Clevocenter, billigaste 8gen i7 med 1070?

Permalänk
Medlem

Clevocenter, billigaste 8gen i7 med 1070?

Hallojsan SweC!

Har letat efter den billigaste 15tums laptopen med 8gen i7 samt ett 1070 i. Hittade sidan Clevocenter.se där man kunde bygga sin egen laptop eller välja bland deras för-konfigurerade laptops. Priserna är riktigt bra för det man får men jag tycker det verkar för bra för att vara sant. Här är den laptopen jag kikade på https://clevocenter.se/clevo-p950er-precfg.html som motsvarar ungefär 20600kr om jag räknade rätt.

Men sidan verkar lite skum då mycket är på spanska fast att jag har valt svenska på sidan. Och varför är det så billigt? Vet att clevo chassin är ett billigt alternativ även hos pckonsulten men tycker bara allt käns konstigt. Någon som har erfarenhet med denna sidan eller någon annan åsikt angående datorn?

specs

15.6" (16:9) LED FHD IPS Matte 144Hz 72% NTSC
i7-8750H
1070 8GB MAX-Q 10ª Geração
RAM 32GB (2x16GB) DDR4 2400
SSD: XPG SX8200 480GB M.2 PCIe NVMe (R 3200 / W 1700)
Wifi: Intel AC9560 + BT 5.0
1.9Kg 380 (W) x 249(D) x 18.6(H) mm

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

sry för bump. Men vill jätte gärna att någon en snutt mer kunnig än mig kommer och ger mig ett klartecken. Är det säkert att beställa just denna datorn samt från den sidan?

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

Ser inget fel med sidan. Personligen hade jag dock kört med konsulten samt väntat på nästa gen gpuer

Permalänk
Medlem

@Wasp:

Jo tänkte lite detsamma med 11serien. Dock så vet man väl inte än när de lanseras. Hört folk snacka om att de eventuellt skulle lanseras under gamescom men man vet ju inte när de skulle börja släppas laptops (för ett inte allt för galet pris) som har en 11serie gpu i sig.

Problemet är också att jag kanske börjar studera på universitet snart och behöver då en ny dator så vet inte hur länge jag kan vänta.

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabazo:

@WaspCustoms:

Jo tänkte lite detsamma med 11serien. Dock så vet man väl inte än när de lanseras. Hört folk snacka om att de eventuellt skulle lanseras under gamescom men man vet ju inte när de skulle börja släppas laptops (för ett inte allt för galet pris) som har en 11serie gpu i sig.

Problemet är också att jag kanske börjar studera på universitet snart och behöver då en ny dator så vet inte hur länge jag kan vänta.

Ja då förstår jag,är ju bara att handla då.

Annars är ett hett tips att köpa från webhallen med öppet köp.

Permalänk
Medlem

Jag beställde då igår en webhallen config L18-0205. En clevo PA71EP6-G. Tycker man verkar få mycket för priset. Beställde först en HP omen 15 DC0804 på elgiganten. Blev först fel då jag skulle ha rgb varianten. Som hette dc0008.. Så blev ganska putt efter väntat 2 veckor sen fick man hem fel dator. Men den hade väldigt bra byggkvalité.

Hoppas att clevo har det också. Ringde till webhallen innan beställning och de sa då att chassit va av aluminium.

Vill inte ha en laptop som endast är gjord i plast som ska se ut som aluminium.

Sen tror jag det kommer ta ett bra tag innan 11 gpu:erna kommer till laptops. 10-korten har ju fortfarande rätt bra prestanda så man klarar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur