Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Friare frakt på Inet

Friare frakt på Inet

Hej kära medlemmar,

Nu är Inet.se fraktfritt för alla!

Ja från och med idag erbjuder vi minst ett kostnadsfritt fraktalternativ till alla beställningar som läggs på Inet.se eller i våra butiker. Inga minimumbelopp eller fjantiga ”express”-fraktsalternativ där ni betalar för att säljaren inte ska vänta med att plocka och skicka paketet.

Men som medlemmar på Sweclockers har ni redan fri frakt, så varför är vi här?

Jo självklart vill vi att ni fortsatt ska ha något extra för att ni är goa teknikentusiaster!

Nu kan vi glatt meddela att ni får fri frakt på allt, oavsett fraktalternativ!

Med andra ord får alla ni som är verifierade Sweclockers-medlemmar på Inet.se nu även fri hemleverans på alla paket! Detta gäller oavsett ordervärde eller speditör och ni kan välja fritt bland våra fraktalternativ:

• Postnord (ombud och hemleverans dag- och kvällstid)

• Budbee (hemleverans kvällstid)

• Best (hemleverans kvällstid)

• Airmee (hemleverans kvällstid – lanseras snart)

• DHL (ombud)

Är du inte redan verifierad Sweclockers-medlem blir du det enkelt genom att följa anvisningarna här: https://www.inet.se/kampanj/4115/sweclockers-fraktfritt

Vi hoppas detta uppskattas och önskar er många trevliga hemleveranser framöver!

Med vänliga hälsningar

Inet

Grymt bra! Tack Inet!
Själv har jag er Butik i Barkarby inom 5 min hemifrån, men alltid uppskattat!

Snyggt! Tack för det!

<3

Ni är fan bäst!

Det här låter oroande dyrt? Kommer ni höja priserna på småprylar som normalt sett är snorbilliga? Planerar ni att lägga ner fler fysiska butiker till följd av det här?

Alltså i fortsättningen är kostnaden för frakten inbakad i priset. Eftersom frakten inte längre syns på fakturan ska vi tro att det är gratis?

Skrivet av Hubertus:

Alltså i fortsättningen är kostnaden för frakten inbakad i priset. Eftersom frakten inte längre syns på fakturan ska vi tro att det är gratis?

Kollade om detta var sant med att lägga till 100 inet buntband i kassan och betala med hemkörning. Det kostade fortfarande 29kr, så det är gratis.

@Chris_Kadaver:

Hej!

1. Nej vi har inga planer på höjningar. Om det visar sig att fri frakt "missbrukas" på billiga produkter, alltså att vi ser kunder som systematiskt väljer att dela upp beställningar på många små paket, kan det vara aktuellt att tänka om. Men vi hoppas inte det sker då det varken gynnar kunden, oss eller miljön.

2. Vi har inga planer på att avveckla fler butiker utan siktar istället på att förstärka vår fysiska närvaro i Stockholm, Göteborg och Malmö genom att flytta och/eller bygga större butiker. Vi har inget konkret att meddela här, men vi jobbar på alternativ.

Med vänliga hälsningar

Inet

Vore häftigt med en Inet-butik på det nya Backaplan när det är färdigt. Ringön är lite avsides.

Skickades från m.sweclockers.com

@Inet: Hej,

Jag som inte har samma e-post på Sweclockers som Inet. Hur ska jag göra för att verifiera mig?
"Fel vid verifiering!
Vi kunde inte verifiera ditt konto hos SweClockers.
Vänligen kontrollera att din epostadress är samma som på ditt SweClockers-konto.
Observera att avstängda eller ej verifierade adresser inte räknas som medlemmar."

Ps, väldigt sjyst. Hoppas inte någon utnyttjar systemet nu.

Torp låg lite avigt så jag hoppas ni flyttar tillbaka till Trollhättan och förgyller den nya "gubbsidan" av Överby så man slipper utnyttja nån frakt alls.

Bra med gratis hemleverans. Hatar att bära tunga saker 🙂

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

@Inet: Hej,

Jag som inte har samma e-post på Sweclockers som Inet. Hur ska jag göra för att verifiera mig?
"Fel vid verifiering!
Vi kunde inte verifiera ditt konto hos SweClockers.
Vänligen kontrollera att din epostadress är samma som på ditt SweClockers-konto.
Observera att avstängda eller ej verifierade adresser inte räknas som medlemmar."

Ps, väldigt sjyst. Hoppas inte någon utnyttjar systemet nu.

Varför inte bara byta mail på en av sidorna?

@Sh4d0wfi3nd:

Hej!

Säg inte detta till någon, men om du temporärt byter din e-postadress för att verifiera på Inet.se så kommer du förbli Sweclockers-verifierad även om du byter tillbaka e-postadressen igen.

Men som sagt, säg inte det till någon, det är en hemlis.

Med vänliga hälsningar

Inet

Smuttenjärvi!

@inet har ni några planer att öppna butik i halmstad? i dagsläget har vi bara en aktör i hela staden som säljer elektronik och det är elgiganten...

👍 Kanon Inet!

Wow! Nice! Tack @Inet! =D

Budbee och Airmee är riktigt trevligt! 😀

skulle gärna se en inet butik i marieberg gallerian i örebro

@Oliver91:

Hej!

Just nu har vi inga planer på att öppna nya butiker utanför storstäderna tyvärr.
Men vi hoppas gratis hemleverans och fria returer gör att du vågar att testa oss ändå!

Med vänliga hälsningar

Inet

Låter kanon då jag bor mitt emellan rikets andra och tredje stad.
Det enda som jag är lite putt på idag är Postnord som på sin hemsida skriver att varubrev klass 1 ska delas ut dagen efter längs bästkusten, vilket de uppenbarligen inte gör eftersom jag inte fått något litet paket/brev ännu idag. Ett i-landsproblem, men ack så irriterande.
Frågan är bara hur pingvinstången ska få plats i det lilla paketet/brevet.

Skrivet av Oliver91:

@inet har ni några planer att öppna butik i halmstad? i dagsläget har vi bara en aktör i hela staden som säljer elektronik och det är elgiganten...

Himlar med ögonen och drömmer mig tillbaka till tiden då Inet fanns vid Nyhems torg.

Skrivet av Inet:

@Oliver91:

Hej!

Just nu har vi inga planer på att öppna nya butiker utanför storstäderna tyvärr.
Men vi hoppas gratis hemleverans och fria returer gör att du vågar att testa oss ändå!

Med vänliga hälsningar

Inet

Skönt att få det bekräftat att Örebro inte är en storstad

Perfekt! Med postmord var jag tvungen att köra 2 mil för att hämta ut paket samtidigt som jag har DHL 50 meter från huset!

Schysst gjort utav Inet, inte mer att säga om det
+++

<3 Inet for president! <3

Skrivet av Inet:

@Chris_Kadaver:

Hej!

1. Nej vi har inga planer på höjningar. Om det visar sig att fri frakt "missbrukas" på billiga produkter, alltså att vi ser kunder som systematiskt väljer att dela upp beställningar på många små paket, kan det vara aktuellt att tänka om. Men vi hoppas inte det sker då det varken gynnar kunden, oss eller miljön.

2. Vi har inga planer på att avveckla fler butiker utan siktar istället på att förstärka vår fysiska närvaro i Stockholm, Göteborg och Malmö genom att flytta och/eller bygga större butiker. Vi har inget konkret att meddela här, men vi jobbar på alternativ.

Med vänliga hälsningar

Inet

Inga planer på att öppna i Uppsala?
Sveriges fjärde största stad?

Wow! Tack för det Inet!

@Inet: Super!

@Inet: Superschysst av er! Det är sådant här saker som skiljer ut bra butiker från resten.