Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nintendo lanserar NES Classic Edition på nytt den 29 juni

Permalänk
Melding Plague

Nintendo lanserar NES Classic Edition på nytt den 29 juni

Nintendo meddelar att företagets krympta spelkonsol NES Classic Edition återigen går att köpa från den 29 juni. Konsolen ska sedan finnas tillgänglig till slutet av 2018.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer väl bli samma som förra gången... Nästan ingen får tag på den.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Kommer väl bli samma som förra gången... Nästan ingen får tag på den.

Det är väl just det som inte ska hända denna gången?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Tagning två....

Aja. Positiva är väl att där lär var några fler som får den

Permalänk
Avstängd

Köper hellre en retropie än att stödja detta fanskap

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hm man kanske ska köpa en till och ha vid den andra TVn också....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

@Epic : Angående priset, är det bestämt att priset blir likvärdigt? Har ni pratat med Bergsala om detta?
Skulle vara kul med ett officiellt uttalande ifrån Bergsala om detta.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Hade den haft internetuppkoppling och möjlighet att köpa fler NES spel så hade jag kunnat tänka mig ett köp. Nintendo är bra på att göra spel, men jag tycker aldrig att dom lyckas släppa en genomtänkt konsol. Oavsett om det är Switch, Gamecube eller tex Wii. Det är liksom alltid någon större grej som fattas på deras platformar, jag tycker det är synd.

Sony och Microsoft tycker jag lyckas mycket bättre med sina konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Mitt förtroende är inte stort för att de inte än en gång väljer att dra in konsolen innan den finns på lager i butiker. Sedan är det en väldigt stor efterfrågan. Jag skulle vilja ser mer utbyggdnadsmöjligheter.
Och problemet jag ser för min del än inte 100kr hit och dit utan alla dessa kablar och dritt för alla olika konsoler som man ska ha inkopplad till ens bildskärm, jag vill se en konsol som kan köra allt. Att enbart släppa virtual console på swichen hade löst det allt.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av anon159643:

Och problemet jag ser för min del än inte 100kr hit och dit utan alla dessa kablar och dritt för alla olika konsoler som man ska ha inkopplad till ens bildskärm, jag vill se en konsol som kan köra allt. Att enbart släppa virtual console på swichen hade löst det allt.

Själva grejen med dessa småkonsoler måste ju vara att man får en fysisk enhet från varje era, annars kan man ju bara emulera spel, om man nu är sjukt sugen på att spela något speciellt.
Så att ha en enhet som kan lira allt känns ju lite dumt, då nästan alla har det i form av en dator eller annan Nintendo konsol med VC.

Sen att VC inte finns till Switchen låter ju lite dumt, men det kommer säkert senare.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se priserna

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av backspace:

@André : Angående priset, är det bestämt att priset blir likvärdigt? Har ni pratat med Bergsala om detta?
Skulle vara kul med ett officiellt uttalande ifrån Bergsala om detta.

Det är inte bestämt, så det kan hända att det blir högre eller lägre. Bergsala vill inte uttala sig kring riktpriser, så det enda vi kan gå på är de som satts tidigare.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Bergsala skrattar hela vägen till banken.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Nintendo är det enda företaget som medvetet producerar för lite enheter till en jättestor efterfrågan.

Permalänk
Inaktiv

Tråkigt för alla (mig) som köpte till rejält överpris på eBay. Måste posta denna innan folk börjar prata om sina raspberry pi
https://thehardtimes.net/harddrive/spend-80-snes-classic-can-...

Permalänk
Medlem

Också lite intresserad av priserna...

En mindre fundering. Kommer den nya NES mini att vara identisk med den gamla NES mini? Kan tänka mig att spelen och så är samma. Men hur är det t.ex. med handkontroller. Den gamla NES mini hade en och det var lite halvsvårt att hitta den extra kontroller de sålde separat till ett bra pris. Men sedan fick man två med SNES mini. Troligtvis blir det väl en som tidigare, men skulle ändå vara intressant att veta.

Permalänk
Medlem

Jag fick inte tag på en förra vändan. Men nu lär det bli av.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Har original NES något värde? Endast konsol inget annat.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Har original NES något värde? Endast konsol inget annat.

Utan kontroller och sladdar kan det kanske bli svårt att hitta köpare, men värde har den. Kanske ett par hundra kronor?

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

Köper när den kostar 499 kr, vilket nog blir aldrig.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker detta är old news? Ser ju hellre ett N64-Mini nu!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Bara jag som tycker detta är old news? Ser ju hellre ett N64-Mini nu!

Likt Apple fanatikerna skulle folk vallfärda till butiker ifall Nintendo släpper en N64 mini

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

N64 skulle kräva helt annan hårdvara för att emulera på ett bra sätt. Snes är betydligt mindre krävande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGI:

Köper när den kostar 499 kr, vilket nog blir aldrig.

Kan också tänka mig något sådant. 800kr är ett rent och skärt ockerpris.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Kan också tänka mig något sådant. 800kr är ett rent och skärt ockerpris.

Vänta bara tills Bergsala satt det riktiga priset.. Tänker mig minst fyrsiffrigt belopp.

Permalänk
Skrivet av cider123:

Vänta bara tills Bergsala satt det riktiga priset.. Tänker mig minst fyrsiffrigt belopp.

Får se... $60...

Det blir ca 1200,- Bergsala-pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den har ju länge gått att förbeställa för 799 kr hos en massa e-handlare, utan förbehållningar på att priset skulle kunna ändras vid lansering. Så priset är nog ganska fixerat. Med tanke på att tillgängligheten av SNES mini varit god (och sjunkit rejält från hutlösa 1500 kr vid lansering till mer rimliga 800 kr) borde även NES mini kunna ha god tillgång nu, kan man tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av myusername:

Får se... $60...

Det blir ca 1200,- Bergsala-pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, de är ena riktiga skojare de där.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon228747:

Tråkigt för alla (mig) som köpte till rejält överpris på eBay. Måste posta denna innan folk börjar prata om sina raspberry pi
https://thehardtimes.net/harddrive/spend-80-snes-classic-can-...

Vad försöker den artikeln antyda?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon114264:

Vad försöker den artikeln antyda?

Det globala fenomenet att så fort en tråd om mini NES eller SNES startas så tar det 0.3 millisekunder innan tråden i stället handlar om raspberry pi. Satir med glimten i ögat