning eller så.

Tack för förslaget!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X ─ COOLING: Cooler Master Hyper H412R
GPU: MSI RTX 3080 Ti Gaming X Trio
RAM: DDR4 32 GB Corsair Vengeance @ 3200MHz
MB: ROG STRIX B450-F GAMING ─ PSU: Corsair RM 850x
CASE: Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vicinity:

Som jag har sagt tidigare så tycker jag redan att 2070 priserna är lite på det dyra hållet för min smak, men det kanske är värt att skaffa ett 2080 trots allt, för att framtids säkra lite och få bättre prestanda. Får se om jag kan lyckas snappa upp ett kort under någon form av rea-försäljning eller så.

Tack för förslaget!

Har du inget emot fynd- eller demovaror så vill jag tipsa dig att kolla Netonnet och Dustin. Vid middag eller eftermiddag upplever jag att Netonnet uppdaterar sina fyndvaror. Tycker att de har ganska generösa nedsättningar på pris också.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Har du inget emot fynd- eller demovaror så vill jag tipsa dig att kolla Netonnet och Dustin. Vid middag eller eftermiddag upplever jag att Netonnet uppdaterar sina fyndvaror. Tycker att de har ganska generösa nedsättningar på pris också.

Hade inte haft något emot att göra det om jag fortfarande bodde i Sverige.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X ─ COOLING: Cooler Master Hyper H412R
GPU: MSI RTX 3080 Ti Gaming X Trio
RAM: DDR4 32 GB Corsair Vengeance @ 3200MHz
MB: ROG STRIX B450-F GAMING ─ PSU: Corsair RM 850x
CASE: Fractal Design Define R5