Beslutsångest på ny mobil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jaså? Har inte hittat detta i min Nexus 6P med Android 8.1.0 men kanske har missat detta någonstans. Blue filter har jag dock inte hittat på denna, men ja - förmodligen för att det är en äldre modell.

Min Nokia 8 (som faktiskt bara kör 8.0 än så länge) har iaf en snabbknapp i rullgardinen för Night Light, funkar precis som f.Lux på datorn. Eventuellt dök funktionen upp med de nya Pixlarna och har inte spridit sig till så många fler än.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

@RPGWiZaRD: Har en S7 som jobbtelefon och den fungerar helt OK, väldigt skön i handen! Man kan disabla mycket av crap-apparna som medföljer men inte alla, men laddar man ner Google Home Launcher och bl.a. Chrome så får man det ganska stock-nära (föredrar definitivt ren Android vilket jag har på min Nexus 6P men priset på Pixel 2 är hutlöst)!

Slå till, du blir nog inte missnöjd med lite tweaks! Och batteritiden är väldigt bra! Stort plus är även att man kan slå av och på blue-filter som verkligen gör en hel del för ögonen - skärmen blir gul men man känner direkt hur avslappnad man blir.

Jo tror Google Now Launcher + Andoid N theme och ta bort lite Samsung crap appar så tror jag nog det ska gå vägen redan, lock screenen tycker jag är ok som den är och t.ex. camera appen är bra tycker jag så.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional