Permalänk

Datorn startar 2 gånger

Hej!

Har nyss satt ihop ett system med

Z390-f
I7 8700k
32GB Corsair
1080ti
Rm850x

Har dock ett problem, när jag trycker på start knappen så går datorn igång, sen klickar det till i nättagregatet och datorn stängs av. 2 sekunder senare klickar nättagegatet igen och datorn startar upp utan problem. Detta händer bara när jag satt igång strömmen för första gången, stänger jag av datorn och startar den igen är det som vanligt

Nån som känner igen detta?

Permalänk
Medlem

Stänger du datorn på rätt sätt? Den kanske bara hamnar i ett viloläge som är beroende av att det finns ström.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speedtriple3:

Hej!

Har nyss satt ihop ett system med

Z390-f
I7 8700k
32GB Corsair
1080ti
Rm850x

Har dock ett problem, när jag trycker på start knappen så går datorn igång, sen klickar det till i nättagregatet och datorn stängs av. 2 sekunder senare klickar nättagegatet igen och datorn startar upp utan problem. Detta händer bara när jag satt igång strömmen för första gången, stänger jag av datorn och startar den igen är det som vanligt

Nån som känner igen detta?

Det där har skett med nästan alla PSUer jag haft, det är typ som att den tar "omtag" och sedan lyckas.
Men det är inget att bry sig om.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1546637-xmp-gor-att-da...

Minnenas inställningar och XMP profil verka kunna orsak omstarter.

Ni bör också kolla om era minnens timing och spänning (volt) stämmer med tillverkarens siffror så ni börjar från rätt siffror innan ni ändrar. Minnes tillverkaren och många butiker bruka ha siffrorna.