Dark rock 4 pro sitter löst? Samt temperatur

Permalänk

Dark rock 4 pro sitter löst? Samt temperatur

Hej

Monterade nyss en Be Quiet dark rock pro 4 och märker att jag kan rubba den i sidled, allting är spänt och monterat enligt manual.

Är det någon som har en sån här kylare och kan se om eran går att röra i sidled!

Sen när jag ändå gör en tråd tänkta jag höra om temperaturer

Jag har en i7 8700k som kör stock med en offset på -0.140 vilket ger en högsta vcore på 1.120 med turboboost

Graderna ligger Idle ca 30 och i farcry 5 på ca 65-70 grader

Är detta normalt med en dark rock kylare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speedtriple3:

Hej

Monterade nyss en Be Quiet dark rock pro 4 och märker att jag kan rubba den i sidled, allting är spänt och monterat enligt manual.

Är det någon som har en sån här kylare och kan se om eran går att röra i sidled!

Sen när jag ändå gör en tråd tänkta jag höra om temperaturer

Jag har en i7 8700k som kör stock med en offset på -0.140 vilket ger en högsta vcore på 1.120 med turboboost

Graderna ligger Idle ca 30 och i farcry 5 på ca 65-70 grader

Är detta normalt med en dark rock kylare?

Inte ovanligt att man kan rucka lite på kylare även när dom är korrekt monterade.
Så länge temperaturerna är bra, och det verkar ju dina vara, så är allt OK.

Permalänk
Avstängd

Min DP4 kan man vicka lite på också, tror det ska vara så.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@Speedtriple3: Det beror lite på vad du menar med att den går att röra i sidled. Det är en ganska stor kylare så att materialet sviktar lite är inte så konstigt men det bör inte vara något spel mellan kylaren och själva processorn tycker jag.

Permalänk

@VadSaDu:

Okej!

Mailade faktiskt Be Quiet och dom svarade att det var normalt!

Permalänk

min hyper 212 evo gjorde också det som är liknande kylare, så ja det är normalt antar jag

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz