Garderobsrensning: 27" QHD-skärm, chassin, minnen, H77-moderkort, etc

Permalänk
Medlem

Garderobsrensning: 27" QHD-skärm, chassin, minnen, H77-moderkort, etc

Vi ska få tillökning, så försöker rensa vindsförrådet och lägenheten från gammal hårdvara. Kommer nog mer framöver också

Om du hämtar på plats i Bagarmossen så väger det tyngre än mer pengar + skicka. Speciellt för de större grejerna (skärm, chassin.) Allt väl omhändertaget, men väl i bruksskick. Priserna går att diskutera, och speciellt om du köper flera grejer.

1. AOC Q2770

27" QHD (2560 x 1440). Lite plastig känsla i stativet, men bilden är kanon. Säljes endast pga uppgraderat till 4K. Kommer i sin låda, med strömkabel.

Pris: 1500 kr?

2. Asus P8H77-I

Mini-ITX moderkort, socket 1155 för 2:a/3:e generationens Intel Core-CPU:er. Kommer i sin låda med täckplåtar.

SÅLT

3. PicoPSU-150-XT

90W transformator från Seasonic ingår förstås också, men det kom jag på efter att jag tog bilden.

Pris: 300 kr?

4. FLIRC-SE (FLIRC Streacom Edition)

En FLIRC för intern montering. Förutom det som den vanliga FLIRC:en klarar av kan denna även väcka/starta datorn via IR.

Pris: 100 kr?

5. Pulse Eight HDMI CEC Adapter

Supernice pryl för att styra sin HTPC med TV:ns fjärr. Finns inbyggt stöd i Kodi på t.ex. Raspberry Pi. Mer info: https://www.pulse-eight.com/p/104/usb-hdmi-cec-adapter

Pris: 100 kr?

6. Lian-Li PC-Q25B Mini-ITX chassi

Bra NAS-chassi. Jag har satt i lite foam och gummimattor för att minska vibrationer eftersom jag hade så många diskar i det när det var i bruk. Kommer i sin kartong, med (tror jag) det mesta av tillbehören som följde med. Mer info: http://www.lian-li.com/pc-q25/

Pris: 500 kr?

7. Silverstone Fortress FT03 Micro-ATX chassi

Kommer i sin låda, med (tror jag) det mesta av tillbehören som följde med. Mer info: https://www.silverstonetek.com/product.php?pid=291

Pris: 500 kr?

8. D-Link DGS-1008D Gigabit Switch

8 portar.

Pris: 50 kr?

9. Apple USB tangentbord Intl. English

Pris: 300 kr?

10. Corsair XMS3 DDR3 PC10666/1333MHz CL9 2x4GB (CMX8GX3M2A1333C9)

SÅLT

11. Samsung DDR3 PC10600/1333MHz ECC Reg CL9 2x8GB (M393B1K70DH0-CH9)

Obs, registrerat ECC-minne.

Pris: 150 kr?

12. Gigabyte GA-H61N-USB3

Hittade också detta. Mini-ITX moderkort, med Intel Socket 1155, stödjer 2:a generationens Intel Core-CPU:er. Har inte originalkartong till detta. Mer info: https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-H61N-USB3-rev-10#ov

Pris: 200 kr?

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Asus P8H77-I - 200 kr
CMX8GX3M2A1333C9 - 100 kr
Plus frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan ge 200kr för Asus P8H77-I och hämtar såklart. Kan ta 2x4 GB kitet också för 100kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Asus P8H77-I - 200 kr
CMX8GX3M2A1333C9 - 100 kr
Plus frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Bitfenix:

Kan ge 200kr för Asus P8H77-I och hämtar såklart. Kan ta 2x4 GB kitet också för 100kr

Attans, jag hann PM:a @Potatissallad innan jag såg ditt svar.

Permalänk
Medlem

Bjuder 250:- För Pico-PSU om du kan tänka dig att skicka.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Proffsmoddare

Bjuder 250kr + frakt för Asus P8H77-I.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

@jsahlen
Asus P8H77-I är säkert värt runt 800:- om du skulle lägga ut det till högsta bud och låta budgivning vara i några dagar

1155 moderkort tillverkas inte länge och ITX korten är väldigt ovanliga

Permalänk

Bjuder 400kr + frakt för Asus P8H77-I.

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

@jsahlen
Asus P8H77-I är säkert värt runt 800:- om du skulle lägga ut det till högsta bud och låta budgivning vara i några dagar

1155 moderkort tillverkas inte länge och ITX korten är väldigt ovanliga

Inte för att vara dryg men nu när du är så bra på att värdera folks saker varför lägger du inte bud själv?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, XFX AMD 7900XTX 24GB Merc 310, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

P8H77-I och 2x4GB-kitet sålda.

@galenmyra Lesson learned, men nu är det iaf sålt och slipper ta upp plats i mitt hem

Permalänk
Skrivet av Edin1984:

Inte för att vara dryg men nu när du är så bra på att värdera folks saker varför lägger du inte bud själv?

Förstår inte kopplingen? Vaför skulle jag nödvändigtvis vilja köpa något bara föra att jag vet vad det är värt? Jag vet att en Ferrarri är värd 1 miljon men det betyder inte att jag hade velat köpa den även om jag fick den billigt.

Permalänk

@Edin1984
Men för att svara på din fråga: För att jag inte behöver ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

@Edin1984
Men för att svara på din fråga: För att jag inte behöver ett.

Om du inte behöver ett så kanske du kan låta ts avgöra värdet.
Vad jag vet är det marknaden som bestämmer priset och inte någon "expert" .

Du kanske inte fattar det men det kan vara så att du både saboterar för köparen och säljaren
med dina så kallade expert uttalanden om värdet på sakerna. Köparen kanske väljar att inte sälja grejerna till högsta bud pga din kommentar och kanske finns det någon som vill buda med inte vill ge "skambud" pga ditt utlåtande av det du tycker är värdet på komponenterna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, XFX AMD 7900XTX 24GB Merc 310, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Skrivet av Edin1984:

Om du inte behöver ett så kanske du kan låta ts avgöra värdet.
Vad jag vet är det marknaden som bestämmer priset och inte någon "expert" .

Du kanske inte fattar det men det kan vara så att du både saboterar för köparen och säljaren
med dina så kallade expert uttalanden om värdet på sakerna. Köparen kanske väljar att inte sälja grejerna till högsta bud pga din kommentar och kanske finns det någon som vill buda med inte vill ge "skambud" pga ditt utlåtande av det du tycker är värdet på komponenterna.

Ja, fast TS har väl en egen vilja eller? Det är ju inte så att jag försöker stoppa TS från att sälja. Jag har heller inte lämnat några garrantier om att någon ska betala honom 800:- för kortet. Allt jag gjorde var att dela med mig av min kunskap. Visst finns det en risk att om TS väljer att inte sälja så kanske han inte får exakt 800:- för kortet utan i värsta fall bara 600:- men det finns ju också en risk att TS säljer kortet för billigt om han inte vet vad det är värt. Det är givetvis helt och hållet upp till TS vem han vill sälja kortet till. Om du har en annan åsikt om kortets värde än vad jag har är det väl bättre att du delar med dig av den infon till TS istället för att kritisera mig för att jag försöker hjälpa TS. Han har väl större chans att fatta ett beslut han är nöjd med om han har mer information än mindre.

Permalänk
Medlem

@galenmyra, @Edin1984 I egenskap av TS; detta är helt irrelevant. Kortet är sålt sedan innan tipset. Jag är nöjd, säkert köparen också. Kom gärna med bud på andra grejer i stället

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

Ja, fast TS har väl en egen vilja eller? Det är ju inte så att jag försöker stoppa TS från att sälja. Jag har heller inte lämnat några garrantier om att någon ska betala honom 800:- för kortet. Allt jag gjorde var att dela med mig av min kunskap. Visst finns det en risk att om TS väljer att inte sälja så kanske han inte får exakt 800:- för kortet utan i värsta fall bara 600:- men det finns ju också en risk att TS säljer kortet för billigt om han inte vet vad det är värt. Det är givetvis helt och hållet upp till TS vem han vill sälja kortet till. Om du har en annan åsikt om kortets värde än vad jag har är det väl bättre att du delar med dig av den infon till TS istället för att kritisera mig för att jag försöker hjälpa TS. Han har väl större chans att fatta ett beslut han är nöjd med om han har mer information än mindre.

Om ingen har bett dig om din hjälp så behöver du inte heller tvinga på den på dom.
O h förresten vad är det som gör dig till en expert? Sakerna är värda det en köpare är villig att ge?
Eller har jag missat något? Det är kanske du som bestämmer priset och inte marknaden?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, XFX AMD 7900XTX 24GB Merc 310, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

@jsahlen: Ber om ursäkt för mitt dåliga beteende, ska inte kladda ner mer din annons.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, XFX AMD 7900XTX 24GB Merc 310, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk

Är eventuellt intresserad av 2x8gb stickorna, är det styckpris eller båda för 150? Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om någon mer är intresserad av 1155-kort så hittade jag också ett Gigabyte GA-H61N-USB3 i gömmorna.

Permalänk
Medlem

@Eazy och @TwentyØnePenguins: bud noterade. Pris på minnes-stickor är per kit.

Permalänk
Skrivet av jsahlen:

Om någon mer är intresserad av 1155-kort så hittade jag också ett Gigabyte GA-H61N-USB3 i gömmorna.

Intresserad av denna också, vad skulle du ha för den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwentyØnePenguins:

Intresserad av denna också, vad skulle du ha för den?

Skickades från m.sweclockers.com

Högstbjudande Men låt oss börja på 200 här också. Jag har uppdaterat annonsen och första inlägget i tråden för tydlighet 👍

Permalänk
Skrivet av jsahlen:

Högstbjudande Men låt oss börja på 200 här också. Jag har uppdaterat annonsen och första inlägget i tråden för tydlighet 👍

Ok, börjar på 200 då Ska dock få be om att återkomma imorgon, har lovat mig själv att inte göra affärer så här sent

Edit: Är absolut intresserad, men behöver också kolla med han som ska ha kortet att det passar. (Uppgraderar min brors dator atm).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwentyØnePenguins:

har lovat mig själv att inte göra affärer så här sent

En sund inställning!

Permalänk

Jag bjuder 300kr + frakt för Gigabyte GA-H61N-USB3 då. Ska även jag överraska min äldre bror med en dator då han vill spela de gamla BFME spelen med mig men hans tjej tillåter ej honom ha en stor dator i deras lägenhet då det är för "fult".

Permalänk
Medlem

350 för moderkortet som finns kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bjuder 300 kr plus frakt för PicoPSU-150-XT 90W transformator från Seasonic, förutsatt att de båda funderar och är kompatibla med varandra. Tänkte bara dubbelkolla vilken modell Seasonicnätaggregatet är först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Bjuder 300 kr plus frakt för PicoPSU-150-XT 90W transformator från Seasonic, förutsatt att de båda funderar och är kompatibla med varandra. Tänkte bara dubbelkolla vilken modell Seasonicnätaggregatet är först.

@lhugo: Här är en bild på specarna: https://i.imgur.com/mV44lIT.jpg Ser nu att den är rate:ad för 80W, trots att den är köpt som ett 90W-kit tillsammans med PicoPSU:t 🤔

Permalänk
Medlem

Jag kommer att vara borta till ikväll, så jag tänker att vid 21:00 avslutar vi budgivningen för de prylar som har bud.

Permalänk
Medlem

Okej, för att sammanfatta:

  • @TwentyØnePenguins har bjudit 150 kr + frakt(?) för 2x8GB Reg. ECC-kitet, om det fortfarande är aktuellt

  • @lhugo har bjudit 300 kr + frakt för PicoPSU, om det fortfarande är aktuellt

  • @Noa har bjudit 350 kr + frakt för GA-H61N-USB3

Jag kontaktar er via PM.