FZ testar Red Dead Redemption 2 – Rockstar levererar värld och handling utan motstycke

Permalänk
Melding Plague

FZ testar Red Dead Redemption 2 – Rockstar levererar värld och handling utan motstycke

Två år och lika många förseningar senare släpper Rockstar Games inom kort Red Dead Redemption 2. Spelet recenseras nu av FZ, och enligt dem lever det upp till alla förväntningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade tänkt vänta med att spela det här. Recensionerna gör det ju inte lättare direkt.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Bethesda har ju en del att leva upp till i TES6 efter först TW3 och nu detta.

Vilda västerntemat är normalt inte min grej, men det här är ganska inbjudande ändå.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Jag kan inte vänta tills det släpps till PC så jag kommer köpa xbox one x bara för det här spelet

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Jag hatar mitt liv! Jag vill inte köpa en konsoll för att spela det här! Gnnnnnnnnhhhh!

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Jag väntar på PC. Är sjukt sugen på att köpa en konsol för att kunna spela det här men då känns det som jag gör självmål för oss som vill se det på PC. Det ska inte gå att få över spelare till plattformar på grund av exklusiva spel. Ja, om det nu inte är en studio som ägs av Microsoft, Nintendo eller Sony då förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag väntar på PC. Är sjukt sugen på att köpa en konsol för att kunna spela det här men då känns det som jag gör självmål för oss som vill se det på PC. Det ska inte gå att få över spelare till plattformar på grund av exklusiva spel. Ja, om det nu inte är en studio som ägs av Microsoft, Nintendo eller Sony då förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gör detsamma, vore tråkigt att spela ett sånt här spel med nedställd grafik och strypt FPS... Håll ut!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis kommer det en bundle med One X eller PS4 Pro + RDR2 under black friday Jag håller tummarna!

Permalänk
Medlem

Häst-animationerna fick ett eget plus. Jag tyckte dom såg stela och begränsade ut när han red runt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Väntar precis som alla andra på PC-versionen, har ibte haft en konsol sedan första wii, och är inte sugen på att skaffa en nu heller...är det bekräftat att de nät kommer till PC, eller är det fortfarande bara spekulationer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Jag hade tänkt vänta med att spela det här. Recensionerna gör det ju inte lättare direkt.

Samma här, måste införskaffa ny TV och ljudsystem först... black friday är lååångt bort i nuläget... Dessutom vill jag ju gärna köra det på ett Xbox one X istället för mitt S, men då kommer frugan säkert gå bananas om det ska införskaffas ett sådant också..

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Inaktiv

Red Dead Redemption 2 kommer nog till PC något år efter att GTA 6 har kommit till konsolerna.
Och det lär vara lika buggigt som GTA 5 var i början till PC.

Så det blir självklart att köpa Red Dead Redemption 2 till konsolen redan imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Världen är självklart även fylld till bredden

*brädden. Brädd = kant, rand (så ett glas som är "fyllt till brädden" är fyllt så att det är på gränsen till att rinna över). Eftersom "bredd" är ett vanligare ord så är det många som skriver fel på det uttrycket.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Adrenochrome:

Väntar precis som alla andra på PC-versionen, har ibte haft en konsol sedan första wii, och är inte sugen på att skaffa en nu heller...är det bekräftat att de nät kommer till PC, eller är det fortfarande bara spekulationer?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte bekräftat, men det finns mycket som tyder på det. Rockstar brukar släppa sina spel på PC (första RDR var ett undantag) och det bygger på samma motor som GTA V, som ju också kom till PC. Vad jag har förstått var första spelet så "dåligt" gjort rent kodmässigt att det i princip var omöjligt att porta till PC.

Skrivet av Ureet:

*brädden. Brädd = kant, rand (så ett glas som är "fyllt till brädden" är fyllt så att det är på gränsen till att rinna över). Eftersom "bredd" är ett vanligare ord så är det många som skriver fel på det uttrycket.

Haha, skriver alltid fel. Även om jag vet att det ska vara brädden. Tack för rättelsen!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Köper på Playstation vid release, är det riktigt bra gameplay köper jag det säkert på PC vid en senare sån release också bara för grafikupplevelsen.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

GTA 5 har ju gjort bra ifrån sig i STEAM minst sagt så vore underligt om de dissar oss nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag väntar på Katrin Zytomierskas recension.

Permalänk
Medlem

Snääääla tomten, säg åt Rockstar at rappa på med PC versionen!

Tack på förhand!
/snällaste pojken i världen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av hunkaboy86:

Jag kan inte vänta tills det släpps till PC så jag kommer köpa xbox one x bara för det här spelet

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/XONEX1TB/...

Du får både Red Dead Redemption 2 och Call of Duty: Black Ops 4 nu vid köp utav Xbox One X.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Jag kan inte vänta tills det släpps till PC så jag kommer köpa xbox one x bara för det här spelet

Samma här.
Denna typ av spel vill jag dessutom hellre njuta av tillbakalutad i soffan än sittandes vid skrivbord!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Jag förbeställde PS4 versionen på Elgiganten för nån vecka sedan, hoppas verkligen att det kommer imorrn.
Första gången på säkert 10år jag inte köper ett spel digitalt, tänkte inte på att man måste både vänta på posten och sen installera skiten, köper man det digitalt så hade det ju redan suttit på HDDn och väntat på att låsas upp.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

Samma här.
Denna typ av spel vill jag dessutom hellre njuta av tillbakalutad i soffan än sittandes vid skrivbord!

Skickades från m.sweclockers.com

enkelt, PC kopplad till TV via HDMI, Xbox One kontroll, profit!

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Jag förbeställde PS4 versionen på Elgiganten för nån vecka sedan, hoppas verkligen att det kommer imorrn.
Första gången på säkert 10år jag inte köper ett spel digitalt, tänkte inte på att man måste både vänta på posten och sen installera skiten, köper man det digitalt så hade det ju redan suttit på HDDn och väntat på att låsas upp.

Bättre att köpa fysiska versionen ju, klara av det på konsollen sälj skiten sedan och skaffa den riktiga versionen på PC sedan:D

Permalänk
Medlem

Tänker inte köpa en konsol för bara spela ett spel. Så får snällt vänta på PC versionen då.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt att vänta till Pc versionen släpps, men jag misstänker att det släppet är väldigt långt fram i tiden.
Att spela på min gamla Xbox One (ej X) känns inte aktuellt, så jag tänker nog ta tillfället i akt och inhandla en PS4 Pro då Playstation har en hel del exklusiva spel som jag har velat spelat länge (nya Spiderman, God Of War 4, Uncharted och Horizon Zero Dawn)

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Förhoppningsvis kommer det en bundle med One X eller PS4 Pro + RDR2 under black friday Jag håller tummarna!

https://www.webhallen.com/se/product/291370-Playstation-4-Pro...
Antar att du menar en sådan eller en med ett skin på?

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av SellahiR:

Häst-animationerna fick ett eget plus. Jag tyckte dom såg stela och begränsade ut när han red runt

Håller på med hästar IRL och tyckte animationerna var bra jämfört med andra spel. Speciellt i vissa rörelser, som när hästen går i sidled eller vänder. Dock ser det otroligt fult ut när hästen galopperar. Ser ut som att hästen trippar jämfota och har alldeles för kort språng för att springa så snabbt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra betyg men de får inte en krona från mig förrän PC-versionen finns på Steam

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

Är inget riktigt spel om det inte säljs till PC

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Dags att sno min sons ps4 från hans rum. 😈

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6