Apple håller Iphone-event den 12 september

Permalänk
Melding Plague

Apple håller Iphone-event den 12 september

Det blir nya Iphone-modeller från Apple i år – igen! Den här gången äger evenemanget rum den 12 september och årets ledtråd är rund.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Vad jag skulle vilja ha på iPhone.

Usb C. Kom igen det finns ingen mening med en egen ström/datakabel idag.
En billigare iPhone med iphone flärk, där man kan dölja kanterna. (man utnyttjar ytan till symboler)
Fingeravtryckläsare i skärm, otroligt grymt.
Helskärm på framsidan, otroligt grymt. Speciellt om det fungerar bra.
Bättre batteri, samma på önskemål precis alla andra smartphones.
Bättre kamera är aldrig fel, samma önskemål på precis alla smartphones
Bättre cpu, men iPhones är extremt snabb. Men att göra den extremt strömsnål vore ej fel.

*edit*
Om man klickade på länken fick man information om vad vilka mobiler som troligen presenteras. Inget direkt häpnadsväckande tyckte jag, men helskärm på framsidan ligger nog några år fram i tiden.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för dual simkort!

Permalänk
Medlem

Blir inget köp förrän de tagit bort den där förbannade kanten upptill.

Permalänk
Medlem

Personligen kan jag inte bli mer uttråkad än av en ny telefonrelease. Vem fan bryr sig? Tydligen många med tanke av inläggen i alla trådar men för mig är det numera blaahh. Sitter med en Samsung S7 och den lär leverera det jag behöver minst fen år till...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Rekl3M: Man märker inte av kanten, jag har haft en X sen december och ytan bredvid "notchen" används för klocka, operatör och signalstyrka. Det är inte mindre skärm det är extra skärmyta.

Edit* Mer -> Mindre

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Det man sett av läckorna så ser det väl inte direkt spännande ut.
Inga direkta nyheter, samma gamla.
Och någon rund apple watch lär man inte se heller, samma tråkiga fula miniräknare

Kanske man har fel, men ser inte ut så

Skrivet av Miljon3:

@Rekl3M: Man märker inte av kanten, jag har haft en X sen december och ytan bredvid "notchen" används för klocka, operatör och signalstyrka. Det är inte mindre skärm det är extra skärmyta.

Edit* Mer -> Mindre

Både ja och nej, du har mindre information i "statusbaren" då den är mycket mindre, och måste därför dra ner för att se mer.
Mer skärmyta totalt sett, mindre information.

Notch märks av när man använder något som täcker skärmen, rätt logiskt

Permalänk
Medlem

Exclusive: This is ‘iPhone XS’ — design, larger version, and gold colors confirmed: https://9to5mac.com/2018/08/30/2018-iphone-xs-design-larger-v...

Exclusive: Apple Watch Series 4 revealed — massive display, dense watch face, more: https://9to5mac.com/2018/08/30/exclusive-apple-watch-series-4...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd

Apple gör oss inte besvikna nästa Iphone måste kosta 20 000kr och inte bara ha iris scanner utan även DNA avläsare. för ytterligare 10 000 kr i månaden så till kommer en Apple arbetare som personligen bär med sig en ryggsäck med externt batteri då batteritiden bara är 30 minuter och måste ha minst 30% på batteriet hela tiden annars så försvinner garantin.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Exclusive: This is ‘iPhone XS’ — design, larger version, and gold colors confirmed: https://9to5mac.com/2018/08/30/2018-iphone-xs-design-larger-v...

Exclusive: Apple Watch Series 4 revealed — massive display, dense watch face, more: https://9to5mac.com/2018/08/30/exclusive-apple-watch-series-4...

Det hade inte varit fel om det om AWS4 stämmer. För egen del blir det nog att byta ut series 2 klockan.

Permalänk
Medlem

Överdrivna priser (även för att vara Apple) och få nyheter gör att jag mest ser fram emot iOS 12 den här gången, om nu inte alla läckor missat något banbrytande.
Tydligen ligger fokus i år primärt på att göra mjukvaran snabbare och stabilare. Nya funktioner får vänta till iOS 13.
Tycker det blir bra för egen del.
Min iPhone 8 Plus håller bra ett år till med ett mer optimerat operativsystem.

Permalänk
Medlem

Gäsp, om nu Apple inte skulle komma ut med något otroligt groundbreaking.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Kör för tillfället iphone 6s plus. Prestandan är bra än och med det nya batteriet så klarar jag mig 1,5-2 dagar. Ny klocka skulle det väl vara isåfall. Den första börjar kännas seg.
Hoppas på dual-sim. Så kommer jag bli väldigt sugen på köp för att slippa både jobbmobil och privat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

This is the best iPhone ever!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Gäsp, om nu Apple inte skulle komma ut med något otroligt groundbreaking.

Det är ju precis det dom gör varenda gång enligt dom själva

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Vad jag skulle vilja ha på iPhone.

Usb C. Kom igen det finns ingen mening med en egen ström/datakabel idag.
En billigare iPhone med iphone flärk, där man kan dölja kanterna. (man utnyttjar ytan till symboler)
Fingeravtryckläsare i skärm, otroligt grymt.
Helskärm på framsidan, otroligt grymt. Speciellt om det fungerar bra.
Bättre batteri som precis alla smartphones.

Håller med. Min senaste MBP laddades via USB-C, men lite ironiskt att min ännu nyare iPhone inte kunde. Hade varit grymt smidigt med samma laddsladd till alla prylar, och inte minst från Apple själva.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

usb-c vore en bra start.
Skrota den där värdelösa lightning kontakten, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Det är ju precis det dom gör varenda gång enligt dom själva

Aha följer inte aktivt med iHype.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot AWS4 med LTE!

Fungerar det med Telia eller Telenor så blir det en sådan. 😊

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Kan dom inte byta logga? Ett äpple nån tuggat i känns så 70-tal liksom.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Jag vill ha tillbaka det klassiska regnbågsfärgade äpplet (som på min Apple II Europlus)! 😊

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Dags att se hur nästa års Android-lurar kommer se ut.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

I'm hyped! Blir att byta ut min nuvarande. Att det blir USB-C känns föga troligt, Apple lever ju tyvärr mycket på att sälja kringutrustning. På frågan, vem bryr sig om en telefon här? Ehm, många? Jag spenderar klart många timmar vid min telefon som jag tror många gör, sen vad man använder den till är en annan sak, men jag gillar teknik och en ny release är alltid intressant.

Apple överdriver oftast sina innovationer, men även om de är tvåa på bollen så gör de oftast tekniken bra. Jag är inget fan av Apple i övrigt, men har haft deras telefoner i så många år att det mer har blivit av en vana. Kör andriod för jobbluren och tycker minst lika bra om dessa.

Kommer Apple vara häpnadsväckande bra? Mja, troligtvis bättre än konkurrenterna eftersom de släpper sin föaggskeppstelefon nu. Kommer nästa telefon vara bättre med Android? Troligen.

Känns som att det är lite som AMD vs. Nvidia varje år :>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Dags att se hur nästa års Android-lurar kommer se ut.

Jaså. Du menar att Iphone kommer ha fingeravläsare i skärmen?
Coolt.

Permalänk
Medlem

Rund. Hmm..
Hemknappen och AUX uttag? Isåfall blir det tryck på köpknappen direkt. Annars behåller jag min 6s tills Apple släpper en telefon med de funktionerna. Egentligen de enda fysiska funktionerna jag är i behov av på min telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Nätälskare:

Håller tummarna för dual simkort!

Skulle bli mycket förvånad om det någonsin släpps en iPhone med det. Tror snarare att Apple kommer gå i motsatt riktning och löda fast SIM-kortet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Den kommer ha wireless charging om jag förstod bilden rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Personligen kan jag inte bli mer uttråkad än av en ny telefonrelease. Vem fan bryr sig? Tydligen många med tanke av inläggen i alla trådar men för mig är det numera blaahh. Sitter med en Samsung S7 och den lär leverera det jag behöver minst fen år till...

Håller verkligen med! Sitter idag med en iphone 5S och ärligt talat så är den enda nya funktionen jag saknar är att prestandan ska hänga med lite bättre. Tycker även att min iphone 5S ser bättre ut en varenda iphone modell efter, även om det är lite tjocka kanter runt skärmen. Känns sådär att lägga 10k på en mobil och känna att det inte hänt något väsentligt på 5år.

Skrivet av Dax1:

Den kommer ha wireless charging om jag förstod bilden rätt.

Har väl dom senaste redan?

Permalänk
Medlem

Hade ju hoppats på en SE version men det kan man väl glömma...

Skickades från m.sweclockers.com