Android 9 på Oneplus 5T (lite rage)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Jag har för mig att Netflix inte funkar med en rootad rom (går inte att installera från playbutiken om jag minns rätt). så var det för mig i alla fall. För att komma runt det får man ladda ner och installera Netflixappen manuellt:
https://www.apkmirror.com/?post_type=app_release&searchtype=a...

Jag kör den officiella rommen men har min mobil rootad. Jag har installerat Netflix appen ifrån Google Play Store.
Vad händer om du går in på Google Play Store? Säger den då att den inte är kompatibel?

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Efter jag skummade igenom tråden drog jag ner härifrån för test funkade bra-

Oneplus 5T med detta: Lineage-16.0, OpenGApps (Nano) och LineageOS SU Addon som root

Bra att veta att det går att sideloada i alla fall. Fast jag skulle helst vilja få automatiska uppdateringar och sånt löpande utan att behöva manuellt uppdatera grejerna. De räcker med min youtube app som jag får sideloada lite då och då för hålla aktuell

Det är inte Root som skapar problemet med Netflix. Det måste vara något annat. Jag har som sagt Root och inga problem med Netflix ifrån Google Play men min Rom är som sagt den senaste Officiella.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Ja, det är ju samma site. De verkar ha en inkonsekvent utseende på sin site. Förstår inte upplägget.

Apkmirror är i alla fall den enda site jag litar på.

Oj du har så rätt såg inte att det var samma först.
Jag hittade nerladdningen från xda och de litar jag på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Bra att veta att det går att sideloada i alla fall. Fast jag skulle helst vilja få automatiska uppdateringar och sånt löpande utan att behöva manuellt uppdatera grejerna. De räcker med min youtube app som jag får sideloada lite då och då för hålla aktuell

Det är inte Root som skapar problemet med Netflix. Det måste vara något annat. Jag har som sagt Root och inga problem med Netflix ifrån Google Play men min Rom är som sagt den senaste Officiella.

Står om det hela här Så det var det jag fått det ifrån.

Du har nog inga problem att installera från playbutiken med anledning av det sistnämnda i artikeln (gissar). Har nog hänt en del på ROM-fronten sedan jag flashade senaste pureNexus (Nougat) på min gamla Nexus 6, så det kan ju vara andra anledningar också. Jag har tröttnat på att flasha, men det kanske är dax att uppgradera lite.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Swedroid tog upp problemen idag. https://swedroid.se/nokia-oneplus-och-huawei-stanger-ned-appa...

Handlar om flera tillverkare som har samma krångel. Allt för batteriet i guess. Frågan är om någon tillverkare är helt fri ifrån dessa problem egentligen i team android.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum