Permalänk
Medlem

E-sport och spel inom LSS

Tjenare!

Tidigare i år startade jag en tråd om mitt projekt där jag ville introducera datorspel till personer med funktionsnedsättning.
Tyvärr fick tråden ingen uppmärksamhet och jag kände själv att jag hade inte så mycket att visa så jag la inte ner mer tid på den tråden.

Nu har jag dock lyckats hitta lite lokala sponsorer och även fått tillstånd av chefen att köpa in lite prylar då det verkligen har tagit fart!

Vi har en hemsida där vi laddar upp videos/lite foto på vad vi gör. Innan många rynkar på näsan så lova mig att ni tittar in Lennarts lastbilsvideos. Min far som är väldigt barsk och inte så mycket humor började faktiskt flina åt videon.

Vill tillägga att detta är inte för att få views eller prenumeranter då vi absolut inte kan eller får tjäna pengar på våra videoklipp. Detta är endast för att deltagarna ska få känna på hur det är att vara "youtuber" "content creator" osv.

Vår hemsida är

www.liteav-varje.nu (Jag rekommenderar starkt att kolla in UPP(OCH NED)KÖRNING videon med Lennart)

Som sagt i tidigare tråden så välkomnar jag alla typer av bortskänkes grejer. Dock inget skräp då jag vill kunna leverera en schysst spelupplevelse till dom som inte har råd/möjlighet till det annars.

Har ni frågor eller funderingar bara hör av er!

mvh Marcus och LiteAvVarje!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Hehe, full gas hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre72:

Hehe, full gas hela tiden

Haha ja roliga med just Lennart är att han är super seriös hela tiden! Han är övertygad om att han är den bästa lastbilschauffören i världen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Riktigt kul å se. Bra jobbat!

Mvh
Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

@cusah: Jo, inte lätt alltid, känner och har jobbat med liknande personer, kul nästan jämt.
En är sagolikt glad vid bilar, kan allt om alla bilar och gamla regnummer som hans kompisar har haft på deras bilar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Riktigt kul å se. Bra jobbat!

Mvh
Marcus

Tack så mycket

Skrivet av Pierre72:

@cusah: Jo, inte lätt alltid, känner och har jobbat med liknande personer, kul nästan jämt.
En är sagolikt glad vid bilar, kan allt om alla bilar och gamla regnummer som hans kompisar har haft på deras bilar

Hehe ja bättre "jobb" kan jag inte önska mig

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

@cusah: Försök att lägga upp fler filmer på er hemsida, lockar fler att titta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre72:

@cusah: Försök att lägga upp fler filmer på er hemsida, lockar fler att titta.

Lägger upp videos i deras takt så att säga. Sen är jag ensam att redigera och det är många videos att gå igenom!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Härligt initiativ!

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Otroligt bra jobb och väldigt fint att du gör detta. Filmerna är så otroligt hjärtliga och roligt klippta också, vid 1:30 in i filmen "UPP(OCH NED)KÖRNING" -Vad är det som gör Mercedes bäst? -Bra väghållning *klonk*. Jag håller full gas... går det fortare!

Helt underbart!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Fantastiskt roligt att se. Man får så mycket tillbaka när man jobbar med människor som har Superkrafter som jag kallar det (funktionsnedsättning). Min Sambo har jobbar som assistent så jag har träffat många individer.
Att få åka "raggarbil" på den årliga cruisingen tillhör höjdpunkten för många

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

Härligt initiativ!

Tack!

Skrivet av MadMantiz:

Otroligt bra jobb och väldigt fint att du gör detta. Filmerna är så otroligt hjärtliga och roligt klippta också, vid 1:30 in i filmen "UPP(OCH NED)KÖRNING" -Vad är det som gör Mercedes bäst? -Bra väghållning *klonk*. Jag håller full gas... går det fortare!

Helt underbart!

Haha ja hans kommenterar är riktigt härliga! Tack

Skrivet av Pimmp:

Fantastiskt roligt att se. Man får så mycket tillbaka när man jobbar med människor som har Superkrafter som jag kallar det (funktionsnedsättning). Min Sambo har jobbar som assistent så jag har träffat många individer.
Att få åka "raggarbil" på den årliga cruisingen tillhör höjdpunkten för många

Ja så är det Raggarbil är en stor favorit här med

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Skriver som ovanstående, grymt bra initiativ.
Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

@r0bz:

Tack så mycket!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Avstängd

Kul projekt! Hoppas att ni får mer respons denna gång.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Kul projekt! Hoppas att ni får mer respons denna gång.

Tack! Hoppas vi med

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Avstängd

Tyvärr har jag bara gamla grejer, annars hade jag gärna skänkt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Tyvärr har jag bara gamla grejer, annars hade jag gärna skänkt.

Uppskattar tanken Kör just nu ASTER multiseat på två datorer för att bli fyra. Dock en del krångel med det. Inte riktigt optimalt för att spela med men vi håller oss flytande

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cusah:

Uppskattar tanken Kör just nu ASTER multiseat på två datorer för att bli fyra. Dock en del krångel med det. Inte riktigt optimalt för att spela med men vi håller oss flytande

Har ni möjlighet att hämta, eller behöver sakerna skickas om man vill skänka något?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Har ni möjlighet att hämta, eller behöver sakerna skickas om man vill skänka något?

Lennart kan väl komma och hämta det med lastbilen?

Permalänk
Medlem

@Cusha Ni borde nog lägga in lite info på hemsidan om vem ni är och kanske även var ni är. Gissar kring Eslöv att döma av att ni verkar hälsat på brandstationen där men dumt behöva gissa

Permalänk
Medlem

Skånskan, självsäkerheten, klippningen och spelen gör detta till legendariska klipp redan
https://youtu.be/K6FpECGQO34?t=223
Krasch i buss, *skratt* därefter "Tysk kvalité" - Like a boss.

Jag bara väntar på någon compilation video av best moments från dessa plus framtida klipp.

Grymt initiativ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Har ni möjlighet att hämta, eller behöver sakerna skickas om man vill skänka något?

Om det är nära kanske jag kan hämta privat men annars är skicka att föredra

Skrivet av improwise:

Lennart kan väl komma och hämta det med lastbilen?

Haha då lär vi aldrig se några grejer

Skrivet av improwise:

@Cusha Ni borde nog lägga in lite info på hemsidan om vem ni är och kanske även var ni är. Gissar kring Eslöv att döma av att ni verkar hälsat på brandstationen där men dumt behöva gissa

Bra idé! Stämmer bra vi är från Eslöv

Skrivet av Dz2:

Skånskan, självsäkerheten, klippningen och spelen gör detta till legendariska klipp redan
https://youtu.be/K6FpECGQO34?t=223
Krasch i buss, *skratt* därefter "Tysk kvalité" - Like a boss.

Jag bara väntar på någon compilation video av best moments från dessa plus framtida klipp.

Grymt initiativ!

Haha ja det är mycket skratt när vi sitter tillsammans och klipper ihop klippen Tack

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti