Vågar man handla på Teknikproffset?

Permalänk
Medlem

Vågar man handla på Teknikproffset?

Känner att jag är väldigt skeptisk till Teknikproffset. Faktura genom Fortus har jag aldrig hört talas om och en snabb googling på det avskräcker mig från att använda det alternativet. Swish och kortbetalning finns men så läser jag flera omdömen där folk inte får rätt produkt och får betala returfrakten eller behålla och betala.
Är det någon som har erfarenheter från teknikproffset?
Akta eller köra?

Permalänk
Medlem

Köp inte om du inte är säker? Varför ens chansa. Finns så många andra butiker och om det verkar för bra för att vara sant eller bara skumt i allmänhet så brukar det också kunna vara så.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Keeper of Traditions

4.2 stjärnor från 2577 omdömen... Finns helt klart sämre butiker att handla från.

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?q=teknikproffset&f=841...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Sötast

Som sagt, tusentals omdömen på prisjakt, ser inga konstigheter alls.

Finns faktura, om man tar faktura så skickas produkt först och sedan betalar man fakturan.

Får man inte den produkt man beställt så betalar man såklart inte fakturan, knappast någon som kan tvinga en att göra det.

Butiker som erbjuda fakturor är trygga köp, oavsett vad ens vänner säger.
Fortus har en omsättning på ca 10miljoner kronor. Inget stort företag direkt men ser ingen anledning till att inte använda dem.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt kablar därifrån två gånger och har inte haft några problem. Kan inte kommentera om man kan lita på dom för ordrar som överstiger ett par hundra kronor dock.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem

Har köpt flera gånger därifrån, dock några år sedan sist nu. Har aldrig varit några problem, tvärtom - snabba leveranser och produkter enligt utlovat. Vill dock minnas att frakten ligger på ca 50kr, vilket är lite trist om man köper smågrejer.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Anledningen till att teknikproffset är aktuellt är för att de har bra pris på en led-list jag tänkt ha som belysning bak bordskanten, mot väggen till.
Hittar faktiskt inte någon liknande någon annanstans till ett rimligt pris.
Vill ha usb-drivna lister som helst ska vara tvådelad eftersom jag har en monitorarm som jag behöver dra den genom. Räcker med vanligt gul/vitt ljus. Men dessa är rgb så det är väl bonus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@napahlm:

Köp via Amazon UK. Förmodligen billigare och du kan lita på Amazon.

Här borde du hitta liknande

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av napahlm:

Anledningen till att teknikproffset är aktuellt är för att de har bra pris på en led-list jag tänkt ha som belysning bak bordskanten, mot väggen till.
Hittar faktiskt inte någon liknande någon annanstans till ett rimligt pris.
Vill ha usb-drivna lister som helst ska vara tvådelad eftersom jag har en monitorarm som jag behöver dra den genom. Räcker med vanligt gul/vitt ljus. Men dessa är rgb så det är väl bonus.

Skickades från m.sweclockers.com

Det handlar om ganska lite pengar från en butik som har extremt högt snitt av tusentals användare. Låter som bland de minst riskfyllda affärer du kommer att göra framöver.