Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

AOC G2590VXQ - ett bra steg upp från G2460VQ6?

Permalänk
Entusiast

AOC G2590VXQ - ett bra steg upp från G2460VQ6?

Tja!

Jag har en AOC G2460VQ6 som jag köpte på rekommendation härifrån för några år sedan.

Jag har varit väldigt nöjd med skärmen, men då jag vill ha alla konsoler inkopplade till skärmen och har även krav på att ha så få steg från min uppskalare (för retrokonsoler) till skärm/inspelningskort som möjligt så har önskemål om dubbla HDMI-portar blivit aktuellt.

Jag lommer har en kedja för HDMI-konsoler och en annan för retrokonsoler genom en uppskalare så ska båda kedjorna upp i samma skärm.

Det är därför jag har börjat kolla på G2590VXQ. Har den samma egenskaper som G2460VQ6 så är den ett givet köp för mig. Att den är lite större ser jag bara som positivt. Om den har kortare synkningstider än G2460VQ6 är det bara positivt. Det är framförallt de dubbla HDMI-portarna jag är ute efter.

Eftersom jag är nöjd med alla egenskaper som G2460VQ6 hade, speciellt den låga latensen på ca 5ms då jag använder den till retrospel där så låg latens som möjligt är viktigt så tänkte jag hålla mig inom AOC. Uppskalaren, Open Source Scan Converter, är rätt kräsen med skärmar, så det är ytterligare en orsak till att hålla mig kvar vid AOC.

Enligt detta är det tänkt att ha det kopplat om det är så att jag skaffar G2590VXQ:

Någon som har uppgift om latens och övriga egenskaper för denna skärm? Det är främst detta jag vill veta så de inte hittat på några dumheter med efterföljaren till G2460VQ6. Har inte hittat så mycket om denna skärm.

Mvh
Grukk