Permalänk
Medlem

Datorn laggar

Halloj clockers. Har haft ett litet problem nu i ett par dagar, jag stängde av datorn kvällen innan och allt var som vanligt och dagen efter när jag startade upp den igen så laggade det i windows något så otroligt. En av tre saker händer när jag startar datorn nu.
1. Den startar upp och laggar.
2. Den startar upp och fungerar men sedan efter en kort stund så börjar den lagga.
3. Startar om den efter att någon av de övre alternativen hänt och då fungerar den felfritt.

Jag hör inga ljud eller så ifrån datorn det enda som är annorlunda är när jag startar datorn och har på mig headsetet så hör jag ett knäpp(eller ett plopp). Tänkte kolla här om någon h ar ett sus av vad det kan vara innan jag formaterar datorn.

i7 4770k oc 4.3
12gb 1600 ddr3 corsair lp
970 asus strix 3.5gb
msi z87 inet edition
corsair cs650W

Driver 2 skärmar 60hz samt 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeez:

Installerades det några windows uppdateringar på kvällen?
Nästa gång det händer, öppna aktivitetshanteraren (ctrl+shift+esc) och se om du ser vad som äter resurser.
Se till att OS:et är uppdaterat, eventuellt kolla loggboken (event viewer) när lagget sätter igång för att se vad som fallerar.

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Medlem

@Mjuuu: Öppna aktivitetshanteraren är det första jag gör, ser ingenting konstigt eller ovanligt. Nu har det blivit så att när jag startar upp datorn så händer ingenting första gången, skärmen är svart med tangentbord och min dac går igång. Stänger av och så startar det felfritt. Det kan ha varit en update den kvällen nu när du säger det, ska kolla upp det!