Permalänk
Medlem

Nätverk router till 100/100

Tja vill gärna utnjytta mitt 100/100 till max men får inte det med routern fråm Telia. Får ut max 80/60 och då är det en bra dag. Har ni några tips på någon router?

Permalänk
Medlem
Skrivet av V3N:

Tja vill gärna utnjytta mitt 100/100 till max men får inte det med routern fråm Telia. Får ut max 80/60 och då är det en bra dag. Har ni några tips på någon router?

100/100 är inte särskilt krävande, och med ISPs egna router borde du faktiskt få ut det. Pröva att kontrollera vad den faktiska hastigheten är. Koppla datorn direkt till fiberuttaget och kör bredbandskollen.se så ser vi om det är någon nämnvärd skillnad, för då kan det vara som du säger; Det är något med routern.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Får du ut 80/60 med kabel eller wifi?
Den du fått från Telia bör hantera 100/100 utan bekymmer.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

100/100 är inte särskilt krävande, och med ISPs egna router borde du faktiskt få ut det. Pröva att kontrollera vad den faktiska hastigheten är. Koppla datorn direkt till fiberuttaget och kör bredbandskollen.se så ser vi om det är någon nämnvärd skillnad, för då kan det vara som du säger; Det är något med routern.

Återkommer med tester.

Skrivet av Elghinnarisa:

Får du ut 80/60 med kabel eller wifi?
Den du fått från Telia bör hantera 100/100 utan bekymmer.

Kabel. För att wifi kan jag ju glömma vi är några stycken som kör med mobiler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

100/100 är inte särskilt krävande, och med ISPs egna router borde du faktiskt få ut det. Pröva att kontrollera vad den faktiska hastigheten är. Koppla datorn direkt till fiberuttaget och kör bredbandskollen.se så ser vi om det är någon nämnvärd skillnad, för då kan det vara som du säger; Det är något med routern.

Yep det är inget fel på routern får ut samma hastighet fast nu fick jag ut 90/84 så jag ä väl nöjd men skulle ju vilja ha 98+ på båda så de är väl tråkigt