OnePlus 5T ljudet sänks vid notifikation?

Permalänk

OnePlus 5T ljudet sänks vid notifikation?

Hej!

Detta har pågått sen jag fick mobilen men idag tar jag tag i problemet.

Som rubriken lyder, när jag har musik igång på högsta volymen och får en notifikation (gäller Messenger/Snapchat osv) så sänks volymen till kanske 3/4 av max volym? Efter en notifikation till så hoppar volymen upp till 100% igen.. Händer bara när telefonen inte är ljudlös.

Jag har testat att ominstallera apparna som påverkar ljudet, fabriksåterställt telefonen utan vidare lycka och därmed vänder jag mig hit! Har googlat på problemet och de flesta får samma resultat som jag får. Finns det någon lösning till detta så är jag otroligt tacksam, då det stör mig något vansinnigt mycket!

Väl mött,
phoenix96

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk

Så har jag också upplevt några gånger med min Nexus 6p med.

Med iPhone 6 jag hade förut så kunde den balla ur och istället så blev det som att "höjavolymknappen" blev intryckt så volymmenyn var konstant öppen, och sänkte jag en gång så höjdes volymen tillbaka till högsta direkt igen haha.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Det fungerar precis likadant på min Huawei Honor 8, jag tror att det är en Android-standard att sänka mediavolym för att göra det extra tyligt att du får en notifikation. Mig veterligen så går det inte att ändra "stock", dvs som en inställning, utan det lär krävas tredjepartsinvolvering.

Permalänk
Medlem

Provat att uppdatera?

Permalänk
Medlem

Duger inte att sätta telefonen i "Do not disturb" då och acceptera alla telefon samtal? (Om du nu vill att samtal ska höras)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@juniorjesper Hade med en iPhone 6 innan, känner igen mig där haha! Okej, så det verkar som ett Android-fel alltså?

@Maldergho Okej, jo det förstår jag att mediavolymen sänks för att notifikationen ska höras men borde inte volymen hoppa upp igen till max (om vi säger nu att man lyssnar med max volym)? Som jag skrev i första inlägget så sänks volymen vid en notifikation, om jag får en till därefter så blir ljudet "normalt" igen, det är det jag inte förstår mig på.. Finns det någon tredjepart som kan fixa detta, tänkte det är väl lika bra att testa åtminstone?

@Ruzikx Jajamen, håller den uppdaterad

@Antagligen Telefonen duger, men det var inte kring samtal detta inlägget handlade om, utan att volymen sänks efter en notifikation och höjs upp igen efter nästa. Om det finn s

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk

@phoenix96: Jaha ja, då missförstod jag ditt problem. Jag trodde det gällde att ljudet bara sänktes temporärt vid en notifikation och hoppade tillbaka direkt efter, missade att det var kvar på lägre tills nästa notifikation

Permalänk

@Maldergho Ingen fara, men du vet inte något man kan göra åt detta mer än att kanske skriva till OnePlus support och fråga?

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenix96:

@juniorjesper Hade med en iPhone 6 innan, känner igen mig där haha! Okej, så det verkar som ett Android-fel alltså?

@Maldergho Okej, jo det förstår jag att mediavolymen sänks för att notifikationen ska höras men borde inte volymen hoppa upp igen till max (om vi säger nu att man lyssnar med max volym)? Som jag skrev i första inlägget så sänks volymen vid en notifikation, om jag får en till därefter så blir ljudet "normalt" igen, det är det jag inte förstår mig på.. Finns det någon tredjepart som kan fixa detta, tänkte det är väl lika bra att testa åtminstone?

@Ruzikx Jajamen, håller den uppdaterad

@Antagligen Telefonen duger, men det var inte kring samtal detta inlägget handlade om, utan att volymen sänks efter en notifikation och höjs upp igen efter nästa. Om det finn s

Missförstod. Spännande dock, har OnePlus 5T och har inte det problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Händer det oavsett från vilken källa du spelar upp musik? Dvs använder du telefonens högtalare, headset, bluetooth? Har en 5T men har aldrig upplevt samma problem.