Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon159643:

Jag har inte röstat ännu, då jag ej bestämt har mig.. Men jag har god tid på mig att fundera lite till, sedan går jag till vallokalen.

Ja det går bra men inte om du tänkte rösta i årets riksdagsval.
Du är ute i god tid inför EU-valet 2019

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Postnord har tydligen inte levererat en massa förtidsröster.

Permalänk
Medlem

Röstade vid 15-tiden och det var förvånansvärt lugnt, en del kö men förväntade mig värre.
Märkte av en del kommentarer över vad vissa plockade för valsedlar i kön.
Vore bra ifall folk kunde plocka valsedlar utan att folk ser över axeln. Jag personligen har inga problem med det, men jag märkte hur många var besvärade.

Permalänk

Ställde mig i kön till vallokalen kl 19 och var klar ca 20:10, har aldrig varit med om såna här köer tidigare.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Postnord har tydligen inte levererat en massa förtidsröster.

Är man förvånad?

Skrivet av Stefanp67:

Ställde mig i kön till vallokalen kl 19 och var klar ca 20:10, har aldrig varit med om såna här köer tidigare.

Läst om det tidigare idag. Kanske vi kommer se en stor ökning i valdeltagandet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Förtidsröstade för några veckor sedan.

Det tuffaste för mig har varit att jag råkade nämna vilket parti jag funderade på för min syster, något som resulterat i en våg av hatiska kommentarer och anklagelser att jag praktiskt taget kommer bidra till att hon och hennes framtida barn kommer att bli styckmördade av "nazister".

Mitt tips till alla andra... säg aldrig vad ni har för politisk ställning till andra människor...

Olyckligt nog så finns det många som förlorar kontakt med vänner och familjemedlemmar pga politiska ställningar man har. Tragiskt att man inte försöker förstå deras position och åsikt och acceptera det utan man stämplar direkt och klipper banden.

Permalänk
Medlem

Tur att man sparade sina röstsedlar som man fick med Posten. Tog med två uppsättningar från två partier och lade tillbaka de jag fick över bland de andra röstsedlarna.
Här ska inget slängas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peite:

Tur att man sparade sina röstsedlar som man fick med Posten. Tog med två uppsättningar från två partier och lade tillbaka de jag fick över bland de andra röstsedlarna.
Här ska inget slängas!

Vad jag fått höra bränns alla överblivna valsedlar (troligen dessa vi använt och röstat med sen när valet är över). Miljö någon (är någon mer fanatisk/religion liknande orsak till dessa ska brännas tydligen vad jag hört)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad jag fått höra bränns alla överblivna valsedlar (troligen dessa vi använt och röstat med sen när valet är över). Miljö någon (är någon mer fanatisk/religion liknande orsak till dessa ska brännas tydligen vad jag hört)?

Nja valsedlar som använts (alltså som röstats med) under valet sparas under minst mandatperioden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Nja valsedlar som använts (alltså som röstats med) under valet sparas under minst mandatperioden.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej då är det bara oanvända som bränns då och nya görs inte på returpapper :/ Något snedvriden värld idag, vi ska tänka på mijön i allt med så fort det är val eller politiker är miljön i andra hand.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad jag fått höra bränns alla överblivna valsedlar (troligen dessa vi använt och röstat med sen när valet är över). Miljö någon (är någon mer fanatisk/religion liknande orsak till dessa ska brännas tydligen vad jag hört)?

Instruktioner om hur materialtet ska hanteras taget från från

HANDBOK
Kommunens uppgifter vid valen 2018
Val till riksdag, kommunfullmäktige och landstingsfullmäktige

13.5 Överblivet valmaterial
Efter att valet vunnit laga kraft brukar frågan ställas om vad som ska sparas eller kastas.

Sparas under valperioden
Fönsterkuvert
Omslag – kartong
Omslag – påse
Valförseglingar
Valkassar
Valkuvert
Valsedelsställ
Valsigill
Ytterkuvert för budröst

övrigt material, Kastas/till återvinning
Allt informationsmaterial till väljarna
Budröstningsmaterial
Brevröstningsmaterial
Handledning för röstmottagare
Protokoll vallokal
Valsedlar

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Okej då är det bara oanvända som bränns då och nya görs inte på returpapper :/ Något snedvriden värld idag, vi ska tänka på mijön i allt med så fort det är val eller politiker är miljön i andra hand.

Nja, de som inte används återvinns väl? Det är de gamla (från förra valet) som bränns.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Bra diskuterat! Kul att tråden sköter sig så pass bra!

Nu låser jag tråden för natten då inga moderatorer är tillgängliga för att hålla koll.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin