Köpråd bärbar dator under 2000 kr?

Permalänk
Medlem

Köpråd bärbar dator under 2000 kr?

Hej! Min dator tar en arbetsdag att starta upp. Jag behöver en ny. Jag surfar, gör enkla fotoböcker och mailar, behöver alltså verkligen inget avancerat. Mitt krav är att den klarar detta smidigt, tips?

Permalänk
Hedersmedlem

Det blir i princip omöjligt att köpa en ny vettig dator för de pengarna.

Mitt tips hade varit att kolla på rekonditionerade datorer. Detta är alltså före detta företagsdatorer där tidigare ägare har uppgraderat, och där man gått in och rensat datorn och gjort den "som ny" (i den grad det är möjligt). Företagsdatorer brukar i allmänhet hålla hög kvalitet när det gäller livslängd och hållbarhet, så det brukar vara bättre än att handla på Blocket.

Den här borde kunna klara av dina krav: https://shop.inrego.se/barbara/fujitsu-lifebook-s751-4 (men kolla gärna in de andra datorerna också! Jag valde bara första jag såg som verkade vettig inom din prisklass. Finns en del kampanjer t.ex. som kan vara värda att kolla på.)

Men förvänta dig inget fartmonster.

En fråga: Vad har du idag? Det kanske räcker att rensa upp lite i din befintliga dator för att den inte ska vara hemsk längre. Att montera in en SSD i en dator (istället för hårddisk) gör jättemycket för att datorn ska upplevas snabbare. (Vilket tyvärr inte datorn ovan har...) Att samtidigt installera om är naturligt, vilket också borde snabba upp den en del.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Tradera, blocket, sweclockers marknad. Det absolut billigaste är en omformateringen av din befintliga och beroende på vad du har så blir det ej så dåligt.