Permalänk

Dator + skärm för 35k

Hello!
Vad tror ni om detta bygge?
Något som är galet?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11901389/

Permalänk
Medlem

@cowabunga: Det enda jag kan se är att du valt en äldre cpu. 9000 serien har släpps, rekommenderar 9700k. Kan vara så att du ej valt den på grund av att den är slut överallt?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Hitta bättre RAM-Minne 3000+

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

@cowabunga: Det enda jag kan se är att du valt en äldre cpu. 9000 serien har släpps, rekommenderar 9700k. Kan vara så att du ej valt den på grund av att den är slut överallt?

Ja den verkar omöjlig att få tag på!
Dumt att inte vänta?

Känns moderkort osv ok?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Oliver94:

Hitta bättre RAM-Minne 3000+

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du i högre Hz?
Gör det stor skillnad alltså?

Permalänk

@cowabunga: Vad ska du göra med din dator som kräver ett 2080 Ti för en 27" skärm? Ett 1080 Ti kostar väl ungefär hälften så mycket, blir många flaskor öl för de pengarna. Bara en tanke, jag har såklart full förståelse om du bara vill ha det bästa nu när du bygger nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Menar du i högre Hz?
Gör det stor skillnad alltså?

Högre Mhz, du kmr inte att märka något själv men när du ändå lägger en del på datorn ska du inte snåla där.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Menar du i högre Hz?
Gör det stor skillnad alltså?

Gör inte jättestor skillnad, men standard hastigheten på z370 är 2666Mhz, så det är väl det minsta du bör ha.

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

@cowabunga:

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Ja den verkar omöjlig att få tag på!
Dumt att inte vänta?

Känns moderkort osv ok?

Skickades från m.sweclockers.com

Hade jag varit du och köpt saker för 35k så skulle jag ej vilja ha förra generationens cpu, men det sitter nog mer i huvudet hos mig. Den nya generationen är ca 5-10% snabbare i spel, så det är inte mycket, men det är som sagt huruvida du bryr dig om ifall du har gammal hårdvara eller ej.

Moderkortet är absolut ok. Däremot om du väljer att invänta 9700k/9900k så rekommenderar jag att du väljer ett moderkort med z390 chipset så har du även nyaste på den fronten.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Stort tack för alla svar! Nu blir det att plocka upp komponenterna!