Överklockning nollställs i Wattman

Permalänk
Medlem

Överklockning nollställs i Wattman

Tjena,

Mina settings i Wattman försvinner efter ett tag när jag skrämt upp mitt grafikkort (Vega 64 referens).
Jag får stabila temps och har testat allt i 3D-mark för att se att jag har en stabil överklockning.

Men efter någon dag försvinner överklockningen, trots att jag sparat överklockningen både som fil och tryckt verkställ i programmet.

Vad gör jag för fel?

Dator i övrigt enligt nedan.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk

Hej, min först post här faktiskt... Du kan pröva att ta bort de grafiska drivrutinerna med "DDU" ,och installera de igen, för att se om problemet forsvinner, men jag litar inte på Wattman i alla fall... Du kan använda den nya "MSI AfterBurner v4.6.0 beta 10" som kan ändra den hela frekvens och spänningskurva nu, precis som "Wattman", men du kan "lita" på det, det funkar hela tiden.
P.S. Svenska är inte mitt modersmål tyvärr, jag är ledsen om misstagen

https://www.guru3d.com/files-details/msi-afterburner-beta-dow...

Visa signatur

Ryzen 1700 +UV // 2x8GB TridentZ @3400Mhz CL14 - 1.4v // Vega64 Reference @1415Mhz-1075Mhz // Biostar X370GTN ITX

Permalänk
Medlem
Skrivet av generaleramon:

Hej, min först post här faktiskt... Du kan pröva att ta bort de grafiska drivrutinerna med "DDU" ,och installera de igen, för att se om problemet forsvinner, men jag litar inte på Wattman i alla fall... Du kan använda den nya "MSI AfterBurner v4.6.0 beta 10" som kan ändra den hela frekvens och spänningskurva nu, precis som "Wattman", men du kan "lita" på det, det funkar hela tiden.
P.S. Svenska är inte mitt modersmål tyvärr, jag är ledsen om misstagen

https://www.guru3d.com/files-details/msi-afterburner-beta-dow...

Tack för tipsen! Ska prova detta imorgon när min promillehalt är lägre.
Du skriver grymt bra på Svenska, gott nytt år! 🎆

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Om du använder win 10 så gå in i power options och stäng av "fast startup". Den inställningen gör nämligen så att wattman nollställs varje gång du startar windows.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! 👍

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +