Permalänk
Medlem

Barnspel 4 år+

Någon som kan rekommendera ett eller flera spel till barn?

Grabben är 3,5 år och spelar lite Lego World. Men han kör mest runt med bilarna som jag ställer ut i världen. Skulle vilja ha något som kan få honom att lära sig hur tangentbord respektive mus fungerar.

Mvh

Permalänk
Surdeg 🍞

Minecraft känns ju givet, som Lego. Spela i creative mode så slipper du monster och har tillgång till alla block. Om han gillar att pärla kan man lätt göra enkla pixelmönster som start. Roblox finns ju också men det är lite mer avancerat.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callemedskägget:

Minecraft känns ju givet, som Lego. Spela i creative mode så slipper du monster och har tillgång till alla block. Om han gillar att pärla kan man lätt göra enkla pixelmönster som start. Roblox finns ju också men det är lite mer avancerat.

Tack för tipset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon specifik konsol eller PC? Lillgrabben (4år) gillar Spyro till PS4an. Sedan så spelar vi lite mario och Mario Kart på Switchen

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

Någon specifik konsol eller PC? Lillgrabben (4år) gillar Spyro till PS4an. Sedan så spelar vi lite mario och Mario Kart på Switchen

Bara pc som är intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Teddyie: ok

Yooka Laylee kanske kan vara något att spela ihop

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

@Teddyie: ok

Yooka Laylee kanske kan vara något att spela ihop

Wow! Får Flashbacks till crash bandicot. Det verkar riktigt trevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Teddyie: Det påminner även otroligt mycket om "Banjo Kazooie"

Nu blev jag sugen att starta igång det igen

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk

Min minsta spelar Kalas med Rut och Knut, bra lek och lär spel, och Roblox så klart.

Visa signatur

Goats are like mushrooms. If you shoot a duck, I'm scared of toasters.

Permalänk

Min grabb började spela Minecraft runt 4, köp två licenser så kan ni bygga grejjer ihop

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|