Quiz: Spelutvecklaren Blizzard

8/10 Korrekta svar!
Kanonbra! Blizzard-kunskaper är ingen match för dig!

The Lost Vikings var inte igår man spelade

7/10 Korrekta svar!
Kanonbra! Blizzard-kunskaper är ingen match för dig!

Hade jag inte missat 3 frågor hade jag haft alla rätt :@

Fråga 3: Vilket var Blizzards första spel, som de utvecklade under namnet Silicon & Synapse?
Svar: RPM Racing (Inte The Lost Vikings)

Fråga 7: Under namnet Silicon & Synapse utvecklade studion The Lost Vikings.

Missar jag ngt uppenbart här eller är det fel?

Edit: Det är jag som tolkar frågorna fel. Eftersom jag är för ung för dessa spel kan jag inget om dem och läste därför frågorna som att det var The Lost Vikings som kallades Silicon & Synapse när det var under utveckling... Till mitt försvar är det ett tydligt syftningsfel i fråga 3, då bisatsen "som de utvecklade under namnet Silicon & Synapse" syftar på "Blizzards första spel" och inte på "Blizzard".

Senast redigerat 2019-02-08 15:54
Skrivet av Johandea:

Fråga 3: Vilket var Blizzards första spel, som de utvecklade under namnet Silicon & Synapse?
Svar: RPM Racing (Inte The Lost Vikings)

Fråga 7: Under namnet Silicon & Synapse utvecklade studion The Lost Vikings.

Missar jag ngt uppenbart här eller är det fel?

Edit: Det är jag som tolkar frågorna fel. Eftersom jag är för ung för dessa spel kan jag inget om dem och läste därför frågorna som att det var The Lost Vikings som kallades Silicon & Synapse när det var under utveckling... Till mitt försvar är det ett tydligt syftningsfel i fråga 3, då bisatsen "som de utvecklade under namnet Silicon & Synapse" syftar på "Blizzards första spel" och inte på "Blizzard".

Ah, det syftningsfelet hade jag missat. Tack, jag ser till att rätta till det.

Skrivet av emilakered:

9/10. 💪

Tur, kallas det.

9/10
Varit ett Blizzardfan länge men RPM racing ställde till det.

10/10, fanboi in i själen i guess

7/10.
Det får man väl vara nöjd med.

9/10 missade RPM racing

5/10. Men så har jag bara spelat Warcraft, originalet, och inget av deras andra.

4/10... bättre än jag trodde!

Jag hade ingen aning om att Dota 2 började som en modd till WC3

edit: Stämmer det verkligen? Dota vet jag 'ÄR' en modd till WC3. Och Dota 2 är en uppföljare.. Men det är ju en annan sak, eller?

Senast redigerat 2019-02-08 19:50

10/10... aningen skadad

5/10, gissade vilt på 4 rätt...

6/10, fel på alla jag inte var säker på. kan visst mer om deras spel än om företaget själv

Dota var en modd till warcraft III, men att dota 2 först var det oxå hade jag ingen aning om.

10/10 såklart

Skrivet av Scirocco:

Dota var en modd till warcraft III, men att dota 2 först var det oxå hade jag ingen aning om.

Alltså officiella Dota 2 var ju inte det. Utan Dota 2 är ju Valves.

Hela MOBA-genren har ju mer eller mindre fötts (populariserats) pga WC3 moddet, vilket Dota 2 baserades helt på.

Skrivet av Floskel:

Hela MOBA-genren har ju mer eller mindre fötts (populariserats) pga WC3 moddet, vilket Dota 2 baserades helt på.

Ja, populariserats. Det fanns i SC innan WC3.

3/10 och jag är nöjd

9/10. första racingspelet tabbade jag...

Underlättar att man tittade på en video på Youtube om Blizzards historia någon vecka sen

Bah, 6/10. Borde vart bättre. Minst två av dem jag missade jag verkligen borde kunnat.

Nyttjade ju en del fusk mot datorn ibland i Star Craft när man var mindre. Men just det minns jag inte eftersom jag aldrig använde det fusket uppenbarligen. Overwatch är jag inte nog insatt i heller, missade den hjälten. Minns det som att Ana var med dag ett nämligen

Frågorna som behandlade vad de gjorde innan de antog namnet Blizzard var två jag inte kunde också. Före min tid med deras spel så var rätt lost, förutom namnet på företaget och vikingarna, sistnämnda kan jag enbart pga heroes of the storm

De är iofs (var?) med i WoW också som jag nog har tusentals timmar i genom åren men vet att jag insåg detta först med heroes of the storm.

Skickades från m.sweclockers.com

Senast redigerat 2019-02-11 07:23

8/10
Helt missat att dom gjort ett stålmannen spel. Sen har jag noll koll på Blizzard efter typ 2015 så Overwatch vet jag inte ett dugg om.

7/10 klantade mig lite

6/10, sämsta quizresultatet på länge, och jag som trodde mig ha koll på Blizzard

6/10

6/10 =(

Hade nästan alla rätt.

Bommade dock på 7 frågor

2/10, mitt sämsta resultat någonsin. Visste svaret på en fråga (den som var i hetluften nyligen), och råkade gissa rätt på en annan.