AMD Ryzen 3000 "Matisse" – samlingstråd

Permalänk
Inaktiv

@Alrik samma som du, tyckte inte det var någon större skillnad i spel på 3600/3600x inte tillräckligt för att justify 50€ iallafall 😊
Får hoppas man har lite tur som med sin nuvarande 1600 så det klockar hyfsat 😊

Permalänk
Medlem

På Webbis står det att 3800X kommer in 2017-07-19 Två veckor bort! Fantastiskt.
Dessutom har de nästan inga moderkort, nog dags att kolla in Inet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Kunde inte låta bli. Behöver väl egentligen inte den nu.. men köpte en ryzen 3600, såg ingen större vinst i spel på en x modell och vanlig? Nya setup blir ryzen 3600 b450 tomahawk balistix 3200 CL 16 16gb och ett Vega 56, det enda jag funderar på nu är om man ska köpa en nvme disk att ha till detta.. min 3570k kunde inte riktigt ha sån 😏. Tjänar jag något på boot tid etc?

Köpte också en 3600, sett typ 2 tester mellan 3600 och 3600x och nej såg ingen skillnad. Väldigt konstigt att AMD ens bryr sig om att ha en 3600x i menyn faktiskt när det ser ut såhär

Nvme eller ej, jag tror inte Nvme spelar så stor roll när det är en massa olika filer som ska läsas in, utan man ser mest prestandavinsten när man använder sig av stora filer typ videofiler etc, eller kopierar stora filer.

Läser den och skriver småfiler som tex boot av windows och i spel så ser man nog bara en marginell skillnad. Någon får gärna rätta mig här

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

Nu står det 22/7 (3900x)på komplett. la min beställning igår hos inet, trist om man ska behöva vänta så länge

Komplett hade 100+ på väg in tills idag men de har redan bokats. Så datumet 22/7 bör vara för de som beställer nu. Även Inet borde få in första laddningen idag eller början på veckan om komplett får det.

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Jag har haft mitt Ghost ståendes uppe i garderoben tom sen den kom med första batchen så jag känner det är dags att fylla den med något härligt! Vad har du tänkt köra för moderkort till din 3800x? Hur kommer din uppsättning generellt bli?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte helt bestämt mig på vilket moderkort än - funderar mellan ASUS X370-I Gaming (ingen fläkt, 2 M.2 slots, 300A max från VCORE VRM) eller Gigabyte X570 mITX kortet. Dock ingen som nämner den lilla fläkten på just detta kort i några recensioner alls ännu så som @Mocka påpekar längre ner i tråden.

Har utöver detta ett 2x16 GB DDR4 3200 MHz CL14 kit från G.Skill (TridentZ tror jag de hette) som kommer att användas, ett RTX 2080 FE samt ett Corsair SF600 v2.

Kylning - har en Noctua NH-L12 men tycker inte den är riktigt tillräcklig - t.ex. min nuvarande 8700K går lite för varm redan med stock inställningar. Kommer nog köpa två mindre tophats för att lägga till fyra fläktar totalt som ska blåsa fläkten ut ur chassit (ja, ut!) och på så sätt skapa ett negativt tryck så att all luft kommer tas från sidorna. En idé jag fick av OptimumTech på YouTube, som hävdar att detta är bästa fläktkonfigurationen för just detta chassi när man har en luftkyld CPU.

Men ja - får se om man uppgraderar NH-L12 till t.ex. Alpenföhn Black Ridge eller någon annan kylare.

Vad har du själv för planer med ditt chassi?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eXeem:

Nu står det 22/7 (3900x)på komplett. la min beställning igår hos inet, trist om man ska behöva vänta så länge

Komplett sålde väldigt många 3900X igår. De första skickas redan idag enligt infon igår, 22/7 är nog fjärde leveransen de får in som de säljer just nu. Förhoppningsvis så får de som beställer en från Komplett nu inte vänta så länge.

Inet har inte haft någon aning alls utan säger att de levererar år 2044. Redan från kl 15:00. Då de är listad som partner hos AMD så känns det så lagom seriöst. Hoppas verkligen de får ut något bättre än så nu idag dock. De var snabb att ta kreditupplysning iallafall, eller ja, Klarna via Inet då. Behovet av att ta kreditupplysning på varenda jävla faktura när inget i kreditupplysningen lär skilja under samma vecka lär jag aldrig begripa mig på.

Sättet olika butiker får in varor skiljer sig så det går inte riktigt att jämföra mellan helt olika butiker. Men det är samtidigt bra att hålla koll vilka datum de olika butikerna anger då det säkert blir svårt att få tag i speciellt 3900X närmaste tiden.

Skrivet av osgorth:

Intressant söndag var det, jajjemen!

Jag kommer sannolikt avvakta 3950X innan det blir inköp, trots att jag blev alldeles varm och gosig inombords när jag såg benchmarks på Handbrake (det är mitt favoritspel) och 3900X.. Kraftigt imponerande att 3900X kan matcha en Threadripper 2950X, wow. Rätt glad att jag inte köpte en sån nu, jag var faktiskt på väg i vintras.

Det som främst gör att jag avvaktar lite är dels barnsjukdomar som har visat sig redan - boostproblematiken är ju ingen höjdare direkt t.ex. men direkt avgörande för dag 1 är att nya Linux-distar inte funkar alls (läs Phoronix för info). Nu är jag rätt övertygad om att båda de kommer att fixas rätt snabbt, men iaf. Skadar nog inte att chilla lite i sommarvärmen.

Vill gärna avvakta lite och se vad Samsung kommer prestera i kommande generation NVMe också - de jobbar på en PCIe 4.0-enhet har jag hört ryktesvägen. Samtidigt kanske vi kommer få lite Threadripper-info till September, vem vet?

Det är också fullt möjligt att jag kapitulerar tvärt och bygger ihop nåt med 3600 el 3700 bara för att komma igång och leka lite, får se hur semestern blir..

Skadar nog verkligen inte att invänta att barnsjukdomarna faktiskt löst som du skriver. Just det med boostningen och alla mer eller mindre stora felen i olika moderkorts firmwares, samt bristen på moderkortsrecensioner framförallt, kan vara anledning att vänta lite om man inte redan bestämt sig.

Det lite tråkiga är ju också att testerna som gjorts likväl behöver uppdateras, dels för att få med korrekta siffror när boostningen fungerar som den ska. Men också för att få med prestandatappet för Intels processorer när Fallout och Zombieload-säkerhetsfixarna applicerats. Men de siffror vi har ger fortfarande en bra fingervisning och tydliggör det mesta som spekulerats i månader.

Lär fixas snabbt. Jag minns när G92-baserade 8800GTS 512MB släpptes och du inte kom in i Linux med ett sånt grafikkort installerat. Fixades även det rätt fort men sällan kul när man precis fått hem sin nya komponent.

Jag håller på och sneglar på SSD med. För NVMe har jag enbart kört Samsung, då de under åren som gått legat i en klass för sig. Men just nu så är det faktiskt Corsair MP510 960GB jag sneglar mest på. Ca 1700kr och då med 3D-TLC istället för 3D-QLC som sitter i mycket annat i prisklassen. Men det är samtidigt en kostnad jag gärna skjuter lite på, och då det blir X570 (bra X470 kostar ändå lika mycket) så ser jag ingen nackdel med möjlighet till att köra någon ny snabb PCIe 4.0 NVMe enhet ifall Samsung shockar oss med något nytt rejält närmaste tiden.

Permalänk

Tjo!
Jag börjar bli lite smått virrig och vet inte alls vad jag vill ha längre, så hjälp skulle verkligen uppskattas!

Jag sitter idag med en skapligt gammal burk (i5 2500K, P86X68-V LX) och tänkte byta setup helt och köra med en 3700x istället, eller ska man gå på en 3800x? Det är redan där jag börjar tappa förståndet så jag har helt klart rätt mkt beslutsångest redan.

Spelar väldigt lite, det jag använder datorn till idag är att rendera film, inte jättemkt och jag är inte heller jättekrävande med tanke på vad jag sitter med idag, men jag vill ändå ha en hyffsad burk nu känner jag, som inte får kosta obegränsat med pengar heller.

Är det ett X470-kort som är mest prisvärt tillsammans med en 3700x för min del tro?
Vad jag kunnat läsa mig till så är det lite överkurs med ett X570 i dagsläget?!

Jag har svårt att tro att jag kommer att överklocka speciellt mycket, förmodligen ingenting och helt enkelt köra stock.

Tack!

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag går i tankar på att uppgradera min nuvarande rig.

Komponenter jag har valt är dessa:

Behöver hjälp med val av ram. Tänkte skaffa mig 32GB, men vet inte om man ska köpa 2x16GB eller 4x8GB. Tänkte skaffa någon med RGB, så då tänkte jag att det skulle se bättre ut med 4x8GB men har läst lite att det kan förekomma prestandaförlust. Sen angående hastigheterna så vet jag inte vilken man ska gå för. Sen har man läst lite om Samsung B-Die, vad är det för något och hur vet man vilken ramminne som använder dessa.

Jag kollade på denna: G.Skill Trident Z RGB LED DDR4 3600MHz 4x8GB (F4-3600C19Q-32GTZRB)

Har bestämt mig för de övriga komponenter men behövde hjälp med ramminnen. Hjälp mig välja så att jag kan beställa allt.

PS. Kollade även på denna M.2 SSD Corsair MP600 1TB, kommer man märka skillnader i daglig användning eller ska man hellre satsa på en Samsung 970 EVO Plus Series MZ-V7S1T0BW 1TB.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt velande mellan 3900 och 9900. Men någon som har koll på om det finns någon datorbutik som kommer fixa uppgraderingspaket med 3900x och x470 moderkort som är flash att så det funkar tillsammans?

Permalänk
Medlem

Funderar på ramminen till Ryzen 3000

G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL15 Trident Z Röd

Minnesfrekvens (MHz) 3600 MHz
Formfaktor 288 pin
Latens 15-15-15-35
Spänning 1.35V

2 299 kr

Lager Förväntas 2019‑07‑19 Förväntas på onsdag

G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws V Svart

Minnesfrekvens (MHz) 3600 MHz
Formfaktor 288 pin
Latens 16-16-16-36
Spänning 1.35V

Pris 1 849 kr

Förväntas 2019‑07‑19

Hur stor skillnad är det på CL15 vs CL16 och allmänt mellan dessa 2 kandidater

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Någon som köpt 3700x från komplett?
Igår stog det 8 juli när jag köpte och idag står det kanske 10 juli?
Är det andra leveransen som är 10 juli eller första?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon239600:

@Alrik samma som du, tyckte inte det var någon större skillnad i spel på 3600/3600x inte tillräckligt för att justify 50€ iallafall 😊
Får hoppas man har lite tur som med sin nuvarande 1600 så det klockar hyfsat 😊

Är en del bios strul för tillfället som verkar indikera att boost inte är fullt fungerande

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jag är otroligt glad att en 3600 kostar 2300spänn, förväntade mig priser över 2600kr för denna sku.

Hoppas att affärerna får det att gå ihop bara, dvs att de köper in dem för under msrp priset som amd annonserade ut iaf

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Funderar på ramminen till Ryzen 3000

G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL15 Trident Z Röd

Minnesfrekvens (MHz) 3600 MHz
Formfaktor 288 pin
Latens 15-15-15-35
Spänning 1.35V

2 299 kr

Lager Förväntas 2019‑07‑19 Förväntas på onsdag

G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws V Svart

Minnesfrekvens (MHz) 3600 MHz
Formfaktor 288 pin
Latens 16-16-16-36
Spänning 1.35V

Pris 1 849 kr

Förväntas 2019‑07‑19

Hur stor skillnad är det på CL15 vs CL16 och allmänt mellan dessa 2 kandidater

Inte mycket, ena är bättre binnade chip än det andra, det kommer dock inte göra någon enorm skillnad. Enda jag kan säga är att ripjaws rent generellt haft lite strul på äldre moderkort pga SPD, dock inget problem på nyare vad jag vet.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Om CPUerna drar mer ström än förväntat (tex för att de blir matade med onödigt hög voltage, Steve GN sa detta tex, och de referrerade Reddit trådar), så förklarar det helt varför det finns få skillnader mellan 3600/3600x/3700x/3900x, då den första limitern är Watt, den andra är Temp. Och med högre voltage når du höga watt mycket snabbare. (tex om de blir matade med Gen1+ voltages).

Om detta blir fixat, så kommer vi få se mycket högre boost och all-core från de dyrare modellerna
Man skulle kunna fixa detta själv med negativa offsets i bios, men det verkar som ingen har testat detta på youtube.

Har inte folk här köpt CPUer så de kan testa lite åt oss andra? Har en netonnet utanför dörren, men de har bara 3600 hemma, vilket gör att även om allt är fixat, så boostar den bara till 4200, vilket är för lågt för att vara ett test-case för detta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SaadRH:

Hej!

Jag går i tankar på att uppgradera min nuvarande rig.

Komponenter jag har valt är dessa:

Behöver hjälp med val av ram. Tänkte skaffa mig 32GB, men vet inte om man ska köpa 2x16GB eller 4x8GB. Tänkte skaffa någon med RGB, så då tänkte jag att det skulle se bättre ut med 4x8GB men har läst lite att det kan förekomma prestandaförlust. Sen angående hastigheterna så vet jag inte vilken man ska gå för. Sen har man läst lite om Samsung B-Die, vad är det för något och hur vet man vilken ramminne som använder dessa.

Jag kollade på denna: G.Skill Trident Z RGB LED DDR4 3600MHz 4x8GB (F4-3600C19Q-32GTZRB)

Har bestämt mig för de övriga komponenter men behövde hjälp med ramminnen. Hjälp mig välja så att jag kan beställa allt.

PS. Kollade även på denna M.2 SSD Corsair MP600 1TB, kommer man märka skillnader i daglig användning eller ska man hellre satsa på en Samsung 970 EVO Plus Series MZ-V7S1T0BW 1TB.

NVMe SSDn, är nog ganska lite vinning på att köpa en PCIe 4.0 enhet i dagsläget. Priset är högre, X570 chipsetet får arbeta hårdare vilket drar igång fläkten på moderkortet. Men beror lite på förstås, i vissa fall kan man säkert få ut mer av en sån jämfört med någon motsvarande PCIe 3.0 NVMe-enhet.

För operativsystem så är det NVMe om möjligt i mina system. Men för spel? Där fungerar vanliga 2,5" (eller M.2 SATA) SSDer bra nog. Jag såg tester för ett tag sedan med laddtider för spel från olika lagringsmedia och man sparar in i snitt 1 sekund med NVMe. Den ofta brutalt högre hastigheten märks inte i spel och blir lite bortkastat. Dock använder jag själv NVMe för spel när utrymme finns. Exempelvis det fåtal onlinespel jag spelar (Battlefield V) är något jag alltid prioriterar på den snabbaste lagringsenheten i systemet.

Jag sneglade lite på 970 EVO 1TB med men dess relativt låga 600 TBW gör mig lite tveksam. Förhoppningsvis får du bra input av någon annan som har mer koll på de olika modellerna som finns i dagsläget än mig.

Skrivet av Daemon85:

Jag är väldigt velande mellan 3900 och 9900. Men någon som har koll på om det finns någon datorbutik som kommer fixa uppgraderingspaket med 3900x och x470 moderkort som är flash att så det funkar tillsammans?

En del butiker ska kunna flasha, Inet har blandannat nämnts och de tar 200kr eller något sådant för jobbet. Samtidigt har många, dock inte alla, moderkort stöd för att flasha utan CPU monterad så dessa bör fungera oavsett. Någon länkade en lista i tråden på någon av de senaste sidorna, om jag inte minns helt fel.

Skrivet av Spawnbadboy:

Någon som köpt 3700x från komplett?
Igår stog det 8 juli när jag köpte och idag står det kanske 10 juli?
Är det andra leveransen som är 10 juli eller första?

Skickades från m.sweclockers.com

Det som visas på produktsidan för 3700X är när man beräknas kan få sin levererad om man beställer nu. De som stod 8 juli på har redan sålts och de som syns datum för nu är i en senare leverans. Har du beställt en när det stod 8 juli så borde den troligen skickas idag. Nu var det längesedan jag beställde något från Komplett som inte fanns i lager så jag är lite osäker på om man kan se på ordersidan när den beräknas skickas. Borde stå men lite osäker.

Permalänk
Medlem

Angående dom här problemen som rapporteras med boost, är det riktiga problem och inte likt gen 1 där vissa rapporterade skyhöga klocks pga sleep buggen? Som jag förstått brukar tillverkare skicka med vad man kan förvänta sig i hårda siffror till recensenter så dom vet om något är direkt fel, borde inte recensenter reagerat för det verkar ju handla om rätt mycket prestanda? Borde inte AMD uttala sig?

Edit.
Menar inte att det är samma bugg nu men det blir lite så som när man såg dom klocksen och nu ska det tydligen finnas mer att kräma ut, det påminner om varandra på det sättet.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon postat detta

Der8auder Ryzen 3000 delid:
https://www.youtube.com/watch?v=WXbCdGENp5I

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Jag beställde 3800x från amazon.de ca 15:11 igår. När man då la beställningen såg det ganska bra ut. Nu när jag loggar in och tittar står det bara Delivery date pending.

Är det någon mer som beställt från Amazon.de och hur ser det i sådana fall ut för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

ingen oc och max 5% extra prestanda med snabba minnen och ett grafikkort för +10`000kr 2080ti
Varför ska man köpa ett dyrt moderkort? Snacka om att lägga meningslösa pengar på något som inte ger något tillbaka.

länk https://www.techpowerup.com/review/amd-zen-2-memory-performan...

Gregg från Science studio testade med ett sketet asrock b350 och 3900x och det funkade. Snåljåpen inom mig börjar skapa planer, gillar när omaka saker klickar på plats

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Det känns som att nånting är fishy med boost, helt klart. Förutom tråden på Reddit (nedan) kollade jag precis på GN's 3900X review, och deras chip boostade aldrig över 4200MHz under load, och låg för det mesta mellan 4050-4100. Det låter för lågt för ett chip som har en speccad boost till 4600, eh?

https://www.youtube.com/watch?v=yqQ2X1y0jvw

Artikeln som snurrar på Reddit länkar en test där de lyckas få processorn att boosta upp till 4650MHz efter att ha flashat en äldre BIOS. Bekräftat av Gigabyte som publikationen varit i kontakt med och det verkar ha med AGESA och/eller Nvidia att göra om man ska tro dem. Jättetråd finns här:

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/cacwf9/psa_ryzen_3000_g...

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Inte mycket, ena är bättre binnade chip än det andra, det kommer dock inte göra någon enorm skillnad. Enda jag kan säga är att ripjaws rent generellt haft lite strul på äldre moderkort pga SPD, dock inget problem på nyare vad jag vet.

Tackar så mycket för infon.

Frågade inet om mitt Gigabyte X570 Aorus Pro Wifi + Ryzen 7 3800X och dom hade inte någon info när dessa kommer in utan uppdaterar hemsidan när dom vet mer.

Därför det står "okänt leveransdatum" just nu

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det som visas på produktsidan för 3700X är när man beräknas kan få sin levererad om man beställer nu. De som stod 8 juli på har redan sålts och de som syns datum för nu är i en senare leverans. Har du beställt en när det stod 8 juli så borde den troligen skickas idag. Nu var det längesedan jag beställde något från Komplett som inte fanns i lager så jag är lite osäker på om man kan se på ordersidan när den beräknas skickas. Borde stå men lite osäker.

Japp står 8e på min ordersida
Får då se om det skickas idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Gregg från Science studio testade med ett sketet asrock b350 och 3900x och det funkade. Snåljåpen inom mig börjar skapa planer, gillar när omaka saker klickar på plats

Vill-ha-begäret har redan tagit över hos mig men väntar tills allt stabiliserats och nöjer mig med en 3600

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

Inet listar inte längre november 2044 som leveranstid på 3900X utan "Inväntas 31 aug 2019". Vilket är på tok för sent även det. Blir troligen att boka om, ifall de inte ändrar sig igen. Orderbekräftelsen skickades 15:04 så jag bör varit bland de första att beställa därifrån.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spawnbadboy:

Japp står 8e på min ordersida
Får då se om det skickas idag

Härligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irding:

Jag beställde 3800x från amazon.de ca 15:11 igår. När man då la beställningen såg det ganska bra ut. Nu när jag loggar in och tittar står det bara Delivery date pending.

Är det någon mer som beställt från Amazon.de och hur ser det i sådana fall ut för er?

Yep, samma här. Hur ser det ut för dig där @the squonk?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Dementerat av Hardware Unboxed ser jag nu:
https://twitter.com/HardwareUnboxed/status/114803194972372992...

Märkligt iaf. Enligt grafen han länkar där borde all-core boost ligga på 4300 i full load, vilket t.ex. GN's chip inte var i närheten av. Jakten fortsätter!

Om inte annat så är det väl första gången vi får se frekvenskurvan på en Ryzen 3000, iaf vad jag vet.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Inet listar inte längre november 2044 som leveranstid på 3900X utan "Inväntas 31 aug 2019". Vilket är på tok för sent även det. Blir troligen att boka om, ifall de inte ändrar sig igen. Orderbekräftelsen skickades 15:04 så jag bör varit bland de första att beställa därifrån.

Samma för mig och fick orderbekräftelse 15:02. Frågade i chatten och fick till svar att "tyvärr ser det ut som att det är det datumet som gäller".

Tråkigt värre.

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Inet listar inte längre november 2044 som leveranstid på 3900X utan "Inväntas 31 aug 2019". Vilket är på tok för sent även det. Blir troligen att boka om, ifall de inte ändrar sig igen. Orderbekräftelsen skickades 15:04 så jag bör varit bland de första att beställa därifrån.

Hemsidan är uppdaterad på inet står nu.

Förväntas 2019‑09‑02

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.