Warcraft III: Reforged får stöd för kartor från originalet

Permalänk
Melding Plague

Warcraft III: Reforged får stöd för kartor från originalet

Genom åren har det släppts ett stort antal användarskapade kartor till Warcraft III, något Blizzard hoppas kunna ta vara på och stödja i nyversionen av spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Here we go! TD, TW, Footman och alla andra juveler! Ska bli sjukt roligt att få återuppleva alla kartor man spenderade hundratals timmar på!

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ohdear:

Here we go! TD, TW, Footman och alla andra juveler! Ska bli sjukt roligt att få återuppleva alla kartor man spenderade hundratals timmar på!

Satan va jag lagt timmar på WC3

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

@tvelander: och fler blir det!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Micke2013-07-24:

@tvelander: och fler blir det!

har nog 10-12k games i bara Dota 1 map ^^

Sen ska vi inte prata om alla TD, WMW och Enfo, Line tower wars etc

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skäggig legend

omg omg omg omg

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

kodo tag <3 <3 <3

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Där gick mitt intresse från 0 till 100 på en sekund, märklig upplevelse.
Ser fram emot Gem TD!

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrauzDragon:

Där gick mitt intresse från 0 till 100 på en sekund, märklig upplevelse.
Ser fram emot Gem TD!

Gem TD finns till SC2 också. Nu är det så länge sen jag spelat WC3 versionen så kommer inte ihåg om det är exakt samma torn, men i övrigt känns det som samma. Förutom att det inte finns "slates" (kraftfälten eller vad man ska kalla det) som det gick att nästan permastunna bossen med om man hade flera i samma område.

TDs som man ska maze'a i är mina favoriter. Tyvärr finns det inte allt för många som är balanserade/bra. Så vet inte om det ger så mycket att man kan spela gamla maps då man redan klarat av de som är något att ha

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot vanlig 1v1 och 2v2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Pudge wars var helt fantastiskt när man nattgibbade och var lite skön i skallen runt 4-5 på morgonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Inaktiv

Mummzigt värre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Gem TD finns till SC2 också. Nu är det så länge sen jag spelat WC3 versionen så kommer inte ihåg om det är exakt samma torn, men i övrigt känns det som samma. Förutom att det inte finns "slates" (kraftfälten eller vad man ska kalla det) som det gick att nästan permastunna bossen med om man hade flera i samma område.

TDs som man ska maze'a i är mina favoriter. Tyvärr finns det inte allt för många som är balanserade/bra. Så vet inte om det ger så mycket att man kan spela gamla maps då man redan klarat av de som är något att ha

Jag älskade cube defense. Den kunde man mazea ordentligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ohdear:

Here we go! TD, TW, Footman och alla andra juveler! Ska bli sjukt roligt att få återuppleva alla kartor man spenderade hundratals timmar på!

Shit, don't get me started on TD. Har lagt så sinnessjukt mycket tid på allehanda Tower Defenses sedan Starcraft och senare Warcraft 3. Legion TD och Element TD. <3 Farväl fritid.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Kotan:

Förutom att det inte finns "slates" (kraftfälten eller vad man ska kalla det) som det gick att nästan permastunna bossen med om man hade flera i samma område.

Jo det stämmer, man borde ha typ tre ancient slates för att fånga bossen en längre stund. o:
Visste inte att det fanns en SC2 version, men det låter inte lika roligt utan slates.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Jag älskade cube defense. Den kunde man mazea ordentligt.

Hmm, vet inte om jag spelat den. Beror väl på hur ny den är också, har nog inte spelat WC3 TD på ~10 år
Fast såg att det fanns till SC2 också. Kanske måste prova, har tyvärr slarvat bort mina WC3 keys innan man band dom till bnet konto.

Skrivet av TrauzDragon:

Jo det stämmer, man borde ha typ tre ancient slates för att fånga bossen en längre stund. o:
Visste inte att det fanns en SC2 version, men det låter inte lika roligt utan slates.

Mjaa funkar ändå, nog har man bränt ett bra antal timmar i det.
Finns olika svårighetsgrader och scoreboard osv. GemTD är ju rätt intressant tills man hittat sin ultimata maze, binda ihop de olika punkterna så de måste in och ut ur mazen några ggr. Men sen är det ju tyvärr lite väl mycket rng med slumpade gems. Så de 2 svåraste insane/absurd kan man faila bara pga otur.

Synd att Blizzard inte lyckades med SC2 custom map interface, så svårt att hitta bra grejer. Utöver att det är väldigt dött också. (Men det kanske beror på att Blizzard måste godkänna maps i SC2?)
Inte som på gamla goda WC3 tiden

Edit: En rätt okej maze TD, undrar om det inte funnits liknande till WC3, men finns till SC2 iaf.
Battle of Bel'shir - den funkar också solo och med kompisar. Där får man inte vara rädd för att maze'a

Just ja, GemTD, har för mig att i WC3 gick det inte köra solo standard? Har för mig att jag gick in och editerade victory condition så det gick att köra solo. Eller om det var nån annan map.

Kan ha varit Warhammer 40k TDn jag editerade. https://www.epicwar.com/maps/8904/
Den är också bra även om alla raser tyvärr ej klarar sig solo, för tror den var gjord för 2+ pers.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Synd att Blizzard inte lyckades med SC2 custom map interface, så svårt att hitta bra grejer. Utöver att det är väldigt dött också. (Men det kanske beror på att Blizzard måste godkänna maps i SC2?)
Inte som på gamla goda WC3 tiden

Ja det är synd att SC2 inte verkade få alls samma fart som WC3 fick...

Vet att BrotherLaz som är IMO den bästa moddaren nånsin(median xl mod till d2) försökte till SC2 men gav upp för hela systemet runt custom games var helt kass. Har för mig att det var något i stil med att dom inte dök upp i listorna över banor som spelades, eller nåt annat dumt.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Avstängd

WMW here we come

Permalänk
Medlem

Så länge inte spelet blir lidande så varför inte. Att det är så pass bakåtkompatibelt är riktigt önskvärt men jag undrar om inte blizzards utvecklare binder upp båda händerna bakom ryggen för denna feature.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt!

WC3 är något jag spelat sen det släpptes, och spelar än idag. Vill inte veta hur många timmar jag spenderat på det..

Och jag har fortfarande inte spelat igenom kampanjen

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Ja det är synd att SC2 inte verkade få alls samma fart som WC3 fick...

Vet att BrotherLaz som är IMO den bästa moddaren nånsin(median xl mod till d2) försökte till SC2 men gav upp för hela systemet runt custom games var helt kass. Har för mig att det var något i stil med att dom inte dök upp i listorna över banor som spelades, eller nåt annat dumt.

Undrar om det inte var/är så att man måste få Blizzard att godkänna innan den laddas upp. Medans i WC3 kunde vem som helst använda editorn och starta ett custom game så fick övriga deltagare ladda ner från den som startat spelet.

Finns väl säkert diverse risker med det, men det gjorde ju så att det var 1000ggr lättare att lansera en map som man gjort.
Och gav alla spelare större utbud även om det var mycket skit. Ungefär som CS förut.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Fasen va gött. Vi lirar det fortfarande på lan, men pga att 1/3 av skärmen tas upp av inventoriet mm så brukar man tröttna efter ett tag. Detta var den bästa nyheten i år LÄTT

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Undrar om det inte var/är så att man måste få Blizzard att godkänna innan den laddas upp. Medans i WC3 kunde vem som helst använda editorn och starta ett custom game så fick övriga deltagare ladda ner från den som startat spelet.

Finns väl säkert diverse risker med det, men det gjorde ju så att det var 1000ggr lättare att lansera en map som man gjort.
Och gav alla spelare större utbud även om det var mycket skit. Ungefär som CS förut.

Så mycket skit-maps minns jag inte att det varit till WC3. Då är det ju bra många fler halvtaskiga maps som folk försökt porta från WC3 till SC2 exempelvis. SC2 mapeditor skulle ju vara mycket kraftfullare men det har man inte sett mycket av. Några guldkorn finns men ännu mera skräp. Grejen i WC3 var väl att dåliga maps inte "hostades" och försvann därmed. I SC2 verkar ju allt som godkänts en gång listas så det är mycket mer skit att bläddra igenom för att hitta spel att hoppa in i.

Permalänk
Medlem

Juste! Kodo tag är kurragömma från datorstyrda Kodos!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Gem TD finns till SC2 också. Nu är det så länge sen jag spelat WC3 versionen så kommer inte ihåg om det är exakt samma torn, men i övrigt känns det som samma. Förutom att det inte finns "slates" (kraftfälten eller vad man ska kalla det) som det gick att nästan permastunna bossen med om man hade flera i samma område.

TDs som man ska maze'a i är mina favoriter. Tyvärr finns det inte allt för många som är balanserade/bra. Så vet inte om det ger så mycket att man kan spela gamla maps då man redan klarat av de som är något att ha

Slates fanns i tidigt i wc3 versionen med Däremot finns det supertorn i sc2 som jag är rätt säker på inte finns i wc3 versionen.
Du har Greater av tex opal, men i sc2 kan man ju bygga tex super china jade med.

Kommer ihåg wc3 när man kunde stacka ancient slates ^^ 3 st så kunde man permastunna en boss

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att spela alla fantastiska moddar, td:s, utter party, bleach vs one piece, zombie defence och många mer! Längtar!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Mitt enda egentliga minne från wc3 är från lan, min första spelomgång, det är något hero-läge med sagan om ringen-tema. Någon gastar gång på gång över hela lokalen "Vem fan är Boromir?!". Tydligen gjorde jag bort mig. 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Custom maps, here I come!

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Keeper of Traditions

Undrar vad Valve säger när DotA 1.5 (?) kommer då

Många av dessa moddar finns för övrigt redan i DotA 2, men populariteten för moddar som dessa har helt enkelt försvunnit, tyvärr.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Fan vad gött. Ser fram emot att lira X Hero Siege, MooMoo, SoS TD, Elemental TD och alla andra sköna maps. Impossible Bosses!

Visa signatur

Serenity now