Köpråd av ultra-wide datorskärm inför Black Friday

Permalänk
Medlem

Köpråd av ultra-wide datorskärm inför Black Friday

Hej!

Det här med skärmar har alltid varit en djungel för mig. Tänkte dock försöka ge mig in på att skaffa en ny skärm under Black Friday men behöver verkligen er hjälp att finna ett urval av kompetenta skärmar att hålla utkik för.

Attribut som jag gärna ser att skärmen har:

  • Ultra-wide format

  • Högupplöst

  • Bra färgåtergivning och betraktningsvinklar (IPS/VA)

  • 27-40 tum

  • G-sync

  • >60 Hz

  • Prisklass: Helst under 10 000 kr på BF. Max 20 000 kr

Kanske bör tillägga att jag främst spelar MOBA-games, RPGs och diverse single-player games. Så behöver kanske inte ha världens bästa responstid.

Skärmar jag sneglar på:

Jag har försökt ge dem en rangordning, men är grymt osäker på om den är korrekt. AOC-skärmen verkar dock riktigt bra(?)
Någon mer skärm man bör hålla utkik efter?

Slutligen: Tips på webbsidor man absolut bör bevaka under BF? Jag har tidigare bara kollat från svenska återförsäljare, men det kanske vore en god idé att även inkludera sajter som amazon.de? Åsikter?

Tusen tack för hjälp!

Permalänk
Medlem

Jag har också samma planer, dvs att köpa ultrawide till black friday. Är på jakt efter en IPS skärm på 120Hz med G-Sync.

Har varit inne och kollat på samma skärmar som du, och är nog mest inne på Alienwares skärm samt Acers x34p. Vad jag har sett på nätet finns det inte många återförsäljare som säljer AW3418DW, vilket är synd för den tycker jag är snyggare än x34p. Vad jag har förstått så är AW3418DW och x34p identiska i specifikationerna annars.

Hade varit riktigt trevligt om någon insatt kunde hjälpa oss i våra val! Kanske ligger någon inne med lite ”inside information” om var priset kommer landa på dessa två, är speciellt intresserad i x34p då den verkar vara mycket lättare att komma åt då det finns många återförsäljare som säljer skärmen. Givetvis kommer jag överväga de andra skärmarna om priset faller mer på de andra skärmarna du nämnde.

Med vänlig hälsning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är också ute efter en ultrawide till black friday,

https://www.computersalg.se/i/1983037/lg-34uc79g-b-led-sk%C3%...

Denna hittar jag dock ingen direkt black friday rea men rätt schysst pris? 144hz också för den som vill ha det. Denna funderar jag på skarpt. Någon som har några andra tips till oss?

Visa signatur

KÖPES:MINIMUM 24 TUMS SKÄRM MED MINST 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av iqser:

Är också ute efter en ultrawide till black friday,

https://www.computersalg.se/i/1983037/lg-34uc79g-b-led-sk%C3%...

Denna hittar jag dock ingen direkt black friday rea men rätt schysst pris? 144hz också för den som vill ha det. Denna funderar jag på skarpt. Någon som har några andra tips till oss?

Låg upplösning...

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew