NetOnNet hade sönder min mobil vid garantiärende - vägrar ta ansvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Tjat kan löna sig, oavsett om man har rätt eller inte. Kostnaden för att ersätta en produkt även om kunden har fel kan understiga kostnaden för jobbet som uppstår med en uppenbart krånglig kund. Att skriva det på "goodwillkontot" kanske blir det enklaste.

Visst kan det vara så ibland... Sen kan man ju även ha juridiken på sin sida

Permalänk
Medlem

Hej igen gott folk,

ARN har varit i kontakt med NoN och lagt fram bilder/konversationer etc som de har fått av mig. NoN har i sin tur svarat med interna dokument där en ruta "Övrig info" finns med följande innehåll:

"(Synliga skador: spricka baksida, stötskador)"

Som det har sagts tidigare i tråden är det inget jag själv har skrivit på eller fått se vid inlämningstillfället, utan som enbart finns i deras interna system.

Jag antar att ett utlåtande från ARN kommer härnäst.

Permalänk
Medlem

Fy fan lider med OP här.
Inte för att det är en tröst men jag har lärt mig saker av din oflyt. Kommer hädanefter fotografera/filma och sedan få noterat "Produkten har inga ytliga skador" om jag lämnar in något, mest för säkerhets skull. Tar inte många minuter men ökar bevislägen avsevärt.

Hoppas det löser sig!

Permalänk
Inaktiv

Trist att det blir så här. Dock så har de reklamation er jag varit med om i butik. Så har butiksbiträdet ockulärt besiktat produkten innan man tar in de på felsökning. Det är.jävligt fult av NoN att ta in de trasig produkt utan att informera om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu är ju ARN redan inblandad, men personligen hade jag nog gått tillbaka till butiken som du lämnade in mobilen på. Känns som att de har svårare att ljuga dig rätt upp i ansiktet och du har möjlighet att vara jobbigare för dem om du är på plats, än om de bara kan skicka ett mail och gömma sig bakom en bild. Om du har det fysiska pappret med dig har jag svårt att se hur en person kan argumentera för att ert kontrakt, som du skrev på, inte gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixxo:

Hej igen gott folk,

ARN har varit i kontakt med NoN och lagt fram bilder/konversationer etc som de har fått av mig. NoN har i sin tur svarat med interna dokument där en ruta "Övrig info" finns med följande innehåll:

"(Synliga skador: spricka baksida, stötskador)"

Som det har sagts tidigare i tråden är det inget jag själv har skrivit på eller fått se vid inlämningstillfället, utan som enbart finns i deras interna system.

Jag antar att ett utlåtande från ARN kommer härnäst.

Jag tror inte att NetOnNet skulle ljuga utan det verkar vara en fraktskada. Har denna "övrig info" skrivits på plats i butiken eller hos verkstaden?

NetOnNet har ansvar för skador som uppkommer på din mobiltelefon från sekunder du lämnar över den (till skillnad från om du hade själv skickat in den). Undantaget är om NetOnNet kan bevisa att det var någon annans fel (fraktföretaget). Kan NetOnNet bevisa att det är fraktbolaget så bör inga problem föreligga att kräva bolaget på ersättning istället, eventuella friskrivningar i avtal gäller inte mot 3:e part.

Ditt största problem är att du måste bevisa att det är osannolikt att din mobiltelefon haft skadan när du lämnade över den. Och detta är ofta mycket svårt för dig som konsument. Till din fördel talar felbeskrivningen som jag antal skrevs ner av en anställd hos NetOnNet? Om skadan fanns borde den anställda uppmärksammat detta. Om då den "övrig info" som du fått skriver att skadan finns så borde det vara styrkt att skadan uppkommit under frakten som NetOnNet/fraktbolaget ansvarar för.

Till din fördel skulle också vara om du faktiskt kan få personen som tog emot din telefon att faktiskt medge att den inte hade denna skada. Åk till butiken och prata med dem, var trevlig.

Permalänk
Inaktiv

Tråd rensad från "juridiska spetsfundigheter"/Off-topic/otrevligheter, vill ni diskutera "juridiska spetsfundigheter" gör ni det lämpligen i PM direkt eremellan. //mod **

Permalänk
Medlem

Detta är lite off topic men måste bara berätta:

Brosan köpte en Moto G6 för ca 1 månad sedan via NetOnNets webshopp. Han har fortfarande inte fått den. Spårar man paketet så var den först i Sverige, sedan skickad till Norge, sedan tillbaka till Sverige och nu är den i Norge igen. Kanske inte NetOnNets fel, men de vägrar ge någon slags kompensation.

Permalänk
Skrivet av mixxo:

Nu var det min tur att stöta på patrull gällande ett garantiärende. Jag har sett liknande trådar där många har fått hjälp av duktiga sweclockare som har varit insatta, men inga problem av just det här slaget. Jag ska försöka sammanfatta allting så gott det går och det jag är ute efter är råd på hur jag ska gå vidare med det här.

Jag lämnade in min mobil hos NetOnNet på ett garantiärende. Killen som tog emot mobilen inspekterade den och skrev ner felen. Jag fick sedan ut ett Inlämningsbevis som jag skrev på där det står vilka fel som uppenbarade sig, och att NetOnNet numera har ansvar för min mobil.

Jag får senare ett sms från verkstaden NetOnNet använder sig av att mobilen "är böjd och bakstycket krossat” och är därmed inte ett garantiärende. Följande kostnadsförslag:

-
Kostnadsförslaget godkännes, reparera apparat. Pris: 2 959 kr

Kostnadsförslaget avböjes, åter till kund/ägare. Pris: 590 kr

Kostnadsförslaget avböjes, skrotas av verkstad. Pris: 0 kr ”
-

Jag kontaktar NoN kundtjänst och påpekar att bakstycket inte har varit krossat och om det hade varit det borde rimligen killen hos NoN som tog emot mobilen påpekat samt noterat detta. Svaret jag får är att det är rätt så vanligt att verkstaden hittar fel som servicepersonalen inte gör.

Jag svarar att det är märkligt att deras servicepersonal skulle ha missat något så tydligt som ”telefonen är böjd och bakstycket krossat”, och sedan tvinga mig betala 590 kr för att få tillbaka min numera krossade mobil. Jag frågar även om servicepersonalen har skyldighet att påpeka om mobilen hade haft några synliga skador. Ber också om att få en bild på min mobil. Svaret jag får är att deras servicepersonal tar ner de synliga skador de kan konstatera.

Jag svarar att om personalen tar ner de synliga skadorna borde det rimligen stå i inlämningsbeviset vilket det inte gör, och att verkstaden har skrivit att bakstycket är krossat, dvs inte en liten spricka bara. Hur missas det? Svaret jag får är att man skulle kunna tycka att servicepersonalen borde ha tagit med det, men att i vissa fall kan det missas. Får också en bifogad bild på mobilen där det tydligt syns att den är skadad.

Jag svarar att skadan har missats för att den inte var där till att börja med. Jag påpekar också att det i inlämningsbeviset står att NoN har ansvar för min mobil efter att jag har lämnat in den, och att mobilen inte är i samma skick längre som när jag lämnade in den. Svaret jag får är att kundtjänstmedarbetaren nu har varit i kontakt med personen som tog emot min mobil och att skadan har varit noterad från första början.

Jag ber om att få en kopia där det framgår att min mobil var skadad vid inlämningstillfället. Jag får ett urklipp från en skärmdump där det i ett fält står att min mobil är skadad.

Jag ber om att få hela dokumentet för det framgår ingenstans när noteringen är skriven. Svaret jag får är att det inte går för att det är en del från deras system och inte i en fil eller liknande.

Jag tycker NoN agerande är riktigt smutsigt. Det hela går från att kundtjänsten påstår att skadan har missats till att det ska ha varit noterat från första början. Om skadan har varit noterad från första början skulle det ha stått i Inlämningsbeviset som jag fick ut, och som jag skrev under samt påpekats vid inlämningstillfället. Kundtjänsten borde rimligen också ha börjat med att skicka deras (urusla) urklipp direkt, och inte efter 10 dagars mejlväxling.

NetOnNet hävdar själva alltså att de medvetet tar emot varor som de ser är trasiga och där garantivillkoren inte gäller för att kunna debitera en hög avgift och tjäna pengar.

För de som orkat läsa, hur går jag vidare? Jag får nu bara kalla handen och ovilja att ta ansvar från NetOnNets sida. Jag har ett inlämningsbevis där mobilen i fråga inte längre stämmer överens med beskrivning som de själva har skrivit, och som jag har skrivit på. De har ett urklipp på en textruta där någon har skrivit att mobilen är skadad.

Just precis p ga detta som NoN är på min svarta lista, tillsammans med Felgiganten m.fl.

Blir en dyr läxa, ta lärdom av den och gå vidare.

Visa signatur

Fatal1ty FXM 200 Gaming Headset // Corsair Crystal 460X ATX RGB // ASUS B450 TUF Gaming Plus Motherboard // AMD Ryzen 5 2600X //ASUS Geforce GTX 1060 6GB Strix Gaming // Corsair Vengeance 16GB DDR4 RAM // Kingston SSD Now UV400 120GB // CoolerMaster B500 V2 // Zowie XL2411P 144Hz Gaming Monitor // Samsung 27" LCD Monitor // Zowie EC2-A Gaming Mouse // Corsair K65 LUX RGB Mechanical Keyboard // 100/10 Bahnhof Internet Fiber Connection.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Detta är lite off topic men måste bara berätta:

Brosan köpte en Moto G6 för ca 1 månad sedan via NetOnNets webshopp. Han har fortfarande inte fått den. Spårar man paketet så var den först i Sverige, sedan skickad till Norge, sedan tillbaka till Sverige och nu är den i Norge igen. Kanske inte NetOnNets fel, men de vägrar ge någon slags kompensation.

Update: Han fick mobilen idag efter 1.5 månads leverans. Mobilen låg helt löst i lådan och har skakat runt som tusan.

Kommer aldrig köpa från NetOnNet igen.

Permalänk
Medlem

Foto

Ett tips.
Ta bilder när ni står och lämnar in produkten hos NoN.
Ta en bild på mottagaren på NoN samt fel beskrivningen vid överlämnandet. (förutsatt att man har en kompis med en annan telefon.)

Permalänk
Medlem

Hej igen,

Ursäkta att det har varit tyst. Tyvärr har jag inget utlåtande från ARN än men 2018-08-24 fick jag mejl om att de har all bevis för att kunna komma med ett utlåtande inom 90 dagar.

Under tiden har NetOnNet hunnit skrota min mobil för att jag har vägrat att hämta ut den och betala deras "undersökningsavgift". Dock bad de själva ARN om förlängd svarstid pga sommarsemester, men att hålla kvar min mobil tills ARN kommit med sitt utlåtande var inget de tyckte kunde vara viktigt.

Jag har extremt svårt att tro att ARN inte skulle döma detta till min fördel. Det skulle vara bisarrt om ARN tycker att det är i sin ordning att företag kan lägga till händelser utan kundens vetskap, efter att kunden har skrivit på ett dokument där allting ska framgå.

Permalänk
Medlem

hoppas det löser sig. kan inte finna nått tvivelaktigt från ditt håll.

Permalänk
Medlem

Hör och häpna, ARN anser inte att jag bör få någon ersättning för att jag inte kan bevisa att mobilen inte var trasig vid inlämningstillfället.

"Nämnden har tagit del av utredningen i ärendet. Det framgår att det på inlämningskvittot inte finns någon plats för noteringar om den inlämnade varans skick och att några övriga noteringar om skicket inte gjorts. Företaget har lämnat in skärmdump av företagets interna system där det finns en notering om att telefonen har ”[s]ynliga skador: spricka baksida, stötskador”. Nämnden anser vid en samlad bedömning av utredningen att XXX mot företagets invändningar inte bevisat att telefonen skadats under tiden telefonen var i företagets besittning eller kontroll. Hans krav ska därför avslås."

Det här kan vara värt att ta med sig innan man bestämmer sig för att köpa tex en TV för 10 000 - 20 000 kr och tro att servicen kommer att vara bra vid ett garantiärende. Som några har sagt bör man tydligen ta med en kamera och filma hela förloppet.

En riktigt bitter läxa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixxo:

Hör och häpna, ARN anser inte att jag bör få någon ersättning för att jag inte kan bevisa att mobilen inte var trasig vid inlämningstillfället.

"Nämnden har tagit del av utredningen i ärendet. Det framgår att det på inlämningskvittot inte finns någon plats för noteringar om den inlämnade varans skick och att några övriga noteringar om skicket inte gjorts. Företaget har lämnat in skärmdump av företagets interna system där det finns en notering om att telefonen har ”[s]ynliga skador: spricka baksida, stötskador”. Nämnden anser vid en samlad bedömning av utredningen att XXX mot företagets invändningar inte bevisat att telefonen skadats under tiden telefonen var i företagets besittning eller kontroll. Hans krav ska därför avslås."

Det här kan vara värt att ta med sig innan man bestämmer sig för att köpa tex en TV för 10 000 - 20 000 kr och tro att servicen kommer att vara bra vid ett garantiärende. Som några har sagt bör man tydligen ta med en kamera och filma hela förloppet.

En riktigt bitter läxa.

Oj, det var oerhört oväntat! Jag tycker det är ett väldigt underligt beslut och lider med dig! Visst, jag kan förstå att det är svårt att svårt att utreda vad som hänt när ord står mot ord. Men eftersom det juridiska ansvaret för varan har övergått till NoN så tycker jag det är självklart att de borde ansvara för att bevisa skicket vid inlämning, och att ett internt system helt utan tidsstämplar inte borde vara tillräckligt. Hur menar ARN att konsumenten ska bevisa detta? Totalt verklighetsfrånvänt!

Ett annat alternativ till att filma hela överlämnat borde vara att tvinga den mottagande "servicepersonalen" att skriva varans synliga skick vid överlämnat på servicekvittot (för hand om stöd saknas rent systemmässigt) och med deras signatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixxo:

Hör och häpna, ARN anser inte att jag bör få någon ersättning för att jag inte kan bevisa att mobilen inte var trasig vid inlämningstillfället.

"Nämnden har tagit del av utredningen i ärendet. Det framgår att det på inlämningskvittot inte finns någon plats för noteringar om den inlämnade varans skick och att några övriga noteringar om skicket inte gjorts. Företaget har lämnat in skärmdump av företagets interna system där det finns en notering om att telefonen har ”[s]ynliga skador: spricka baksida, stötskador”. Nämnden anser vid en samlad bedömning av utredningen att XXX mot företagets invändningar inte bevisat att telefonen skadats under tiden telefonen var i företagets besittning eller kontroll. Hans krav ska därför avslås."

Det här kan vara värt att ta med sig innan man bestämmer sig för att köpa tex en TV för 10 000 - 20 000 kr och tro att servicen kommer att vara bra vid ett garantiärende. Som några har sagt bör man tydligen ta med en kamera och filma hela förloppet.

En riktigt bitter läxa.

Men herregud.. Du är privatperson och lämnar mobilen till ett företag. Man tycke rju att det är deras ansvar att dokumentera allting, inte ditt..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Efter att en vän fått höra om historien och påtalat hur bisarr den är, vilket jag är fullt medveten om, kan jag lika gärna dela med mig av lite nya uppgifter.

En redaktör på PC FÖR ALLA har skrivit en artikel om detta där NetOnNet har fått svara på frågor och dylikt. Jag tänkte kommentera vissa av dessa svar. Stycken inom citattecken är svar från NetOnNet funna i artikeln, mina kommentarer kommer därefter. Länken till hela artikeln finns längst ner av detta inlägg.

” – Servicepersonalen har ingen riktig skyldighet att påpeka synliga skador när de tar in telefonen om det är sådant som syns, utan de tar ner det i felanmälan till verkstaden så att de vet vilken telefon det gäller, svarar kundtjänsten.”

Detta är extremt bra att veta. Säg att du kommer in med en produkt för tio tusentals kronor och kundtjänstmedarbetaren ser en liten defekt någonstans. Även fast det står klart och tydligt i inlämningsbeviset att yttre skador inte täcks av garanti kommer alltså Servicepersonalen ta emot produkten utan att säga ett ord, för att sedan potentiellt kunna debitera dig tusentals kronor för frakt och för att någon på en verkstad tittat på produkten i 5 sekunder och konstaterat yttre skador.

” – I det ärende som du fått till dig så har vår servicemedarbetare skrivit in en anmälan och samtidigt gått igenom synliga fel med personen som lämnat in produkten. De synliga fel som identifierats finns även angivna i den anmälan som skickas vidare till den auktoriserade verkstaden.”

Det bör vid det här laget vara glasklart att inga synliga skador fanns, eller för den delen har påpekats för mig av servicemedarbetaren. Om skadorna hade funnits, eller påpekats, hade detta problem överhuvudtaget inte funnits.

” – Generellt sett skrivs kundens kopia ut för påskrift vid samma tillfälle som motsvarande information skickas vidare med produkten till serviceverkstaden.”

Generellt sett, men inte alltid? Det går alltså att göra på andra sätt och komma runt systemet?

Håll i hattarna nu för här nedan kommer det att bli intressant.

” – Om informationen på kundens kopia och vår serviceregistrering mot förmodan inte skulle överensstämma så skulle det endast kunna förklaras med något tekniskt fel vid utskriftstillfället eller på utskriften.”

Ett tekniskt fel har alltså gjort att dessa rader som ska innehålla synliga skador på min mobil har fallit bort, inte på ett, utan på två olika ställen i inlämningsbeviset.

” Men som sagt informationen som skrivs in sker i samråd och med kunden. Detta sker framför allt med kunden närvarande, så det skulle inte förändra det faktum att synliga skador fanns på produkten vid inlämnandet precis som serviceanmälan speglar, vilket även kunden alltid kan stämma av genom att klicka på länken som denne fick via sms när serviceanmälan är slutregistrerad”

NetOnNet erkänner alltså att de har gjort fel men att det inte har någon betydelse för att informationen har skrivits i samråd med mig.

Notera nu att det ovan står att jag skulle ha fått ett sms när serviceanmälan var slutregistrerad. På mitt inlämningsbevis står det 2018-04-22 12:35:40. Jag fick ett sms först 2018-04-23 12:36. Min anmälan var alltså inte slutregistrerad förrän ett dygn senare.

Den enda informationen som har skrivits i samråd med mig är informationen jag fick ut. Och på den informationen fattas det magiskt dessa rader om synliga skador. Att jag kan klicka på en länk om ärendet som jag först gjorde flera veckor senare när det kom fram att allting inte stod rätt till, fungerar inte på något sätt som bevis. Vad som står i länken har jag ingen kontroll över och har inte skrivit under på. Det gör heller inte saken bättre att jag fick tillgång till den här länken ett dygn senare (även fast jag som sagt inte klickade på den förrän långt senare).

Jag ska ge er ett exempel på NetOnNets förfarande, och ARN’s bedöming.

Tänk er att ni ska köpa en bil. Ni skriver ett kontrakt där allting framgår och när det är klart får du ditt exemplar av kontraktet. Sedan skickar säljaren en länk med en sammanfattning. När du någon vecka senare klickar på länken står det att du ska betala ytterligare 100 000 kr för bilen. Du påtalar att det är inte vad ni kom överens om och refererar till kontraktet där det inte står något om det. Säljaren hävdar att det står ju i deras interna system. När ni sedan går till rätten ger domstolen säljaren rätt.

Hade följande någonsin kunnat ske i verkligheten? Nej det hade det inte.

Hur kan det fungera i mitt fall?

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.711849/netonnet-vagrade-lag...

Permalänk
Medlem

Man fotar av sina prylar innan man lämnar ifrån sig dom. Annars har man ju inga bevis.

En dyrköpt läxa.

Men vad gäller servicepersonalens agerande så är det väl inte deras jobb att göra en förhands-killgissa vad verkstaden sedan ska undersöka? Du lämnar ju in varan för felsökning och reparation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@henkiii:

Jag tänker mig att servicepersonalen tar en första titt för att avgöra om den ska skickas iväg överhuvudtaget eller inte. När jag själv jobbade som säljare länge sedan tog vi inte emot garantiärenden om vi på något sätt kunde se yttre skador på produkterna (såvida det inte var välkända problem som även uppstod vid varsamt användande).

Permalänk
Medlem

@mixxo: Det kan ju både bli rätt och fel.
Om kunden blir nekad sitt serviceärende i butik blir kunden missnöjd över att butikspersonalen inte ens tog emot felanmälan och skickade iväg den till verkstad.

Det ligger mer mer tyngd i ett beslut som verkstad eller servicepartnern tagit.

Du skrev väl rimligtvis på ett papper där det var skrivet att du blir debiterad om det visar sig att ett handhavande ligger bakom felet?

Oavsett tråkig historia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

@mixxo: Det kan ju både bli rätt och fel.
Om kunden blir nekad sitt serviceärende i butik blir kunden missnöjd över att butikspersonalen inte ens tog emot felanmälan och skickade iväg den till verkstad.

Det ligger mer mer tyngd i ett beslut som verkstad eller servicepartnern tagit.

Du skrev väl rimligtvis på ett papper där det var skrivet att du blir debiterad om det visar sig att ett handhavande ligger bakom felet?

Oavsett tråkig historia.

Självklart har butikspersonal inte samma expertis som teknikern på verkstaden, men jämfört med konsumenten så hanterar de ju sådana ärenden på daglig basis. Så visst har de någon form av kompetens om vad som går som garanti eller inte. För om man kommer in med en helt krossad telefon och säger att den inte fungerar, så ligger det bara i allas intresse att säljaren tydligt redogör för kunden att garanti/reklamation inte täcker yttre åverkan, och att risken är stor för att detta inte kommer falla under detta. Därmed är det upp till konsumenten att avgöra om man ändå ska skicka in telefonen. Att stå där och låtsas som att det regnar skapar ju om något, missnöjda kunder!

Nyckel till det hela tycker jag finns i PCFörAllas reportage. Enligt NetOnNet ska normalt all information finnas med på kundens kopia. Men nu har "ett tekniskt fel" inträffat med skrivaren. Den glömde tydligen att sätta bläck på en del av pappret... Detta tillsammans med att smset först skickades ett dygn senare tyder på att det rör sig om en slags efterkonstruktion. Jag antar att denna information inte kom ARN till dels när de gjorde sin bedömning. Riktigt dåligt av NoN att inte stå upp och ta på sig detta! Ärendet kantas av allt för mycket osäkerhet för att kunna slå fast att skadan fanns vid inlämnandet!

Permalänk
Medlem

Jag förstår fortfarande inte det här ärendet, hur NetonNet lyckades övertyga ARN och vinna över dig, enligt mig var det solklart att dom gjort helt fel.
Bra att Pcföralla tog upp det, så andra blir uppmärksammade på hur illa NetonNet sköter sig.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag har nu skickat ett mejl till Nora Ay, pr- och kommunikationschef på Netonnet och frågat om vissa uttalanden i PC FÖR ALLA artikeln, samt det hon inte vill svara på pga "enskilda fall".

Permalänk
Medlem

Jag har alltid tyckt att NetOnNet var en skitbutik efter att jag själv haft problem med garantiärenden. Detta var på tiden man hade Ericsson mobiler. Att det är lika uselt idag är bara skrattretande. Tråkigt att du råkat ut för detta Peter. Då vet man vad man ska göra i framtiden och att man skall undvika NetOnNet.

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem

Undvek en liknande historia med Tele2 då jag fick en tablet med DOA-fel (skärmen flimrade)
Lämnade in återställd vara i butik i orginalkartong efter överenskommelse med kundtjänst om utbyte enligt DOA villkor.

I butiken river de ut tableten ur kartongen, "Vi skickar alla reparationer i en låda!" skriv under här.

Använde ångerveckan istället och klarade mig.
TS lär inte ha klarat sig bättre med foto-bevis om verkstaden hävdat fuktskada istället ...

Permalänk
Medlem

Som andra har skrivit blev det en dyrköpt läxa. Ta alltid bilder och dokumentera. Annars går det inte att säga att butiken gjort fel.